Terug van weggeweest , ditmaal met een P928

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Terug van weggeweest , ditmaal met een P928

  • Maker
    Discussie

  • Morris52
    Deelnemer

      hallo ,

      Ik ben Guy , inmiddels bijna 50 en ben sinds 25jaar bezig met restauraties van oldtimers.
      Het zal inmiddels 6 jaar geleden zijn dat ik mijne P911sc verkocht heb door omstandigheden.
      Maar ik heb wel mooie herinneringen aan de P911 , de volledige motorrevisie was een uitdaging en het filmpje over de revisie op Youtube werd inmiddels al 165.000 keer bekeken.

      En na een tijd met MR2 turbo te hebben rondgereden , is de liefde voor Porsche toch blijven bestaan.
      Ditmaal ben ik terug met een P928 van 1978 , waar ook weeral veel TLC voor nodig is.
      Ze is de afgelopen 10 jaar niet meer ingeschreven geweest en wilde zelfs niet meer van haar plaats afkomen omdat de remmen zo vast stonden.

      Elektrisch is het niet veel beter … niets werkt geen lichten, niets in dashboard dat een teken van leven gaf , en starten ging enkel met 2 draden tegen elkaar te houden.

      Interieur is wel in orde , dashboardscheuren ( maar daar moet ik maar naast kijken zeker ) en het leder heeft zeker een behandeling nodig

      Met de motor is het een beetje beter gesteld, motor draait koud niet zo mooi, maar ik probeer starten momenteel te vermijden daar de distributieriem minstens 10jaar erop ligt.
      Dus ditmaal geen topic over een motorrevisie 🙂

      Remmen zitten muurvast , en de remolie lijkt meer op water .
      De benzine in de tank is al zo oud , dat ik beter de tank goed ga reinigen, vooraleer de wagen in gebruik te nemen.

      Carrosserie is wel wat werk aan zoals de bumper vooraan , waarvan de naad ooit is dichtgesmeert en terug losgekomen , achteraan de klep heeft de roestduivel al aardig bezig geweest , maar onderaan is er niets te bespeuren van roest.

      Dus voila , blij dat ik terug ben en zal regelmatig wat posten , naargelang de herstellingen vorderen.

      Mvg, Guy

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 162)
      • :respekt: guy , je bent goe bezig…..:up: ben heel benieuwd naar het eindresultaat, die auto is binnenkort volledig nieuw :driver:

          [quote=”kleinekastenteufel” post=281382]Als je dit niet zelf kan doen is het onbetaalbaar. Bovendien alles zeer grondig aangepakt.[/quote]

          Dat is idd waar , de waarde van de 928 zou lager zijn dan de kosten bij een carrosserie.
          Maar voor mij is dit juist een hobby .

          En daar ik niet per uur moet betaald worden , kan ik rustig mijn tijd nemen om bij de afwerking tot in de details te gaan.

          Een volledige herschildering kost me buiten de lakkost (die was nu wel extreem hoog ) , een 200euro aan grondverf, schuurpapier , tape enz….

          Ook toen ik mijne 911sc een motorrevisie heb gegeven kwam ik op een 3000€ uit , in een officiele garage kost dit 20.000 € heb ik gehoord

          Mvg, Guy

            Als je dit niet zelf kan doen is het onbetaalbaar. Bovendien alles zeer grondig aangepakt.

              Binnenkanten in de grondverf … nu kan het leukste werkje beginnen … alles gladschuren

                Ik blijf doorgaan , maar het zijn wel heel grote binnenvleugels , maar het is gelukt.
                Voorbereidingen zijn gedaan , en morgen mag alles in de grondverf

                Maar de eerste 10 dagen van mei heb ik veel werkdagen , dus zal het lakken nog even moeten wachten .

                  Vleugels eraf genomen , zo ben ik zeker dat ik de deuren niet beschadig als ze geschilderd zijn

                  Gelukkig zijn de vleugels nog mooi recht , wel enkele gaten in , waar ze de bumperlip hebben vastgemaakt .
                  Een massa plamuur , dat wel …. maar gelukkig enkel om de bumperlip weg te werken

                  En goed nieuws …. mijn lak is aangekomen .
                  Een knallende 4l Continental Orange , een potje van bijna 800€ maar dat mag de pret niet bederven

                  Deze week nog 2 dagen gaan werken maar in het weekend is het schuren schuren en nogmaals schuren ….

                    [quote=”DeePee” post=281321]Informeer eens bij Van Kessel sportscars in Deurne NL of ze iets bruikbaars hebben liggen.[/quote]

                    Had graag een bumper in Belgie gevonden , anders ga ik nog lang moeten wachten eer ik de grens over mag #covid19

                      Informeer eens bij Van Kessel sportscars in Deurne NL of ze iets bruikbaars hebben liggen.

                        GEZOCHT : voorste bumper van een 928

                        Als iemand er eentje heeft liggen , mag wat werk aan zijn

                        Mvg , Guy

                          [quote=”TheFab” post=281166]Zoal Raymond van het groenewoud zou zeggen “het gaat vooruit” !!!
                          :up: :up: :up:[/quote]

                          Tja, ik ken er die er langer over doen….:think:

                            Vandaag de P928 in de atelier gezet om verder te doen aan de voorbereiding

                            De deuren eraf genomen maar ik heb een vraagje ?????
                            [b]De deuren draaien in de vleugels , dus bij montage lijkt me dit moeilijk om de vleugels ( nieuw lak ) niet te raken.
                            Is er een trucje of moet ik de vleugels er ook afnemen ???[/b]

                            Mvg, Guy

                              Wat een prachtverhaal, ik ben fan (en gek van oranje oldtimers).
                              Ben benieuwd naar meer en geniet van de belangstelling op de verborgen schat 😀

                                Zoal Raymond van het groenewoud zou zeggen “het gaat vooruit” !!!
                                :up: :up: :up:

                                  :respekt: :respekt: :respekt:

                                    Mooi werk!

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 162)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.