Terug van weggeweest , ditmaal met een P928

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Terug van weggeweest , ditmaal met een P928

• Maker
    Discussie

• Morris52
    Deelnemer

hallo ,

Ik ben Guy , inmiddels bijna 50 en ben sinds 25jaar bezig met restauraties van oldtimers.
      Het zal inmiddels 6 jaar geleden zijn dat ik mijne P911sc verkocht heb door omstandigheden.
      Maar ik heb wel mooie herinneringen aan de P911 , de volledige motorrevisie was een uitdaging en het filmpje over de revisie op Youtube werd inmiddels al 165.000 keer bekeken.

En na een tijd met MR2 turbo te hebben rondgereden , is de liefde voor Porsche toch blijven bestaan.
      Ditmaal ben ik terug met een P928 van 1978 , waar ook weeral veel TLC voor nodig is.
      Ze is de afgelopen 10 jaar niet meer ingeschreven geweest en wilde zelfs niet meer van haar plaats afkomen omdat de remmen zo vast stonden.

Elektrisch is het niet veel beter … niets werkt geen lichten, niets in dashboard dat een teken van leven gaf , en starten ging enkel met 2 draden tegen elkaar te houden.

Interieur is wel in orde , dashboardscheuren ( maar daar moet ik maar naast kijken zeker ) en het leder heeft zeker een behandeling nodig

Met de motor is het een beetje beter gesteld, motor draait koud niet zo mooi, maar ik probeer starten momenteel te vermijden daar de distributieriem minstens 10jaar erop ligt.
      Dus ditmaal geen topic over een motorrevisie 🙂

Remmen zitten muurvast , en de remolie lijkt meer op water .
      De benzine in de tank is al zo oud , dat ik beter de tank goed ga reinigen, vooraleer de wagen in gebruik te nemen.

Carrosserie is wel wat werk aan zoals de bumper vooraan , waarvan de naad ooit is dichtgesmeert en terug losgekomen , achteraan de klep heeft de roestduivel al aardig bezig geweest , maar onderaan is er niets te bespeuren van roest.

Dus voila , blij dat ik terug ben en zal regelmatig wat posten , naargelang de herstellingen vorderen.

Mvg, Guy

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 162)
      • :up: :up: :up: :respekt: :respekt: :respekt:

Thx,
          Dacht eigenlijk gewoon buiten te spuiten,
          ‘T is maar een Dnepr dus moet niet 100% zijn 😆

[quote=”Hellraiser” post=282125]Toppie!

Ga zelf binnenkort mn moto proberen spuiten,
            zal er bijlange zo goed niet uitzien :p[/quote]

Voorbereiding is 80% van het werk , uw garage stofvrij maken en dan komt dat wel goed

Mvg Guy

Bangelijke kleur :up:

Toppie!

Ga zelf binnenkort mn moto proberen spuiten,
                zal er bijlange zo goed niet uitzien :p

Een paar vrije dagen en goed weer , dus heb ik mijn garage aangepast en dan de kas geschilderd.

Coronaproof alleszins

Het resultaat : 2 mini lopertjes aan de letters Porsche en een beetje appelsienvelletje … maar dat werk ik wel weg

Yesyes :up:

Waauuw, wat een kleur

[quote=”Mart” post=281424]Doe je wel een beetje zuinig met je verf (lak) Guy!!:drink:[/quote]

De eerste 0,6l is weg , nog 3,4l over 😀 😀 😀

Mvg, Guy

Doe je wel een beetje zuinig met je verf (lak) Guy!!:drink:

XXX

Ferm Guy, het oranje spat eraf :up: :up: :up:

Vandaag zijn de binnenkanten van de vleugels , koffer en voorkant in de lak gezet.

Op deze manier vermijd ik dat er vuil/stof zou rondvliegen wanneer ik mijn panelen aan het lakken ben.

Mvg , Guy

[quote=”Bompa Lawijt” post=281395]Van zulke Topic kan ik genieten , goed bezig maar zou je niet eerst een laag epoxy primer spuiten alvorens direct in de grondverf ?? het is natuurlijk weer en kost meer .[/quote]

Het was ook een mogelijkheid om een epoxy te gebruiken , meestal gebruik ik deze voor de behandeling van de onderkant omdat er daar meer vocht blijft hangen

Voor de panelen ondervond ik nog nooit nadelen bij het gebruik van grondverf .
                                Ik straal ook altijd alle roest en behandel die nadien met een roestomvormer
                                Daarna verwijder ik opnieuw die roestomvormer .

Dus ik zie de toegevoegde waarde niet om epoxy te gebruiken omdat een kwalitatieve grondverf ook een uitstekende bescherming zal bieden.
                                Maar nogmaals ik ben maar een hobbyist en sta altijd open om iets bij te leren …

Mvg,Guy

Van zulke Topic kan ik genieten , goed bezig maar zou je niet eerst een laag epoxy primer spuiten alvorens direct in de grondverf ?? het is natuurlijk weer en kost meer .

Fantastisch draadje, ik word haast lyrisch van zoveel vakwerk en passie, en dan nog in mijn favoriete oranje, dit kan niet stuk :respect2: :up:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 162)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.