Terugbouwen van een turbolook SC

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Terugbouwen van een turbolook SC

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Gisteren ben ik gaan kijken naar een 911, zoals jullie in m’n voorsteltopic konden zien.

Het betreft een 3.0 SCtarga van ’77 met 123k km op de teller (helaas geen onderhoudshistorie, dergelijke,…)

De wagen is voorzien van een turbobody rondom (volledig uit plaatstaal, geen polyester kit). Nu vind ik dat niet zo mooi passen op een targa!
    Zou het moeilijk zijn om de wagen terug origineel te zetten in de toekomst? Wat ik denk is dat dus de volledige kas rondom eraf moet en bijna helemaal nieuw zal moeten aangebracht worden?

Nu, zover zijn we nog niet. Ik moet eerst nog opzoeken of de motor wel matching is. Want daar stel ik me eventueel vragen bij.
    het is een 3.0 SC blok maar waarom zou die niet meer matching kunnen zijn? Eventueel vroeger aangereden, en een nieuw blok gelegd en bij de herstellingen ook de hele ombouw gedaan?
    Om dit te weten, moet ik dit altijd bij een porsche dealer aanvragen of kan ik dit ook ergens anders vinden?

Gr,

Wout

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 48)
    • Zullen we Python een contract aanbieden als tekstschrijver van het forum?

Respect Python!!!

0

@ Python: + 1
        Zou het zelf niet beter kunnen verwoorden .

0

Eens een bedrijfbezoek met Wim van CCR meemaken daar kan je veel opsteken wat voor werk in die oude Porsches kruipt, misschien doet hij binnenkort nog wel eens een meeting

0

Zeer schoon gezegd python!

Verstuurd vanaf mijn Moto G met Tapawalkietalk

0

+1

0

Ik weet het kan geweldig frustrerend zijn als je iets heel graag wil maar omstandigheden besluiten anders en plots lijkt alles weer zo onbereikbaar 🙁

Anderzijds wagens zoals deze zijn daarom niet per definitie verloren “,is het verstandig” waarschijnlijk niet maar ik heb er wel veel ergere zien opmaken , in welke maten iemand opmaken ( restoreren ) interpreteert is relatief en of het allemaal de moeite is geweest moet men voor zichzelf uitmaken .
                Een gouden raad klinkt meestal als “beter even doorsparen en koop een betere” wat bij deze wagen vermoedelijk wel van toepassing is .
                Echter begrijp ik goed dat men wel kan gepassioneerd zijn maar daarom nog niet gefortuneerd .
                Verplichten en prioriteiten in acht genomen en wil je toch een deel van je passie kunnen beleven zal je soms noodgedwongen genoegen moeten nemen met minder .
                Dat is in ieder geval ook mijn verhaal , ik ben maar een gewone arbeider uit de straat met een hoop verplichtingen maar ik heb ook mijn kleine dromen en die wil ik zo veel mogelijk beleven als het nog kan .
                Mijn wagen is niet perfect maar het is diegene die ik me kon veroorloven en waar ik me goed bij voel .
                Beetje bij beetje probeer ik hem te optimaliseren en met het geluk wat aan men zijde word die voor mij straks perfect.
                Dus ik begrijp waarom mensen ondanks de waarschuwingen soms toch het risico willen nemen en deze wagens kopen , de grote kunst is hier een zo veel mogelijk berekend risico te nemen en niet dwaas gaan doen natuurlijk .
                Iemand die zo maar niet even alles kan kopen heeft er meestal heel wat meer voor moeten overhebben om tot eenzelfde resultaat te komen ,de mensen die zulke projecten tot een goed einde brengen genieten althans mijn respect .
                T’is klote Wout maar vroeg of laat komt die gegarandeerd voorbij 😉

0

Ja. Ben het nu echt zeker dat ik hem niet wil. Best eigenlijk als ik er aan denk.

De zoektocht gaat verder. Dus als er mensen suggesties hebben voor degelijke wagens. Mss ook maar de minder voor de hand liggende types eens deftig bekijken. Dat ik daar wat in de hogere prijsklasse kijk.

