Terug van weggeweest , ditmaal met een P928

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Terug van weggeweest , ditmaal met een P928

  • Maker
    Discussie

  • Morris52
    Deelnemer

      hallo ,

      Ik ben Guy , inmiddels bijna 50 en ben sinds 25jaar bezig met restauraties van oldtimers.
      Het zal inmiddels 6 jaar geleden zijn dat ik mijne P911sc verkocht heb door omstandigheden.
      Maar ik heb wel mooie herinneringen aan de P911 , de volledige motorrevisie was een uitdaging en het filmpje over de revisie op Youtube werd inmiddels al 165.000 keer bekeken.

      En na een tijd met MR2 turbo te hebben rondgereden , is de liefde voor Porsche toch blijven bestaan.
      Ditmaal ben ik terug met een P928 van 1978 , waar ook weeral veel TLC voor nodig is.
      Ze is de afgelopen 10 jaar niet meer ingeschreven geweest en wilde zelfs niet meer van haar plaats afkomen omdat de remmen zo vast stonden.

      Elektrisch is het niet veel beter … niets werkt geen lichten, niets in dashboard dat een teken van leven gaf , en starten ging enkel met 2 draden tegen elkaar te houden.

      Interieur is wel in orde , dashboardscheuren ( maar daar moet ik maar naast kijken zeker ) en het leder heeft zeker een behandeling nodig

      Met de motor is het een beetje beter gesteld, motor draait koud niet zo mooi, maar ik probeer starten momenteel te vermijden daar de distributieriem minstens 10jaar erop ligt.
      Dus ditmaal geen topic over een motorrevisie 🙂

      Remmen zitten muurvast , en de remolie lijkt meer op water .
      De benzine in de tank is al zo oud , dat ik beter de tank goed ga reinigen, vooraleer de wagen in gebruik te nemen.

      Carrosserie is wel wat werk aan zoals de bumper vooraan , waarvan de naad ooit is dichtgesmeert en terug losgekomen , achteraan de klep heeft de roestduivel al aardig bezig geweest , maar onderaan is er niets te bespeuren van roest.

      Dus voila , blij dat ik terug ben en zal regelmatig wat posten , naargelang de herstellingen vorderen.

      Mvg, Guy

    15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 162)
      • [quote=”mcs51″ post=278748]

        Maar
        Met een foto van het chassis in de koffer en de batterijruimte kan misschien meer verteld worden.
        Dus mocht je mij die bezorgen dan zoek ik nog iets verder… … …

        Ik kan je wel zeggen dat een standaard kleur in 1978 “Continental Orange” was.
        Dus dat oranje………… zou wel eens de juiste kleur kunnen zijn.

        VrGr
        Alain[/quote]

        He Alain , hier enkele foto’s van de koffer en batterijruimte

        Nu heb ik gelezen op enkele forums dat er maar 4 gekende wagens zijn in Continental Orange , namelijk 1 in de UK , 2 in de US en 1 in Zwitserland maar die zou in het zwart herschilderd zijn .

        Maakt dit mijn wagen speciaal of is het gewoon een fabeltje ?

        Mvg Guy

        ASI

          Dag Guy,
          Goe bezig man!

          Heb niet veel nieuws op basis van het VIN nummer behalve dat het nummer 2204 van in totaal 2636 “ROW market” wagens geproduceerd in 1978.

          Maar
          Met een foto van het chassis in de koffer en de batterijruimte kan misschien meer verteld worden.
          Dus mocht je mij die bezorgen dan zoek ik nog iets verder… … …

          Ik kan je wel zeggen dat een standaard kleur in 1978 “Continental Orange” was.
          Dus dat oranje………… zou wel eens de juiste kleur kunnen zijn.

          VrGr
          Alain

            Distributieriem erop gezet vandaag , nieuwe waterpomp , thermostaat , nieuwe lagers en de riemspanner opgekuisd en voorzien van nieuwe hydraulische olie

            Mvg, Guy

              [quote=”mcs51″ post=278718]Hallo Guy,
              Woaw, :respekt: man!
              Daar begin ik nooit ofte nimmer aan, :respekt: again!!
              Wat de pook betreft die is inderdaad zeker niet origineel.
              Wat de oranje kleur betreft, het zit er dik ik dat ze origineel oranje was.
              Wanneer je mij het VIN nummer laat weten vraag ik dat even na bij de guru’s van de Franse 928 club.
              Maar eerlijk gezegd dat blauw is prachtig!
              Mocht je de elektrische schema’s nodig hebben voor een ’78, geef een seintje, ik kan ze bezorgen.
              VrGr
              Alain[/quote]

              Bedankt Alain , ik heb je een bericht gestuurd met de gegevens.

