Terugbouwen van een turbolook SC

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Terugbouwen van een turbolook SC

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Gisteren ben ik gaan kijken naar een 911, zoals jullie in m’n voorsteltopic konden zien.

    Het betreft een 3.0 SCtarga van ’77 met 123k km op de teller (helaas geen onderhoudshistorie, dergelijke,…)

    De wagen is voorzien van een turbobody rondom (volledig uit plaatstaal, geen polyester kit). Nu vind ik dat niet zo mooi passen op een targa!
    Zou het moeilijk zijn om de wagen terug origineel te zetten in de toekomst? Wat ik denk is dat dus de volledige kas rondom eraf moet en bijna helemaal nieuw zal moeten aangebracht worden?

    Nu, zover zijn we nog niet. Ik moet eerst nog opzoeken of de motor wel matching is. Want daar stel ik me eventueel vragen bij.
    het is een 3.0 SC blok maar waarom zou die niet meer matching kunnen zijn? Eventueel vroeger aangereden, en een nieuw blok gelegd en bij de herstellingen ook de hele ombouw gedaan?
    Om dit te weten, moet ik dit altijd bij een porsche dealer aanvragen of kan ik dit ook ergens anders vinden?

    Gr,

    Wout

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 48)
  • Wim

      Foto hieronder was mijn 3.2 cabrio die ik kocht in 2004 bij Porsche centrum Gelderland, en is /was dit geen mooie, en toen voor de prijs gekocht van € 16500,00 zonder garantie want ik doe toch alles zelf.

      Tot 2 jaar later iemand op mijn achterscherm en wiel reed, dus moet gerepareerd worden, en aan de buitenkant was niks van roest te bekennen.
      Na demontage van achterscherm rechterzijde besloten we maar de gehele auto aan te pakken in ons bedrijf, dus ik weet wat jiij met zo’n auto die jij wilt kopen te wachten staat.

      Klik op link en huiver.

      http://www.mijnalbum.nl/Album=BSH7ZYWV#UGIMLIXB

      Mij maakt het niet uit wat je met je centen doet, maar wil je wel waarschuwen.
      Je hebt met de Porsche gereden en niet boven de 3000 tr/m gekomen, hoe kun je dan in godsnaam weten dat bak en motor goed zijn, want je hebt als een oud manneke gereden.
      Probleem is dat alle Porsches op dit moment goed of slecht meevaren op de prijs van de goede, en dat is nu net het gevaarlijke, want het is Porsche, dus wat oplappen en de hoofdprijs vangen.
      En wie zit er met de problemen als je zo’n gebakje koopt, jij.
      Maar goed, de adviezen helpen hier soms toch niet, en zien we de aankoop de Porsche na een half jaar weer al te koop staan.
      En is al meerdere keren hier gebeurd op het forum, want die formeer die hem dan verkocht heeft zien we hier ook niet meer, en denk dat dit dan komt omdat velen hem gewaarschuwd hebben, en nadien zich schaamt dat hij toch het wrak van de weg gekocht heeft.
      Denk ook eens na waarom de auto zo snel van eigenaars is gewisseld na aankoop, waarschijnlijk omdat die zo goed is.

        En dat is dan nog zonder chassisbalk die slecht is?

        Wat was de kostprijs van deze reconstructie

          Ik wil je niet bang maken maar zo ziet het er uit na demontage en hoe herstellen.

          drempellinks.jpg

          Drempellinks1.jpg

          Drempellinks3.jpg

          bestekdecember198.jpg

          bestekdecember200.jpg

          Foto-UDIOYEFA.jpg

          p2015.jpg

          p2022_2015-03-17.jpg

            Zo geraak je niet door de oldtimerkeuring en maar goed ook !

            Als ik dit zie mag je zeker zijn dat er op alle gekende plaatsen (veel) rottigheid te vinden is.
            Ik wil niet in uw zakken zitten maar dit type van wagen ben ik vroeger ook gaan bekijken toen ik mijn SC wou gaan aanschaffen.
            Deze geraakten toen niet eens weg voor 8500 euro !

            Ik zou dit ding echt laten staan moest ik van u zijn !

              De vroege 911 hebben de antenne langs de bestuurderszijde zitten , ik weet niet exact vanaf welk jaartal dit veranderd is .
              Elektrische antennes werden naar de passagierszijde geplaatst waarschijnlijk door plaatsgebrek door de motor die aan zo’n elektrische antenne hangt.

              Als het die chassis balk is behoord deze tot het dragend gedeelte en dat gaan ze bij de keuring niet zien zitten vrees ik ,ook niet voor oldtimer .
              Toch wel een aandachtspunt omdat iets verder naar voor toe de kriksteun zit (als het daar is ten minste) en dat is dan de plaats waar de doorgezakte targa’s last van hebben .