0

Ben blij dat Wout-RS begrepen heeft dat hij de miskoop van zijn leven ging doen, van de eerste post wist ik dat het verhaal niet klopte,ombouw; prijs, korting, bedenktijd krijgen, motor niet matching,roken, en toch maar blijven geloven dat het een buitenkans was, tot de foto’s van de onderkant opdoken en de oogjes gingen open, voor een hoop oud ijzer is dat veel te veel, zoals ik van in het begin zei: moest die wagen de moeite zijn had een kenner hem wel al gekocht en in orde gezet en doorverkocht met marge, moest hij de moeite zijn was die al lang verkocht en kreeg je noch korting noch bedenktijd, op kwaliteit wordt immers niet gesoldeerd hoor, iedereen weet wat een deftige porsche gaat,
                    alles op zijn tijd zou ik zeggen, ben ooit zelf begonnen met een triumph spitfire, a poor man’s jaguar, en nu heb ik wat ik echt wou 🙂

0

Wil een Porsche, mag niet veel kosten, 2 jaartjes goedkoop rijden en hopen dat hij niet uit elkaar valt, en dan verpatsen aan de volgende die alle problemen mag oplossen … ik vind dat deze topic bij de naslagwerken hoort, verplichte lectuur voor alle nieuwkomers hoe de porschewereld echt in elkaar steekt want binnenkort mogen we weer dezelfde vragen beantwoorden …

0

Wijs besluit !
                        Die auto roept ook bij mij veel vraagtekens op : laten staan.
                        Goedkoop is zeker bij de 911’s niet gelijk aan goede koop !

0

Daar zeg je het ook cabrio Wim.

Duurdere wagens kunnen dus ook problemen hebben, maar he hebt een grotere zekerheid. Met mijn budget zou het jmmr zijn als ik alles verpats en dan iets tegen kom en niet verder kan.

Maar ik heb mijn besluit genomen denk ik. Ik zal hem laten staan. Was eigenlijk niet op zoek om een targa. Liefst een coupé. En dan is het ng eens een samenraapsel van alles en nog wat die dan ng maar half samenhangt.
                          En ik zou er dan ng eens geld willen inpompen.

Neen ik denk dat het besluit vast staat.

0
                          Wim

[quote=”Wout_RS” post=200565]Dus ook niet de moeite niet meer waard om eens op een brug te laten brengen of een aankoopkeuring te doen[/quote]

Moet je zelf weten wat je doet.

Maar ik ben met verschillende forummers mee geweest voor een aankoopkeuring voor ze een Porsche die ze wilden kopen die ik goed genoeg vond, ze waren dan ook nog niet helemaal 100% perfect maar wel om er gelijk met te kunnen rijden en later een paar kleine dingen aan te pakken.
                            En kan je een ding zeggen, we hebben heel Nederland en België doorgereden met deze mensen (wel gezellige mensen) tot we uiteindelijk een goede vonden, en dat was soms na de 4de keer dat we naar een gingen kijken.
                            En dan bleek er achteraf soms toch nog wat te zijn motorisch of iets anders wat je met het blote oog of compressietest niet kunt constateren.
                            Dus een droge motor of bak kan ook problemen hebben die je niet kunt zien of meten, en vergeet niet die auto’s zijn allemaal minimaal 30 jaar oud, dus een nieuwe zul je nooit vinden of je moet hem restaureren net als ik.
                            Zoek, kijk en koop met verstand en niet omdat het goedkoop of met je hart is, en wil je een redelijk goede stel dan je bedrag bij tot 25K of ga voor een serie van Porsche waar ook hele mooie tussen zitten die nog redelijk betaalbaar zijn.
                            En deze zijn ook al aan de stijgende hand, dus………………!!

0

Wout_RS: Ik denk dat je ondertussen 3 dingen rijker bent:
                              – een illusie
                              – kennis betreffende restauratie(kostprijs) van een classic
                              – behoud van uw zuur verdiende spaargeld
                              Move on, er zijn nog classics beschikbaar voor een doenbare prijs

0

Dus ook niet de moeite niet meer waard om eens op een brug te laten brengen of een aankoopkeuring te doen

0
                                Wim

[quote=”Wout_RS” post=200560]Wat was de kostprijs van deze reconstructie[/quote]

Ik denk dat ik de kosten zeer goed beschreven heb, of je moet zelf verdomde handig zijn en veel kunnen.

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 48)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.