Terug van weggeweest , ditmaal met een P928

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Terug van weggeweest , ditmaal met een P928

  • Maker
    Discussie

  • Morris52
    Deelnemer

      hallo ,

      Ik ben Guy , inmiddels bijna 50 en ben sinds 25jaar bezig met restauraties van oldtimers.
      Het zal inmiddels 6 jaar geleden zijn dat ik mijne P911sc verkocht heb door omstandigheden.
      Maar ik heb wel mooie herinneringen aan de P911 , de volledige motorrevisie was een uitdaging en het filmpje over de revisie op Youtube werd inmiddels al 165.000 keer bekeken.

      En na een tijd met MR2 turbo te hebben rondgereden , is de liefde voor Porsche toch blijven bestaan.
      Ditmaal ben ik terug met een P928 van 1978 , waar ook weeral veel TLC voor nodig is.
      Ze is de afgelopen 10 jaar niet meer ingeschreven geweest en wilde zelfs niet meer van haar plaats afkomen omdat de remmen zo vast stonden.

      Elektrisch is het niet veel beter … niets werkt geen lichten, niets in dashboard dat een teken van leven gaf , en starten ging enkel met 2 draden tegen elkaar te houden.

      Interieur is wel in orde , dashboardscheuren ( maar daar moet ik maar naast kijken zeker ) en het leder heeft zeker een behandeling nodig

      Met de motor is het een beetje beter gesteld, motor draait koud niet zo mooi, maar ik probeer starten momenteel te vermijden daar de distributieriem minstens 10jaar erop ligt.
      Dus ditmaal geen topic over een motorrevisie 🙂

      Remmen zitten muurvast , en de remolie lijkt meer op water .
      De benzine in de tank is al zo oud , dat ik beter de tank goed ga reinigen, vooraleer de wagen in gebruik te nemen.

      Carrosserie is wel wat werk aan zoals de bumper vooraan , waarvan de naad ooit is dichtgesmeert en terug losgekomen , achteraan de klep heeft de roestduivel al aardig bezig geweest , maar onderaan is er niets te bespeuren van roest.

      Dus voila , blij dat ik terug ben en zal regelmatig wat posten , naargelang de herstellingen vorderen.

      Mvg, Guy

    15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 162)
      • Momenteel lange dagen op het werk maar ik probeer s’avonds nog wat tijd te maken om aan de P928 te werken .

        Het lego-tandwieltje inbouwen bijvoorbeeld .

        Ik had al een vermoeden dat mijne warm up regulator teveel druk gaf bij koudstart , heb ik ook de oorzaak gevonden .
        De filtertjes onder de leiding zat volledig verstopt, ik heb ze spijtig genoeg niet kunnen recupureren.

        Nadat ik dit verwijderd had , de P gestart en ditmaal geen issues meer , ze start op 1/4 toer en gaat mooi in de toeren
        Morgenvroeg begin ik er opnieuw aan , met nog meer motivatie

        Mvg, Guy

          [quote=”bccars” post=279047]OFF TOPIC : Dat trekt toch grellig op zo een radertje van Lego, je kent ze wel, die waar je zo een zwart stokje kan insteken.[/quote]

          21€ voor een radartje , dit is wel dure lego .
          Mvg, Guy

            OFF TOPIC : Dat trekt toch grellig op zo een radertje van Lego, je kent ze wel, die waar je zo een zwart stokje kan insteken.

              [quote=”Morris52″ post=278986]Beste ,

              Kan iemand me raad geven ?

              Toevallig zag ik vandaag dat er een draad afgeknipt was van een onderdeel met nummer 0280141001 , blijkt dat dit ook een Auxiliary Air Valve is

              Wat is het nut van 2 AAV’s ? en waaraan word de eerste ( 0280141001 ) op aangesloten ???
              Massa ( bruine draad ) was nog aangesloten , maar een zwarte draad was doorgeknipt en ik zie niet waar ze op aangesloten was .

              Mvg, Guy[/quote]

              Heb uiteindelijk een schema en antwoord gevonden op mijn vraag , de elektrische air valve is aangesloten op de airco , en zorgt voor een verhoogd toerental bij het inschakelen van de airco.

              Wie zoekt die vindt …. ik hoop dit weekend de oplossing voor mijn koudstart probleem ook te vinden.
              Hiervoor ga ik de control pressure regulator eens van dichtbij bekijken.

