Terug van weggeweest , ditmaal met een P928

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Terug van weggeweest , ditmaal met een P928

  • Maker
    Discussie

  • Morris52
    Deelnemer

      hallo ,

      Ik ben Guy , inmiddels bijna 50 en ben sinds 25jaar bezig met restauraties van oldtimers.
      Het zal inmiddels 6 jaar geleden zijn dat ik mijne P911sc verkocht heb door omstandigheden.
      Maar ik heb wel mooie herinneringen aan de P911 , de volledige motorrevisie was een uitdaging en het filmpje over de revisie op Youtube werd inmiddels al 165.000 keer bekeken.

      En na een tijd met MR2 turbo te hebben rondgereden , is de liefde voor Porsche toch blijven bestaan.
      Ditmaal ben ik terug met een P928 van 1978 , waar ook weeral veel TLC voor nodig is.
      Ze is de afgelopen 10 jaar niet meer ingeschreven geweest en wilde zelfs niet meer van haar plaats afkomen omdat de remmen zo vast stonden.

      Elektrisch is het niet veel beter … niets werkt geen lichten, niets in dashboard dat een teken van leven gaf , en starten ging enkel met 2 draden tegen elkaar te houden.

      Interieur is wel in orde , dashboardscheuren ( maar daar moet ik maar naast kijken zeker ) en het leder heeft zeker een behandeling nodig

      Met de motor is het een beetje beter gesteld, motor draait koud niet zo mooi, maar ik probeer starten momenteel te vermijden daar de distributieriem minstens 10jaar erop ligt.
      Dus ditmaal geen topic over een motorrevisie 🙂

      Remmen zitten muurvast , en de remolie lijkt meer op water .
      De benzine in de tank is al zo oud , dat ik beter de tank goed ga reinigen, vooraleer de wagen in gebruik te nemen.

      Carrosserie is wel wat werk aan zoals de bumper vooraan , waarvan de naad ooit is dichtgesmeert en terug losgekomen , achteraan de klep heeft de roestduivel al aardig bezig geweest , maar onderaan is er niets te bespeuren van roest.

      Dus voila , blij dat ik terug ben en zal regelmatig wat posten , naargelang de herstellingen vorderen.

      Mvg, Guy

    15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 162)
      • [quote=”vandamme” post=278802]

        Ben je van plan om de koppen er af te nemen en eventueel nog verder de krukas lagers te doen of ga je hem rijden zoals hij is, en als hij loopt , laten lopen? (wat best ok kan zijn)[/quote]

        Beste,

        Momenteel enkel de wagen terug veilig de baan (keuring) opkrijgen en na 10 jaar stilstaan is er wel wat aan te doen .
        De P928 zal moeten wachten tot mijne Toyota MR2 Turbo (US) gerestaureerd is , deze moet ik nog volledig schilderen en de lederen zetels laten bekleden en dan is ze af na een 2 jaar restauratie ( heb ik ook mooie foto’s van maar dat past hier niet )
        Maar dankzij onze regering , is de Toyota MR2 turbo juist geen oldtimer ( 09/1993 ) en zal deze nog even in de garage moeten blijven.

        Heb ook nog een Nissan S13 staan van mijn zoon , deze maken we samen op als driftwagen .

        Daarna is de P928 aan de beurt , volledige revisie motor en restauratie van de rest van de wagen , en zeer zeker opnieuw in een mooi Continental Orange jasje.

        Maar dat is toekomstmuziek , eerst maar gewoon inschrijven van de P928 en genieten van enkele mooie rondritten deze zomer.

        Mvg, Guy

        123

          [quote=”Morris52″ post=278769]
          Compressietest was niet zo denderend , waardes van 7bar tot 9bar (koud)
          En nat test geeft tussen de 8,5bar en de 10bar

          [/quote]

          dynamische compressie is eigenlijk niet zo echt relevant.
          Je kan er wel iets uit halen, namelijk onderlinge verschil tussen de cyllinders.. en bv zien of er iets grondig kapot of versleten is op een individuele cyllinder.

          Maar verdere conclusies zou ik er niet uit halen.
          Daarvoor heb je een leakdown test nodig met warme motor…

          Ben je van plan om de koppen er af te nemen en eventueel nog verder de krukas lagers te doen of ga je hem rijden zoals hij is, en als hij loopt , laten lopen? (wat best ok kan zijn)

            :driver: @ mcs51 : wow knappe link naar die restauratie van die Continental Orange 78, die eigenaar heeft er niet op gekeken om dit juweel weer tip top te maken. Extra iconisch als je met zo’n zeldzaamheid de baan op kan :driver:

              [quote=”mcs51″ post=278790]Dag Guy,
              Originele kleur is inderdaad Continental Orange, kleurcode 107.

              Mocht je wat inspiratie nodig hebben voor je restauratie, check HIER eens.

              Keep up the good work ! :respect2: ![/quote]

              Leuk om te lezen , dan zou ze behoren tot «  the club of 5 «  , ik zal best eens een bericht sturen naar die heren , mss kom ik zo wat meer te weten.