                Op porscheforum.nl was er iemand die bezig is met de aankoop van een SC, maar had de vraag waarom z’n antenne aan de bestuurderskant zit. net voor de tankklep.

                Als ik me goed herinner zit dat bij deze ook aan de bestuurderskant.

                klopt dit of niet?

                  Ik denk het. Heb het enkel kunnen zien door eronder te liggen . volgens de verkoper is dit waar het afwateringskanaal uitmond?!

                  Maar als je zegt chassiskoker. Dan klinkt dit niet goed.

                  Verkoper wil de wagen zo laten, dus ik moet kijken voor de keuring. Dus wat als ik er niet doorgeraak. Sta ik daar met een auto die helemaal gedaan moet worden

                  Verstuurd vanaf mijn Moto G met Tapawalkietalk

                    Das dan ook weer waar ,gezien de tegenwoordig heersende prijzen is die voor 2/3 de prijs alleen al aan onderdelen waard .
                    Dus t’ja misschien toch nog zo’n slechte redenering niet .

                    Een Porsche jaar start altijd halfweg het jaar dus in het najaar 1977 werd het nieuwe 1978 3.0 SC model al reeds gebouwd .
                    De mijne is ook zo’n vroege SC , eerste inschrijving 8/77 maar op het identificatie plaatje staat model 78 .

                    Als ik het goed voorheb is dat het chassis koker ergens tussen kriksteun en torsieas ?

                      Zouden ze de wagen in de keuring afkeuren voor volgend punt:

                      [IMG]http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/17/7222ce63c6a545dd42b579e092092b6c.jpg[/IMG]

                      Verstuurd vanaf mijn Moto G met Tapawalkietalk

                        Hey bladerunner

                        Ik kan je mening beamen. Sinds mijn zoektocht gestart is in september waren de meeste porsche bijna het dubbele.
                        Geen enkele reed va deze modellen en ze moesten allemaal IP z’n minst ng herspoten worden. Wel waren ze allen niet zo omgebouwd.
                        Is de vraagprijs daarom het dubbele waard. Hja je hebt wat meer zekerheid maar niet minder zorgen denk ik

                        Verstuurd vanaf mijn Moto G met Tapawalkietalk

                          Optimistisch, pessimistisch, ofwel is het te duur, ofwel is het te goedkoop, ‘t is altijd iets.

                          Ik heb de laatste weken ook enkele 911’jes gezien en wat ik gezien heb en wat de vraagprijzen zijn dan vraag ik mij af, of je voor 14K voor een Targa, nog gekloot kan zijn, ik denk het niet.

                          Ik heb 11’jes gezien van meer dan de dubbele vraagprijs waar nog minstens 10 k kosten aan waren, waaronder lekkende motor, slecht carrosseriewerk, enz.

                          Ik heb deze in real life niet gezien maar gezien de vraagprijzen op deze moment ga je geen goedkopere meer vinden. Vooral onmiddellijk de taartschep en de cupvelgen er af, dan oogt hij al een stuk mooier. Voor de rest kan enkel jij oordelen.
                          Succes.

                            Bedenktijd is toch niet iets om argwaan op te wekken? Het is ook geen brood dat je gaat kopen he.

                            De verkoper is een kennis van een zeer goede kennis van mij, dus dat heeft het wat vertrouwen, dat ik hem zo ken.
                            En moest er iets zijn, ja dan weet ik bij wie ik moet zijn he, ook al is er geen garantie. Maar het is toch beter dan bij een wildvreemde te gaan kopen.

                            Ik besef zelf ook dat er nog veel werk in zit wil ik de wagen wat in orde krijgen, ja mogelijks het dubbele van de aanschafprijs, maar voor die prijs
                            kan je meestal ook nog geen 100% zuivere SC kopen. En dan moet je er ook nog wat aan doen.

                            Wat ik hier nu zie, is een cheap 911, waar ik dit jaar eventueel met wat kleine kosten aan de motor kan genieten. En dan zien we wel wat de volgende jaren brengen.
                            Moest ik zien dat het dat toch niet is en dat hij me teveel zal kosten, kan ik hem nog altijd van de hand doen?!

                            Al dan niet met verlies, maar het zal minder pieken als moest ik er 30k voor geven (en dan geen budget meer heb om onderhoud ofzo te doen)

                            En zo is de vrouw ook content (want die ziet niet in wrm ik 30k, voor in haar ogen een hobbywagen te kopen, terwijl we nog volop in verbouwingen zitten)

                              Nr die ik heb gevonden is 9117311478

                              Verstuurd vanaf mijn Moto G met Tapawalkietalk

                                goeie opmerking ! ken je het chassisnummer om het op te zoeken in deze tabellen ?

                                vin911_3L.jpg

                                vin911sc.jpg

                                  Ik dacht dat ze de 3.0 SC maar gemaakt hadden van 78 tot 83???

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 48)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.