Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Terugbouwen van een turbolook SC
- Dit onderwerp bevat 48 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 11 maanden geleden door
Sensa911.
-
MakerDiscussie
-
16 maart 2015 om 08:31
Hallo,
Gisteren ben ik gaan kijken naar een 911, zoals jullie in m’n voorsteltopic konden zien.
Het betreft een 3.0 SCtarga van ’77 met 123k km op de teller (helaas geen onderhoudshistorie, dergelijke,…)
De wagen is voorzien van een turbobody rondom (volledig uit plaatstaal, geen polyester kit). Nu vind ik dat niet zo mooi passen op een targa!
Zou het moeilijk zijn om de wagen terug origineel te zetten in de toekomst? Wat ik denk is dat dus de volledige kas rondom eraf moet en bijna helemaal nieuw zal moeten aangebracht worden?Nu, zover zijn we nog niet. Ik moet eerst nog opzoeken of de motor wel matching is. Want daar stel ik me eventueel vragen bij.
het is een 3.0 SC blok maar waarom zou die niet meer matching kunnen zijn? Eventueel vroeger aangereden, en een nieuw blok gelegd en bij de herstellingen ook de hele ombouw gedaan?
Om dit te weten, moet ik dit altijd bij een porsche dealer aanvragen of kan ik dit ook ergens anders vinden?Gr,
Wout
-
MakerDiscussie
-
slaap er best nog enkele nachten over en ga indien mogelijk nog enkele andere bekijken of neem iemand mee die weet waar op te letten,
ik kan fout zijn maar nu je schrijft dat je zelfs En nog iets van de prijs hebt kunnen doen En zelfs bedenktijd krijgt, dat wekt bij mij alleen maar meer argwaan op…
ik hoop dat ik ongelijk heb en je een goeie zaak doet, maar hou in het achterhoofd: koopjes bestaan niet in Porscheland 🙂Die betweters op’t forum denken dat ze helderziende zijn moet je wel denken 🙂
Eén foto is genoeg om alle geheimen prijs te geven …dat is natuurlijk niet zo .
Dus begrijp het niet verkeerd , de commentaren die hier geschreven worden zijn meestal goed bedoeld en als doel proberen te vrijwaren voor een mogelijke money pit .Alles ligt eraan wat je zelf voor ogen hebt of deze voor jou al dan niet een match kan zijn .
De topictitel zegt TERUG BOUWEN VAN EEN TURBOLOOK SC , drie post verder zoek je naar een manier om deze toch te laten slagen door af te stappen van je oorspronkelijke plan .
Ik begrijp dat je een 911 wil maar dit is een riskante manier van denken ,het gevaar zit erin dat je straks een hoop geld hebt uitgegeven en nog steeds niet de 911 hebt waar je zolang al van droomde begrijp je ?
Ok….ik ben nog steeds te pessimistisch misschien !Je bent gaan kijken , mijn indruk is dat de wagen in jou opinie goed mee valt ?
De min punten die je hebt kunnen constateren , denk je die zelf kunnen op te lossen of neem je een zeker budget in acht om het te laten doen ?Toch niet,
ik heb nog altijd twijfels,
je weet niks van de wagen, geen onderhoud niks, op zicht is het wel allemaal nogal redelijk. Maar wat zit er allemaal verborgen.
Technisch gezien is de wagen volgens mij prima, maar het is dan ook de eerste klassieker die ik rij, maar hij rijdt volgens mij even goed en makkelijk als m’n dagelijkse moderne wagen.
Aan de ene kant voor dit geld, kan ik mss wel de gok wagen.
Precies al beslis over de aankoop als ik uw reacties lees! Wie weet mss toch een goeie koop.
Omdat hij hem zelf heeft gekocht voor iets minder dan de vraagprijs.
Van een Duitser die zich in het buitenland gaat vestigen en er zelf na 3 jaar nooit mee heeft gereden?
Daarjuist nog eens gaan kijken en ermee gereden. Wagen rijdt goed, veel trekkracht in de onderste toeren (niet hoger gegaan dan 4k toeren). Motor moet direct een onderhoud krijgen want wie weet wat een olie en hoe lang zit deze erin. Rook allesinds zwaar verbrand. Druk bleef altijd constant en motor was stabiel.
Remmen moeten ook nagezien worden, ik denk dat deze wat slepen. Koppeling pakt zeer goed en is niet te zwaar.
Ophanging was ook in orde.
Qua rijden is deze dus top.Dan nog eens onder de auto gaan liggen en zag dus maar een klein aandachtspuntje.
