- Dit onderwerp bevat 162 reacties, 28 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
23 oktober 2019 om 14:05
hallo ,
Ik ben Guy , inmiddels bijna 50 en ben sinds 25jaar bezig met restauraties van oldtimers.
Het zal inmiddels 6 jaar geleden zijn dat ik mijne P911sc verkocht heb door omstandigheden.
Maar ik heb wel mooie herinneringen aan de P911 , de volledige motorrevisie was een uitdaging en het filmpje over de revisie op Youtube werd inmiddels al 165.000 keer bekeken.En na een tijd met MR2 turbo te hebben rondgereden , is de liefde voor Porsche toch blijven bestaan.
Ditmaal ben ik terug met een P928 van 1978 , waar ook weeral veel TLC voor nodig is.
Ze is de afgelopen 10 jaar niet meer ingeschreven geweest en wilde zelfs niet meer van haar plaats afkomen omdat de remmen zo vast stonden.Elektrisch is het niet veel beter … niets werkt geen lichten, niets in dashboard dat een teken van leven gaf , en starten ging enkel met 2 draden tegen elkaar te houden.
Interieur is wel in orde , dashboardscheuren ( maar daar moet ik maar naast kijken zeker ) en het leder heeft zeker een behandeling nodig
Met de motor is het een beetje beter gesteld, motor draait koud niet zo mooi, maar ik probeer starten momenteel te vermijden daar de distributieriem minstens 10jaar erop ligt.
Dus ditmaal geen topic over een motorrevisie 🙂Remmen zitten muurvast , en de remolie lijkt meer op water .
De benzine in de tank is al zo oud , dat ik beter de tank goed ga reinigen, vooraleer de wagen in gebruik te nemen.Carrosserie is wel wat werk aan zoals de bumper vooraan , waarvan de naad ooit is dichtgesmeert en terug losgekomen , achteraan de klep heeft de roestduivel al aardig bezig geweest , maar onderaan is er niets te bespeuren van roest.
Dus voila , blij dat ik terug ben en zal regelmatig wat posten , naargelang de herstellingen vorderen.
Mvg, Guy
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.