              Mvg, Guy

              ASI

                Hallo Guy,
                Woaw, :respekt: man!
                Daar begin ik nooit ofte nimmer aan, :respekt: again!!
                Wat de pook betreft die is inderdaad zeker niet origineel.
                Wat de oranje kleur betreft, het zit er dik ik dat ze origineel oranje was.
                Wanneer je mij het VIN nummer laat weten vraag ik dat even na bij de guru’s van de Franse 928 club.
                Maar eerlijk gezegd dat blauw is prachtig!
                Mocht je de elektrische schema’s nodig hebben voor een ’78, geef een seintje, ik kan ze bezorgen.
                VrGr
                Alain

                  [quote=”vandamme” post=278630]geen idee, is dat oranje glossy?

                  je kan het opvragen bij Porsche, maar tegenwoordig vragen ze daar redelijk wat euro’s voor…[/quote]

                  Juist antwoord gehad van Porsche Drogenbos : 210 € + btw , tja wel een beetje duur om enkel de originele kleur te weten

                  Mvg, Guy

                    [quote=”Drip” post=278665]@Morris52

                    Ja de kuisduivel, naar uw voorbeeld…
                    Succes nu met de 928 :up: :up: :up:[/quote]

                    Thanks , en WOW jij hebt je ook laten gaan . :respekt: :applaus: :respect2:

                    Ik heb idd plannen met de 928 maar eerst zien dat ze veilig kan rijden en door de keuring geraakt.

                    Mvg, Guy

                      Hoe heb je dat gedaan Peter?
                      En is deze nu nog steeds zo?

                      XXX

                        @Morris52

                        Ja de kuisduivel, naar uw voorbeeld…

                        voor ik eraan begon;

                        erna;

                        Succes nu met de 928 :up: :up: :up:

                          Goed bezig!

                            Kleine verrassing bij het demonteren van de waterpomp , de tandwielspanner werd aangepast door er schroefdraad in te trekken en een bout aan te passen

                            …. pffff nog een geluk dat ik direct aan de distributieriem begonnen ben
                            Ook al is het een non-interfererende motor , een afgelopen riem zit ik niet op te wachten.

                            Nieuwe waterpomp, nieuwe rollers , ik kan nog even verder .
                            Maar eerst alles reinigen

                            Mvg, Guy

                              Gisteren de 3 andere remmen gereviseerd maar de blokjes en nieuwe remleidingen zijn nog niet aangekomen , dus maar begonnen aan de motor.

                              Motor draaide wel ok ( wel enkele pops and bangs , maar daar kom ik straks op terug ) als ze warm was , maar koud bleef ze moeilijk aan de praat .

                              Dus eerst begonnen met de AAV uit te meten , en om zeker te zijn overbrugt met een buisje

                              Koud start injector kreeg geen stroom (slecht contact ) , maar de werking was wel goed

                              Uiteindelijk heb ik een goed koudstart maar bij gasgeven valt ze nog stil
                              Enkele minuten later is dit geen probleem meer, en komt ze mooi op toeren

                              De motorkap er maar afgenomen , dat werkt toch gemakkelijker.

                              Plaats gemaakt om aan de distributieriem aan te kunnen.

                              En tenslotte een fotootje , terwijl alles eraf ligt …. maar bij alles op punt te zetten kwam ik tot de vaststelling dat de riem voor de nokkenassen 2 tanden verkeerd stonden.
                              Foto proberen te nemen … de krukas stond op haar punt maar de nokkenassen duidelijk niet.

                              Mvg, Guy

                                [quote=”DeePee” post=278639][quote=”Morris52″ post=278629]…
                                Er zijn geen stickers meer in de deuren . [/quote]

                                kijk eens achter het tapijt in de koffer tussen de achterlichten.[/quote]

                                Neen , ook daar niets gevonden )-:

                                Mvg, Guy

                                  [quote=”Morris52″ post=278629]…
                                  Er zijn geen stickers meer in de deuren . [/quote]

                                  kijk eens achter het tapijt in de koffer tussen de achterlichten.

                                  123

                                    geen idee, is dat oranje glossy?

                                    je kan het opvragen bij Porsche, maar tegenwoordig vragen ze daar redelijk wat euro’s voor…

                                  15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 162)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.