              Het is wel motiverend wanneer je weet dat er maar 5 orginele Continental Orange 928 overblijven in de wereld.
              In waarde zal het niets toevoegen maar het maakt ze wel speciaal

              Remleidingen zijn aangekomen , maar momenteel lange dagen op het werk dus zal het pas voor het weekend zijn.

              Mvg Guy

              ASI

                Dag Guy,
                Originele kleur is inderdaad Continental Orange, kleurcode 107.

                Mocht je wat inspiratie nodig hebben voor je restauratie, check HIER eens.

                Keep up the good work ! :respect2: !

                  Deze moegen de P928 eens goed laten warmdraaien , was nodig nadat ik gisteren een natte compressietest gedaan had .

                  Vooraleer de motorkap terug te plaatsen moest ik eerst eens kijken wat het probleem met de scharnieren was.

                  Het linkse scharnier moet ooit een tik grkregen hebben want deze was 5 mm gekrompen.
                  Hierdoor sloot de motorkap te laag en te ver naar rechts en was ze niet te regelen .

                  Scharnier uit elkaar gehaald , terug recht gemaakt en voila opnieuw 2 identieke scharnieren .
                  En de motorkap sluit terug recht

                    [quote=”mcs51″ post=278768]
                    Ga je er terug een “appelsientje” van maken, Guy ?
                    Ik hoop het toch …[/quote]

                    Ja dat is wel de bedoeling maar dat zal nog niet voor direct zijn.

                    Mvg Guy

                      Amai, Continental Orange, nooit eerder van gehoord maar zou staan te popelen om ‘m weer in zo een originele lak te zetten. Nu goed, wat oranje kleur betreft ben ik sinds kort wat al te bevooroordeeld :think: … Maar me nog niet beklaagd, wel integendeel :salut:

                        ontstekingsweerstanden nagemeten , en waarden zitten buiten tolerantie : 0,6 voor de 0,4 weerstand en 0,9 voor de 0,6

                        Daarna bougiekabels en bougies vervangen
                        Kwam ik tot de vaststelling dat cil 2 en 7 met elkaar gewisseld waren .

                        Compressietest was niet zo denderend , waardes van 7bar tot 9bar (koud)
                        En nat test geeft tussen de 8,5bar en de 10bar

                        Dus ik vrees dat er in de toekomst een motorrevisie zit aan te komen .

                        Auto staat al wel 10jaar stil … misschien dat de waardes verbeteren als de wagen terug rondrijd

                        Mvg, Guy

                        ASI

                          Wanneer je Rennlist mag geloven is het 82Hz
                          KLIK

                          Ga je er terug een “appelsientje” van maken, Guy ?
                          Ik hoop het toch!
                          Je kan dan zo naar de Porsch’Color in Honfleur volgend jaar.
                          KLIK
                          Ik was er in 2017 en moet zeggen dat een parking met 400 P’s wel iets heeft.
                          Alle kleurkes aan de ene kant en de witte/zwarte/grijze aan de andere… …

                            Hoi,

                            Bedankt,
                            Zal nog eens verder kijken of ik er nog wat meer van vindt.

                            Groeten Mike.

                              [quote=”dobbels” post=278765]Hoi,

                              Vraag je ,wat voor tools gebruik je voor het blokeren van de tandwiellen ,en hoe regel je de spanning op de riem.
                              Want ik zou het zelf graag willen doen,maar ben nog wat info aan het verzamelen .

                              Groeten Mike[/quote]

                              Geen tools gebruikt enkel fingerspitsgeful lol , nokkenassen blijven juist hangen op de goede plaats (16 klepper ) en voor de spanning , tja de ervaring zeker

                              Voor de 4.5 kan het ook zo geen kwaad , het is een non interferende motor
                              Mvg Guy

                                Hoi,

                                Vraag je ,wat voor tools gebruik je voor het blokeren van de tandwiellen ,en hoe regel je de spanning op de riem.
                                Want ik zou het zelf graag willen doen,maar ben nog wat info aan het verzamelen .

                                Groeten Mike

                                  [quote=”mcs51″ post=278762]Hi Guy,

                                  Het onderdeel met de oranje kleur dat je toonde in een vorige post, kan je aub een foto van maken zodanig dat het oranje onderdeel beter zichtbaar is.
                                  We zouden graag weten naar welk onderdeel we eigenelijk kijken.
                                  Alvast bedankt!
                                  VrGr[/quote]

                                  Momenteel ben ik al zoveel oranje tegengekomen , dat er geen twijfel meer is .
                                  Deze 928 is uit fabriek gekomen in Continental Orange

                                  Chassisbalk

                                  Bevestiging motorkap vering

                                  Chassis vooraan

                                  Wielkas achter links

                                  Wielkas rechts ( benzinefilter )

                                  ASI

                                    Hi Guy,

                                    Het onderdeel met de oranje kleur dat je toonde in een vorige post, kan je aub een foto van maken zodanig dat het oranje onderdeel beter zichtbaar is.
                                    We zouden graag weten naar welk onderdeel we eigenelijk kijken.
                                    Alvast bedankt!
                                    VrGr

                                  15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 162)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.