Terug van weggeweest , ditmaal met een P928

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Terug van weggeweest , ditmaal met een P928

  • Maker
    Discussie
  • hallo ,

    Ik ben Guy , inmiddels bijna 50 en ben sinds 25jaar bezig met restauraties van oldtimers.
    Het zal inmiddels 6 jaar geleden zijn dat ik mijne P911sc verkocht heb door omstandigheden.
    Maar ik heb wel mooie herinneringen aan de P911 , de volledige motorrevisie was een uitdaging en het filmpje over de revisie op Youtube werd inmiddels al 165.000 keer bekeken.

    En na een tijd met MR2 turbo te hebben rondgereden , is de liefde voor Porsche toch blijven bestaan.
    Ditmaal ben ik terug met een P928 van 1978 , waar ook weeral veel TLC voor nodig is.
    Ze is de afgelopen 10 jaar niet meer ingeschreven geweest en wilde zelfs niet meer van haar plaats afkomen omdat de remmen zo vast stonden.

    Elektrisch is het niet veel beter … niets werkt geen lichten, niets in dashboard dat een teken van leven gaf , en starten ging enkel met 2 draden tegen elkaar te houden.

    Interieur is wel in orde , dashboardscheuren ( maar daar moet ik maar naast kijken zeker ) en het leder heeft zeker een behandeling nodig

    Met de motor is het een beetje beter gesteld, motor draait koud niet zo mooi, maar ik probeer starten momenteel te vermijden daar de distributieriem minstens 10jaar erop ligt.
    Dus ditmaal geen topic over een motorrevisie 🙂

    Remmen zitten muurvast , en de remolie lijkt meer op water .
    De benzine in de tank is al zo oud , dat ik beter de tank goed ga reinigen, vooraleer de wagen in gebruik te nemen.

    Carrosserie is wel wat werk aan zoals de bumper vooraan , waarvan de naad ooit is dichtgesmeert en terug losgekomen , achteraan de klep heeft de roestduivel al aardig bezig geweest , maar onderaan is er niets te bespeuren van roest.

    Dus voila , blij dat ik terug ben en zal regelmatig wat posten , naargelang de herstellingen vorderen.

    Mvg, Guy

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 162)
    • Minder leuk is dat er 11 lagen verf opliggen en op sommige panelen zelfs meer …. dus moet er alles af om opnieuw een goede basis te hebben.
      Vermoedelijk kwamen er blaasjes door de lak en werd er telkens opnieuw matgezet en een laagje lak erop , goed voor een jaartje maar eronder blijft de roest doorgaan.
      Er werd zelfs een dikke laag spuitplamuur gespoten , maar nogmaals als de onderste laag niet ok is dat komt het toch ni goed.

      Andere zijde nog en dan de roest zandstralen
      Mvg, Guy

        :respekt: :respekt: :up: :up:

          :respekt: respect dat je hieraan wil beginnen, zou er geduld niet voor hebben….:popcorn:

            Het ziet er niet naar uit dat de Covid19 snel gedaan is , en naar de keuring gaan zit er voorlopig niet in blijkbaar.
            Dus ben ik maar begonnen om de P928 opnieuw in haar originele continental oranje te zetten.
            Stap 1 , de dikke lagen ( 3-4 mm ) verven verwijderen om de onderliggende roest te behandelen.

            Voor het dak kon ik de verf er gewoon afsteken , een dichtgeplakt antennegat in het dak is duidelijk niet door een liefhebber gedaan.

            Heb er een passend stukje voor gemaakt , morgen kan ik het lassen

            Na het zandstralen en roestomvormer kan ik opnieuw schuren

            Ook de achtervleugels hebben aandacht nodig , gelukkig heb ik nog geen roestgaten tegengekomen , dus ook al ziet het er niet goed uit , het is gelukkig allemaal oppervlakkige roest

            Morgen gaan we verder en hoop ik alles in de grondverf te hebben staan

            Tot morgen ,
            Guy

              Ja idd, Mike het ligt hier een beetje stil.

              De dag dat de wagen naar de keuring moest , wilde ik nog eerst gaan tanken maar uitgerekend op dat moment val ik zonder benzine.
              En wilt ze niet meer blijven draaien …
              In tussentijd heb ik de benzinetank verwijderd en gereinigd , benzinefilter vervangen en benzinedruk gemeten.

              Heb ook nog een niet-rotte achterklep gevonden en een s4 spoiler maar dat helpt natuurlijk niet bij het starten van de auto

              En dan kwam er een Mazda 323F binnen van iemand met een roestprobleem en daar ben ik nu toch al 2 weekends aan het lassen

              Het komt wel goed met de P maar mijn beauty gaat even geduld moeten hebben .

