Terug van weggeweest , ditmaal met een P928

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Terug van weggeweest , ditmaal met een P928

• Maker
    Discussie

• Morris52
    Deelnemer

hallo ,

Ik ben Guy , inmiddels bijna 50 en ben sinds 25jaar bezig met restauraties van oldtimers.
      Het zal inmiddels 6 jaar geleden zijn dat ik mijne P911sc verkocht heb door omstandigheden.
      Maar ik heb wel mooie herinneringen aan de P911 , de volledige motorrevisie was een uitdaging en het filmpje over de revisie op Youtube werd inmiddels al 165.000 keer bekeken.

En na een tijd met MR2 turbo te hebben rondgereden , is de liefde voor Porsche toch blijven bestaan.
      Ditmaal ben ik terug met een P928 van 1978 , waar ook weeral veel TLC voor nodig is.
      Ze is de afgelopen 10 jaar niet meer ingeschreven geweest en wilde zelfs niet meer van haar plaats afkomen omdat de remmen zo vast stonden.

Elektrisch is het niet veel beter … niets werkt geen lichten, niets in dashboard dat een teken van leven gaf , en starten ging enkel met 2 draden tegen elkaar te houden.

Interieur is wel in orde , dashboardscheuren ( maar daar moet ik maar naast kijken zeker ) en het leder heeft zeker een behandeling nodig

Met de motor is het een beetje beter gesteld, motor draait koud niet zo mooi, maar ik probeer starten momenteel te vermijden daar de distributieriem minstens 10jaar erop ligt.
      Dus ditmaal geen topic over een motorrevisie 🙂

Remmen zitten muurvast , en de remolie lijkt meer op water .
      De benzine in de tank is al zo oud , dat ik beter de tank goed ga reinigen, vooraleer de wagen in gebruik te nemen.

Carrosserie is wel wat werk aan zoals de bumper vooraan , waarvan de naad ooit is dichtgesmeert en terug losgekomen , achteraan de klep heeft de roestduivel al aardig bezig geweest , maar onderaan is er niets te bespeuren van roest.

Dus voila , blij dat ik terug ben en zal regelmatig wat posten , naargelang de herstellingen vorderen.

Mvg, Guy

12 reacties aan het bekijken - 151 tot 162 (van in totaal 162)
      • [quote=”dobbels” post=278563]Hoi,
        Alvast welkom,
        Kijk er naar uit om te volgen ,rijdt zelf met 928s ,en er is ook wel altijd eens wat.
        Leuke wagen ,staat nog op te doe lijst ,koppeling vervangen de distributieriem vervangen.[/quote]

DIstributie ga ik tijdens het weekend van 1 november doen ( ik zal alvast veel foto’s nemen 🙂 )

Mvg, Guy

[quote=”vandamme” post=278564]lak ziet er redelijk goed uit zo te zien?

Is dat stuur origineel? nog nooit zoeen center gezien?

Hopelijk valt de electriek beetje mee, en hoef je niet te veel panelen los te maken want das altijd lastig op 928 om ze dan weer net exact goed terug te krijgen..[/quote]

Op foto ziet die lak er nog goed uit maar dat is ze zeker niet , momenteel wil ik ze enkel technisch in orde krijgen.
          Ik heb geen idee eigenlijk of het stuur origineel is. ( het is wel van hetzelfde leder gemaakt als de zetels )

Mvg, Guy

Welkom op dit forum , deze topic zal ik ook wel volgen ( ik kan uren KIJKEN naar mooi werk )
            Succes gewenst met deze klus .

123

lak ziet er redelijk goed uit zo te zien?

Is dat stuur origineel? nog nooit zoeen center gezien?

Hopelijk valt de electriek beetje mee, en hoef je niet te veel panelen los te maken want das altijd lastig op 928 om ze dan weer net exact goed terug te krijgen..

Hoi,
                Alvast welkom,
                Kijk er naar uit om te volgen ,rijdt zelf met 928s ,en er is ook wel altijd eens wat.
                Leuke wagen ,staat nog op te doe lijst ,koppeling vervangen de distributieriem vervangen.

Welkom en proficiat met de 928. Zal mij direct ne keer abonneren.

welkom, en :respekt: dat je hier de kennis van hebt om zelf aan te werken… :up:

Na de elektrische problemen moest ik toch even die remmen aanpakken , want die zaten dus echt wel muurvast .

Zo vast eigenlijk dat de auto bijna niet te verplaatsen was.
                      Het betrof de rem achteraan rechts , de remblokjes zatten er gewoon in vastgeroest.
                      de overige remmen bleken los , maar een revisie van de klauwen , vervangen van de blokjes en remolie is zeker aan de orde om veilig te kunnen rijden.

Remblokjes hebben nog genoeg vlees , kunnen nog zeker 5000km mee LOL

Remblokjes zijn besteld dus ga ik even geduld moeten hebben ( niet mijn sterkste punt ) maar ik heb nog 3 andere remmen te doen dus ik heb mijn bezigheid.

Mvg, Guy

Van de elektrische issues heb ik niet zoveel foto’s genomen is ook maar een saai werk , uitmeten , opkuisen connectors , losmaken massapunten en corrosie weg werken.

Het heeft me toch 3 dagen gekost om volgende problemen op te lossen.

Pinkers : wel werkend maar niet op dashboard zichtbaar
                        Verlichting : Bijna alle lampen vervangen zowel voor- als achteraan
                        Dashboard ; 7 lampjes vervangen en alle contactpunten opgefrist
                        Benzinemeter : Nog niet opgelost , zal de sonde bekijken als de benzinetank eronderuit gaat.
                        Voltmeter en oliedrukmeter ; geen teken van leven
                        ruitenwisser achteraan
                        Antenne werkte na het aansluiten van de radio/k7
                        Ramenschakelaars zijn te vervangen , uit ééntje kwam zelfs even wat rook uit , dus wijselijk gewoon afgekoppeld ( raammechanisme is nog wel werkend )
                        Verliesstroom : enkele lampjes bleven zacht branden wanneer alles af stond , bleek de verlichtingsschakelaar te zijn die slecht contact gaf.
                        Altornator gaf niets meer

Enkele problemen ga ik later oplossen zoals ruiten- en koplampsproeiers , benzinemeter .

Mvg, Guy

Ja idd , die met lagerschade 🙂

Welkom terug :up:

We kijken uit naar de vorderingen :popcorn:

XXX

Welkom terug Guy.
                              Ik zal deze toppic zeker blijven volgen.
                              Als ik het goed voor heb was dat een rode SC, niet?

12 reacties aan het bekijken - 151 tot 162 (van in totaal 162)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.