              Haja , deze is ook aangekomen , dus mag het dashboard ook terug gemonteerd worden.

              Mvg, Guy

                [quote=”DeePee” post=278995]Heb hier wel een parts list + repair manual van de 928 maar helaas niet van 1978.
                Intussen kan je onderstaand nog wat inspiratie vinden:
                https://petrolicious.com/articles/long-live-70s-paint-jobs-and-v8-powered-porsches?fbclid=IwAR2pm35n0RxvxDqi403z8vnNaYdEq235UHulC4y1j9dtEaJFpV5ohaNtWI4[/quote]

                Zalig , mooi artikel … maar de 1 van de 4 is intussen al 1 van de 7 geworden , wel mooi dat de wagen van het artikel nog de originele kleur heeft .
                Ik heb wel een werkplaatshandboek gevonden voor de 1978 , maar ik kan niets terugvinden van de extra AAV .

                Mvg, Guy

                  Heb hier wel een parts list + repair manual van de 928 maar helaas niet van 1978.
                  Intussen kan je onderstaand nog wat inspiratie vinden:
                  https://petrolicious.com/articles/long-live-70s-paint-jobs-and-v8-powered-porsches?fbclid=IwAR2pm35n0RxvxDqi403z8vnNaYdEq235UHulC4y1j9dtEaJFpV5ohaNtWI4

                    Beste ,

                    Kan iemand me raad geven ?

                    Toevallig zag ik vandaag dat er een draad afgeknipt was van een onderdeel met nummer 0280141001 , blijkt dat dit ook een Auxiliary Air Valve is
                    Het ding was hopeloos vastgeroest binnenin maar ik heb het weer werkend gekregen.

                    Had een videoke gemaakt ervan , maar je kan dat hier blijkbaar niet uploaden , dus dan maar een foto van het internet

                    En dan is er ook nog deze Auxilairy Air Valve

                    Wat is het nut van 2 AAV’s ? en waaraan word de eerste ( 0280141001 ) op aangesloten ???
                    Massa ( bruine draad ) was nog aangesloten , maar een zwarte draad was doorgeknipt en ik zie niet waar ze op aangesloten was .

                    Ik denk dat ik ook eens op zoek moet gaan naar 2 weerstanden (4 en 6 ohm ) van de ontsteking > beide worden zeer warm en zijn niet meer binnen tolerantie.

                    Mvg, Guy

                      [quote=”dobbels” post=278969]Hoi,
                      Geen woorden voor ,echt mooi.
                      Staat er nog goed bij,geniet maar van het rijden.

                      Groeten Mike.[/quote]

                      Dank u Mike , er is nog werk aan vooraleer ik naar de keuring kan maar langzaam aan krijg ik alle probleempjes wel opgelost.

                      Ik wacht nog op het tandwieltjes van de kmteller en de automatische versnellingsbak en diff moeten nog een smeerbeurt krijgen .
                      Momenteel schakelt ze moeilijk als ze koud is , dus ik hoop dat nieuwe olie de oplossing bied.

                      Mvg Guy

                        Hoi,
                        Geen woorden voor ,echt mooi.
                        Staat er nog goed bij,geniet maar van het rijden.

                        Groeten Mike.

                          [quote=”Drip” post=278953]Mooie rammelkar (grapje) om mee te rijden deze zomer :up:
                          Bij het zien van het interieur komt volgende woord direct naar boven, fauteuil…
                          Zien er zalig uit om in te zitten.

                          Plezier en hopelijk tot op een ritje of uitstap :up:[/quote]

                          Rammelt niet hoor , ik heb alles netjes vastgemaakt met Ducttape en Tie-strips :engeltje:

                          Mvg, Guy

                          XXX

                            Mooie rammelkar (grapje) om mee te rijden deze zomer :up:
                            Bij het zien van het interieur komt volgende woord direct naar boven, fauteuil…
                            Zien er zalig uit om in te zitten.

                            Plezier en hopelijk tot op een ritje of uitstap :up:

                              Tof !

                                sjieke dinges man :up: :up:

                                  Netjes :applaus:

                                    Nu de technische issues opgelost geraken , was het eens tijd voor een fotosessie .

                                    Mvg , Guy

                                  15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 162)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.