Terug luchtgekoeld :)

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Terug luchtgekoeld :)

  • Maker
    Discussie

  • Hellraiser
    Deelnemer

      Daarnet terug ne luchtgekoelde gekocht 🙂

      [URL=http://smg.photobucket.com/user/HellraiserIII/media/Mobile%20Uploads/20160425_205209_zpsangmxrz6.jpg.html][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/Mobile%20Uploads/20160425_205209_zpsangmxrz6.jpg[/IMG][/URL]
      [URL=http://smg.photobucket.com/user/HellraiserIII/media/Mobile%20Uploads/20160425_205153_zps7qpak0te.jpg.html][IMG]http://img.photobucket.com/albums/v491/HellraiserIII/Mobile%20Uploads/20160425_205153_zps7qpak0te.jpg[/IMG][/URL]

      Me happy :mrgreen:

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 343)
      • [quote=”wing” post=282533][quote=”911_boldy” post=282530]Je hebt gelijk – net even opgezocht. Dacht dat deze issue van toepassing was op alle 996’en.[/quote]

        …….. en de eerste generatie van de 997………. :roll:[/quote]

        Idd, IMS (en bore scoring) geen issue op de Mezger (zoals 996 Turbo en 997.1 Turbo) en de DFI motoren (997.2 en later).

          [quote=”911_boldy” post=282530]Je hebt gelijk – net even opgezocht. Dacht dat deze issue van toepassing was op alle 996’en.[/quote]

          …….. en de eerste generatie van de 997………. 🙄

            Je hebt gelijk – net even opgezocht. Dacht dat deze issue van toepassing was op alle 996’en.

              ik was in de veronderstelling dat de Turbo uitvoeringen voorzien waren van een ander type motor (Mezger of zoiets) die geen slijtage onderhevige IMS lager hadden … ? 🙄 :engeltje:

                996 turbo aan een idd aantrekkelijke prijs => best eens checken indien het IMS lager (tussenas lager) werd aangepakt. Vrij duur (en veelvoorkomend) probleem om aan te pakken

                  ik vind het een belachelijk lage prijs voor de turbo, en zou dan de meerprijs van de wat hogere wegenbelasting er bij nemen …:driver:

                    Ik vermoed door de wegenbelasting in België dat de Turbo niet zo gegeerd is, voor 40k koop je amper een 996 4S, dan zou ik voor de Turbo gaan als de belasting geen bezwaar is

                      Dan klinkt 40k voor een manuele toch aanlokkelijk. Ik heb met de mijne 5 jaar en 60k km probleemloos gereden (verkocht bij 135k km). Het verbaast me dat de 996 turbo’s nog steeds relatief betaalbaar blijven, de laatste vijf jaar zelfs niet/amper in prijs gestegen… al bij al is het wel een 911 Turbo met Mezger.

                        184dkm manueel,
                        Onderhoudsboekje in orde,
                        blanco gekeurd net gedetailed en
                        zeer netjes binnen en buiten.

                          [quote=”Hellraiser” post=282519]Idd, diegene die de turbo wilt ruilen vraagt er 40k voor, ben ik ook al blij mee :)[/quote]
                          996 Turbo blijft een beest van een wagen, en daarbovenop nog eens heel betrouwbaar. 40k is op het eerste zicht niet veel. Hoeveel km? Tip of manueel?

                            Idd, diegene die de turbo wilt ruilen vraagt er 40k voor, ben ik ook al blij mee 🙂

                              tja, “….wat je er in hebt zitten…..” … krijg je nooit terug, thats a part of the game…, het is en blijft een hobby en die kost eenmaal geld héé…. :bounce: :engeltje:

                                Ook als je in mijn situatie zou zitten?

                                Heb momenteel 44k in de 911 zitten.
                                Als er iemand zich geroepen voelt om de laatste puntjes op de i te zetten mag hij daarvoor weg..

                                  mijn keuze was snel gemaakt………… 😀 :popcorn:


                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 343)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.