              Mvg , Guy

                Hoi,

                Het is daar zo stil met de werken.

                Groeten Mike.

                  ATF olie + filter en differentieel olie vervangen
                  Ook de ruitenwissers waren aan vervanging toe , dus dat is ook opgelost.

                  Lichten regelen en dan kan ze naar de keuring

                    Toppie! :up:

                      Probleem met het op en af gaan van de ralenti is opgelost….
                      Ik heb de vacuum limiter verwijderd en dicht gemaakt .
                      Opgelet: dit mag enkel bij automatische , vanaf 1983 heeft Porsche zelf deze vacuum limiters eraf gelaten
                      Ik heb nog een klein lekje aan 1 injector maar als de motor warm is dan stopt het lekje ( dit kan nog even wachten )
                      Bij elk probleem dat ik herstelde , kwam er telkens een nieuw probleem bij
                      Maar nu ben ik uit eindelijk verlost van alle issues , motor draait zowel koud als warm zoals ze moet draaien.
                      :driver: :happydance:
                      Morgen begin ik aan de koplampen , ik had de motor reeds uit elkaar gehaald , hopend dat de trage koplampen wat sneller zouden gaan .
                      Maar blijkbaar is het toch een mechanisch probleem ( scharnierlager ?? )

                      Ook olie en filter van de automatische moet ik nog vervangen , maar dat zal pas voor volgend weekend zijn

                      Mvg, Guy

                        [quote=”Morris52″ post=279151][quote=”de_koen” post=279105]…wanneer ik in P of N gas geef , blijft de ralenti hangen aan 1200 tpm tot ik ze in versnelling zet , dan zakt ze terug naar 800 tpm maar na een tijdje blijft ze zakken naar 400 tpm. Dan begint de ralenti ook op en af te gaan tussen de 400 en de 800 tpm
                        Als ik ze terug in P of N zet , gaat ze terug naar 800 rpm.

                        Ik vermoed weer een vacuumlek ergens , dus morgen ga ik nog eens alle vacuumleidingen checken[/quote]

                        had hier soortgelijke kenmerken. eerst kon ik de door de vlinderklep van de Idle Control Valve te smeren met WD40 de ralenti normaliseren. na een tijdje het ding toch moeten vervangen.

                          [quote=”de_koen” post=279105]toch eens controleren op valse lucht aan de inlaat[/quote]

                          Het was idd een vacuumlek
                          Eerst dacht ik aan de injectoren , maar dat bleek onjuist , als ik de remreiniger op de voet van de inlaatbuizen spoot , veel de ralenti naar beneden.
                          Dus heb ik de pakkingen vervangen .

                          Maar mijn troubles zijn nog niet teneinde…..
                          Als ik de motor koud start gaat ze naar 1100 tpm om na een tijdje te zakken naar 800 tpm.
                          Tot zover alles ok , maar wanneer ik in P of N gas geef , blijft de ralenti hangen aan 1200 tpm tot ik ze in versnelling zet , dan zakt ze terug naar 800 tpm maar na een tijdje blijft ze zakken naar 400 tpm
                          Dan begint de ralenti ook op en af te gaan tussen de 400 en de 800 tpm
                          Als ik ze terug in P of N zet , gaat ze terug naar 800 rpm.

                          Ik vermoed weer een vacuumlek ergens , dus morgen ga ik nog eens alle vacuumleidingen nachecken

                          Mvg, Guy

                            toch eens controleren op valse lucht aan de inlaat

                              “The only difference between men and boys is the price of their toys”

                              Het gezegde klopt dus wel he … 🙂

                                Dan denk je het ene moment ” Yes , ik heb het gevonden ” , het ander moment (deze morgen dus ) wilde ik ze warm laten draaien en nu blijkt ze wel een goede koudstart en verhoogde ralenti te hebben .
                                Maar éénmaal warm , blijft ze een hoge ralenti te behouden en krijg ik ze niet onder de 1500 t/m

                                De WUR geeft 22ohm dus zou moeten werken .
                                Vacuumleidingen zijn ok

                                Ik merk ook wanneer ze in Drive komt dat ze de neiging heeft om te zakken in ralenti en zelfs stil te vallen.
                                Vooraleer ik de verstopte filtertjes uit de WUR had gehaald , had ik dit probleem niet

                                Morgen check ik de gas- , cruise- en automatische transmissie kabel op voldoende speling.

                                Als iemand een idee heeft wat de oorzaak kan zijn , dan hoor ik het graag 🙂

                                Mvg, Guy

                                  Top om dit te kunnen volgen, respect man :respekt:

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 162)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.