Terug van weggeweest , ditmaal met een P928

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Terug van weggeweest , ditmaal met een P928

• Maker
    Discussie

• Morris52
    Deelnemer

hallo ,

Ik ben Guy , inmiddels bijna 50 en ben sinds 25jaar bezig met restauraties van oldtimers.
      Het zal inmiddels 6 jaar geleden zijn dat ik mijne P911sc verkocht heb door omstandigheden.
      Maar ik heb wel mooie herinneringen aan de P911 , de volledige motorrevisie was een uitdaging en het filmpje over de revisie op Youtube werd inmiddels al 165.000 keer bekeken.

En na een tijd met MR2 turbo te hebben rondgereden , is de liefde voor Porsche toch blijven bestaan.
      Ditmaal ben ik terug met een P928 van 1978 , waar ook weeral veel TLC voor nodig is.
      Ze is de afgelopen 10 jaar niet meer ingeschreven geweest en wilde zelfs niet meer van haar plaats afkomen omdat de remmen zo vast stonden.

Elektrisch is het niet veel beter … niets werkt geen lichten, niets in dashboard dat een teken van leven gaf , en starten ging enkel met 2 draden tegen elkaar te houden.

Interieur is wel in orde , dashboardscheuren ( maar daar moet ik maar naast kijken zeker ) en het leder heeft zeker een behandeling nodig

Met de motor is het een beetje beter gesteld, motor draait koud niet zo mooi, maar ik probeer starten momenteel te vermijden daar de distributieriem minstens 10jaar erop ligt.
      Dus ditmaal geen topic over een motorrevisie 🙂

Remmen zitten muurvast , en de remolie lijkt meer op water .
      De benzine in de tank is al zo oud , dat ik beter de tank goed ga reinigen, vooraleer de wagen in gebruik te nemen.

Carrosserie is wel wat werk aan zoals de bumper vooraan , waarvan de naad ooit is dichtgesmeert en terug losgekomen , achteraan de klep heeft de roestduivel al aardig bezig geweest , maar onderaan is er niets te bespeuren van roest.

Dus voila , blij dat ik terug ben en zal regelmatig wat posten , naargelang de herstellingen vorderen.

Mvg, Guy

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 162)
      • Kan iemand me hiermee helpen ?

Ik heb deze oranje kleur gevonden , zowel onder het dashboard als in motorcompartiment .

Was dit een grondverf of is mijne P928 ooit een oranje geweest ?

Er zijn geen stickers meer in de deuren .

Mvg , Guy

Bedankt,

Is een beetje te ver,om eens te komen kijken.
          Ben zelf van destelbergen.
          Heb je alle tools er voor ,om hem te blokeren en om de spanning op de riem te meten.
          Of is je werk om aan Porsche te werken.

Groeten Mike.

[quote=”dobbels” post=278626]Hoi,

Ja dat zo mooi zijn ,ik kijk er al naar uit.
            Trouwens van waar ben je.

Groeten Mike.[/quote]

Ik woon tegen Ninove
            Mvg Guy

Hoi,

Ja dat zo mooi zijn ,ik kijk er al naar uit.
              Trouwens van waar ben je.

Groeten Mike.

Welcome back! :up: :up: :up:

[quote=”Drip” post=278591]Ik dacht het, die topic was de reden dat ik bij mijn 11je de ganse aandrijfunit er uit heb gekieperd en ben gaan opkuisen.
                  Ik was stikjaloers op dat opgekuist blokje van jou :up: :up:[/quote]

Hahaha , doet me plezier dat te horen , ik was/ben ook wel fier op dat blokje.
                  Nu is het de P928 die terug een 2de leven gaat krijgen .

Hoe is het uiteindelijk afgelopen met jouw 11je , is de opkuis goed gelukt ?

Mvg, Guy

XXX

Ik dacht het, die topic was de reden dat ik bij mijn 11je de ganse aandrijfunit er uit heb gekieperd en ben gaan opkuisen.
                    Ik was stikjaloers op dat opgekuist blokje van jou :up: :up:

welkom terug. ik heb me ook geabonneerd op deze blog.
                      iig succes met de geplande werken.

123

ik denk niet dat een 928 een overdrive heeft… pook is defo niet origineel.

[quote=”vandamme” post=278576]ik denk dat knop op zijkant gewoon een soort stop of zo was
                          om hem in park te blokkeren of zo?

geen idee, heb nog nooit met een 928 auto gereden..[/quote]

Ik heb nog nooit met ne automatic gereden :driver: , deze pook is waarschijnlijk ooit veranderd geweest

Mvg, Guy

123

ik denk dat knop op zijkant gewoon een soort stop of zo was
                            om hem in park te blokkeren of zo?

geen idee, heb nog nooit met een 928 auto gereden..

[quote=”vandamme” post=278570][quote=”Morris52″ post=278566][quote=”vandamme” post=278564]
                              Zie ook de andere automaat pook..[/quote]

Doet me eraan denken dat er op de zijkant van de pook een overdrive knopje staat ….. waarschijnlijk van een later model 928 ?

Mvg, Guy

[quote=”Morris52″ post=278567][quote=”dobbels” post=278563]Hoi,
                                Alvast welkom,
                                Kijk er naar uit om te volgen ,rijdt zelf met 928s ,en er is ook wel altijd eens wat.
                                Leuke wagen ,staat nog op te doe lijst ,koppeling vervangen de distributieriem vervangen.[/quote]

[color=]DIstributie ga ik tijdens het weekend van 1 november doen ( ik zal alvast veel foto’s nemen 🙂 )
                                [/color]
                                Mvg, Guy[/quote]

Kan jullie de link dwaynesgarage.norcal928.org/1987%20Timing%20Belt%20Water%20Pump%20Procedure.htm aanbevelen : overvloedig gedocumenteerd met vele foto’s , betreft wel een 1987 (early) S4 928

123

[quote=”Morris52″ post=278566][quote=”vandamme” post=278564]lak ziet er redelijk goed uit zo te zien?

Is dat stuur origineel? nog nooit zoeen center gezien?

Hopelijk valt de electriek beetje mee, en hoef je niet te veel panelen los te maken want das altijd lastig op 928 om ze dan weer net exact goed terug te krijgen..[/quote]

Op foto ziet die lak er nog goed uit maar dat is ze zeker niet , momenteel wil ik ze enkel technisch in orde krijgen.
                                  Ik heb geen idee eigenlijk of het stuur origineel is. ( het is wel van hetzelfde leder gemaakt als de zetels )

Mvg, Guy[/quote]

Ik denk dat dit soort stuur zou moeten hebben op je 78, standaard , zit misschien nog ergens onder die leren pad :

Zie ook de andere automaat pook..

Zo te zien wat werk aan maar doenbaar, al ergere gevallen gezien.
                                    Respect voor eenieder die zich inzet om dit soort iconische wagens een tweede leven te geven :respect2: :respect2: :respect2:

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 162)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.