Voor de rest zichtbaar roest net onder de targabeugel, onder een van de koplampen en een dorpel.ik heb nog wat van deprijs gekregen alsook twee dagen bedenktijd
Ik ben dus al afgestapt van het terugbouwen. Maar zou het eerder een betere auto zijn om eerst technisch in orde te zetten, twee jaar te rijden en daarna een blank te zetten en alle aandachtspunten te bekijken?
als de vraagprijs maar 14000 euro is, dan weet je toch genoeg???
niemand doet voor die prijs nog een oudje weg, alleen als ze er echt vanaf willen en dan heeft dat wel z’n redenen, moest die nog voor weinig geld terug in orde gezet kunnen worden, dan spreek ik zelfs nog niet over ombouw naar gewone sc, dan deden ze het zelf wel of kocht een kenner hem om nadien met wat marge te verkopen.
als iets te mooi is om waar te zijn, dan……………………….. is het meestal ook zo, en als iemand hier op het forum wat correcte prijsinfo kan verschaffen dan is het zeker Wim en als ik lees wat zijn berekening je zou kosten, bespaar je de ellende en kijk rustig verder naar iets waar je wss wel een pak meer voor zal moeten betalen
ieder doet met z’n centen wat hij wil maar ik zou er niet aan beginnen
@Python, je bent niet pessimistisch eerder nog voorzichtig.
@Wout, laten schuren en enkel spuiten om een mooi uiterlijk te krijgen met de gebreken eronder is je geld weg gooien, want na minder dan een jaar gaat alles weer op die plekken opwerken.
Je wilt misschien graag een Porsche, maar weet dat er aan alles een prijskaartje hangt, en voor 14K kun je niet verwachten dat dit een redelijk goede is.
Lees in naslagwerken mijn aankoop tips eens, en vergelijk die met de Porsche die je wilt.Plus neem eens een kijkje op onze site, dan zie je wat je zo’n beetje kan verwachten met de oudjes.
[quote=”Wout_RS” post=200476]
Turbobrede Porsche 911 3.0 SC Targa
1977, dus verzinkte carrosserie. wat wil dit zeggen na 38 jaar , niks
Brede 16 inch Fuchs velgen. weg die mooie fuchsen , er liggen nu cup’s onder ,met wat geluk zijn het geen imitatie rommel en krijg je’r misschien 500 euro van terug .
Apk tot 20 juli 2012 Mijn schoonmoeder is ook ooit jong geweest .
Interieur keurig netjes, stoelen zijn niet origineel. Ik schat ergens tussen de 500 en 700 euro voor een paar nette SC stoelen ?
Carrosserie is netjes, wel een paar plekjes op de bekende plekken: Even verder lezen , hieronder word duidelijk hoe netjes hij is.
Onder targa beugel links, deurschaal links en deurschaal rechts.zo’n krokante targa beugel bevestiging kan Wim je meer over vertellen (schrik niet)
Deuk in R.A. paneel.nog het minste van je zorgen .
Auto is in het geheel gespoten, maar hier en daar is er randaftekening zichtbaar.Hmmm , wat zou daar onder kunnen zitten ? , goed geraden ….PLAMUUR..en hier en daar nog een beetje plamuur .
Achterbanden zo goed als versleten, voorbanden zeer goed. Een meevaller , de voorbanden zijn nog goed ….waare het niet dat ze waarschijnlijk uit 1990 ofzo dateren
Targa dak is mooi. Nou moe , weer een meevaller !
Auto komt van 1e Nederlandse eigenaar die de auto in 1994 heeft ingevoerd. T’ja wat moet je daarmee , elke auto heeft ooit wel eens een 1é eigenaar gehad
Heeft vele jaren geschorst gestaan (vanaf 1995 tot 2004, aantoonbaar middels schorsingpapieren) Daarna ook in de stalling gestaan. Wel af en toe apk gekeurd tussendoor.Juist ja …dat moet dan de kilometer verantwoorden dacht ik begrepen te hebben …ach een nieuw topic ” Mijn wagen heeft een probleem na lange stilstand ! ” lost dit wel op .
Motor loopt perfect.
Auto rijdt goed, wel moeten de voorwielen gebalanceerd worden (trilling in stuur bij 80 km/h)Daar zouden die oldtimer banden wel eens voor iets kunnen tussen zitten ?
Versnellin gebak en koppeling goed.
Motor is een 3.0 met 188 PK uit 1980 Gaan met die banaan !
[/quote]
Let niet op mij ,ik ben vandaag te pessimistisch , misschien valt het allemaal wel mee 🙂Wat zou de kostprijs zijn, als ik de wagen in z’n turbolook laat en dan gewoon afschuur en opnieuw laat spuiten.
