Terug Online !

Home Forum Porscheforum mededelingen Terug Online !

• Maker
    Discussie
  • We zijn weer online, na een dag van helse aanpassingen zijn we van server verhuisd, dit houd in dat we nu een iets grotere bezoekers capaciteit aankunnen, en dat ook de snelheid van het surfen zou moeten verbeteren voor de bezoekers die regelmatig met een traag forum geconfronteerd werden.

We draaien nu op een nieuwe php versie waardoor er heel wat achter de schermen moet herschreven worden, dus voor je effectief veranderingen aan het forum merkt, dat kan nog even duren, maar we zijn er mee bezig.

We hebben intussen de eerste joomla update gedaan om de veiligheid van het forum en de vlotte werking te garanderen, nu volgt ook nog een forumsoftware update van kunena waardoor onze moderatoren meer mogelijkheden zullen krijgen.

Hopelijk zijn dan ook de avatar en de picupload problemen van de baan.

We houden je op de hoogte !

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 117)
    • Het feit dat het forum stuikte heeft meer dan waarschijnlijk te maken met het feit dat we bijna constant bezig zijn achter de schermen en we het forum niet voor dagen willen platleggen tot we alles opgelost hebben. Nieuwe technologieen zijn fijn maar het is frustrerend aan het worden op de momenten dat je merkt dat de nieuwe versie van bvb php, de oude elementen niet ondersteund ! (WTF !) je zou toch verwachten dat de eerdere elementen ook nog blijven werken na een upgrade…
      Daardoor moet er dan heel veel geprul manueel en met kunst en vliegwerk aangepast worden. Het uploaden van de foto’s zal na de volledige update wel werken.
      Tenminste, dat is toch één van de doelstellingen…

Je kan ook eens gaan kijken of je foto’s in het restauratie draadje er nog staan… Maar het eindigen op jpg of gif heeft volgens mij altijd gemoeten…

Ik snap het echt Koen…….ook al lijkt het anders.
          Echter geeft de eigenschap van de foto gewoon iets anders aan 👿
          Nu dus gewoon de link verkort……wat meer werk, maar het staat nu in het prullariadraadje.
          Zoveel moeite voor prullen 😆

En nu eindigt het dus (zoals eerder gemeld) op JPG 😉
            Het URL adres dat je eerst gaf was die van de pagina en niet van de foto . Een URL adres van een pagina moet tussen [ url] en [/url] staan , die van een foto tussen

Foto’s staan in een album……evenzo in het restauratiedraadje.
              Daar hoeft het dus niet op jpg of wat dan ook te eindigen.
              Dan blijf ik het met mijn momenteel bruine haren toch vreemd vinden Koen.

Bovenstaande foto kan ik nu plaatsen uit mijn album als ik een aantal zaken weghaal, wat hiervoor niet nodig was 😕

Kijk , bij mij lukt het wel .
                Quote mijn tekst eens en je ziet een verschil

Toch blond ❓ 😈 😉 😆 😆 😆

Een foto moet altijd eindigen op JPG , GIF etc .
                  Die van jou doen dat niet . Vandaar dat het niet lukt .
                  De URL is fout .

Sigrid schrijft:

Nog een poging dan maar:

Wim, ben niet blond 😉
                    Het werkt gewoon niet bij mij. Heb 4 pogingen gedaan, maar helaas.
                    Eerder lukte het wel aangezien ik foto’s heb geplaatst in restauratie draadje.

Wim

Gewoon tussen plaatsen, dus niet de link gebruiken, heeft nog nooit goed gewerkt.
                      Dus David, maak in plaats van die 2 onderaan gewoon in de bovenste balk een link van [img]
                      kun je foto’s ook mooi naast en onder elkaar plaatsen. 💡

Ben ik blij dat ik over de grens woon in dit geval, heb echt nergens last van.

Nieuw bericht aanklikken en na lezen weer op “toon laatste berichten” klikken en nieuw gelezen berichten zijn niet meer groen.
                        Ook avatars zijn mooi in beeld.

Merk wel dat iemand zijn pm box niet nakijkt en dus geen bericht leest…..is geen grapje 💡

Kan alleen absoluut geen foto’s meer plaatsen ❗

Ik was daarstraks de gemiste posts (van één week) aan het lezen en beantwoorden toen het forum stuikte .
                          De rest avn het net werkte wel (FB etc) maar het Forum zat vast .

funny goes avatar ❗

Anoniem

Bedankt ,werkt inderdaad sneller .
                              Nieuw bericht blijft erop staan en soms kan ik maar de helft van de tekst lezen ,avatars zijn niet meer zichtbaar .

Dat van die al dan niet gelezen threads zal zichzelf vermoedelijk oplossen als we de nieuwe softwareversie eropzetten van het forum.
                                De nieuwe phpversie op onze nieuwe server is blijkbaar niet op alle vlakken compatibel met de oude php codes, en dat brengt enkele vreemde dingen met zich mee die we intussen aan het aanpakken zijn…
                                Ook op het portaal zie je dat aan bvb de menutabs die niet juist weergegeven worden.
                                Komt allemaal goed ! hoop ik 😳

Ok, hier gaat het er duidelijk veel sneller aantoe dan voorheen .
                                  Een geweldige vooruitgang .
                                  Ook ik heb hier wel nog de groene verwijsing staan van een zogezegd niet gelezen draadje al heb ik het al wel gelezen .
                                  Maar dat is niets dramatisch .
                                  Gelukkige herinner ik me nog wat ik een paar minuten voorheen gedaan heb 😈 😉

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 117)
                                • Het onderwerp ‘Terug Online !’ is gesloten voor nieuwe reacties.