Dat ik bv dit als resultaat krijg@ stoffels: kon je een SC dan als turbolook kopen?
Ik kan je misschien uit de droom helpen.
Als je deze koopt voor 14K en je wilt hem helemaal terug naar origineel en daarbij rekening houdend dat er meer laswerk aanzit als alleen maar schermen, en weet ik bijna zeker.
Reken dan huur richtbank+ richten, aanschaf plaatwerk, verwijderen plaatwerken + nieuwe delen inlassen, strak zetten en spuiten maar op een bedrag van om en nabij 25 tot 30K, en dan is het afwachten wat er verder et de bekende plekken loos is, anders weer duurder.Wil je de auto volledig blank wat te adviseren is om te sien wat er onder de oude laklagen zit, en dan eventueel ontroesten en conserveren met chemisch KTL bad, mag je er nog 7,5K bij rekenen.
Aanschaf prijs 14K, dus rekensom tegenover de waarde in perfecte staat kun je dan zelf maken.Kun je zelf de auto demonteren en ook weer opbouwen zal het weer goedkoper worden.
Dus gebruik verstand en niet je hart, want dat gebeurt met velen die een eerste Porsche aanschaffen.dag wout,
Ombouwen zou ik echt niet aan beginnen. Dat gaat u bakken geld kosten en kan volgens mij ook niet door de eerste de beste carrosier gebeuren. Verwijderen oude panelen, plaatsen nieuwe panelen, grondverf, lakken etc Met minder dan 10k komt ge er niet en das nog magerkes gerekend denk ik,
– het aantal km geloof ik niet: 133 k op zoveel jaar. 🙁
– als je hier aan begint zou ik alvorens hem te kopen hem te laten checkken bij OPC. dat kost u ook beetje geld maar dan weet je tenminste iets meer. Zij kunnen ook checken of hij af fabriek code M491 had (wtl) Na zo een check up weet je of je een kat in een zak koopt of niet.Als je het niet mooi vindt zou ik hem zeker niet kopen en je zoektocht verder zetten naar hetgene je wel zoekt.
een 912 in perfecte staat (volgens eigenaar) aan de prijs van je budget.
een grijze targa aan ongeveer je budget.
Targa van 81Dit was de advertentie in 2011 sindsdien dus amper gereden en andere velgen dus;
Hallo Wout,
Dit is mijn advertentietekst:
Turbobrede Porsche 911 3.0 SC Targa
1977, dus verzinkte carrosserie.
Brede 16 inch Fuchs velgen.
Apk tot 20 juli 2012
Interieur keurig netjes, stoelen zijn niet origineel.
Carrosserie is netjes, wel een paar plekjes op de bekende plekken:
Onder targa beugel links, deurschaal links en deurschaal rechts.
Deuk in R.A. paneel.
Auto is in het geheel gespoten, maar hier en daar is er randaftekening zichtbaar.
Achterbanden zo goed als versleten, voorbanden zeer goed.
Targa dak is mooi.
Auto komt van 1e Nederlandse eigenaar die de auto in 1994 heeft ingevoerd.
Heeft vele jaren geschorst gestaan (vanaf 1995 tot 2004, aantoonbaar middels schorsingpapieren) Daarna ook in de stalling gestaan. Wel af en toe apk gekeurd tussendoor.
Motor loopt perfect.
Auto rijdt goed, wel moeten de voorwielen gebalanceerd worden (trilling in stuur bij 80 km/h)
Versnellin gsbak en koppeling goed.
Motor is een 3.0 met 188 PK uit 1980Verstuurd vanaf mijn Moto G met Tapawalkietalk
OK bedankt.
Maar motor is al vervangen geweest.
Is een van 1980 en auto is van 1977.De vorige verkoper zou hem wel voor die prijs kopen. Dat heeft wel wat gemoed
Verstuurd vanaf mijn Moto G met Tapawalkietalk
dat lijkt me eerder het onderdeelnummer van de fan? het motornummer en -type staat rechts onder diezelfde ventilator:
Vraagprijs is 14k. Ondertussen vorige verkoper gevonden. Deze heef hij gekocht van een oude man die er amper mee reed. Dus is hij nu door een Duitser gekocht geweest en drie jaar niet mee gereden. Nu staat hij hier in België.
De steunen voor de motorkap zijn bijgeleverd id prijs.
Hier ng een foto van het motor nr. Aja deze is van 1980 dus niet meer origineel
[IMG]http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/16/6495c9fd020bef1f267936a9523dae21.jpg[/IMG]
Aan de andere kant is het geen mooi projecjte om een cheap cruiser van te maken?
Verstuurd vanaf mijn Moto G met Tapawalkietalk
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.