Terugbouwen van een turbolook SC

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Terugbouwen van een turbolook SC

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Gisteren ben ik gaan kijken naar een 911, zoals jullie in m’n voorsteltopic konden zien.

Het betreft een 3.0 SCtarga van ’77 met 123k km op de teller (helaas geen onderhoudshistorie, dergelijke,…)

De wagen is voorzien van een turbobody rondom (volledig uit plaatstaal, geen polyester kit). Nu vind ik dat niet zo mooi passen op een targa!
    Zou het moeilijk zijn om de wagen terug origineel te zetten in de toekomst? Wat ik denk is dat dus de volledige kas rondom eraf moet en bijna helemaal nieuw zal moeten aangebracht worden?

Nu, zover zijn we nog niet. Ik moet eerst nog opzoeken of de motor wel matching is. Want daar stel ik me eventueel vragen bij.
    het is een 3.0 SC blok maar waarom zou die niet meer matching kunnen zijn? Eventueel vroeger aangereden, en een nieuw blok gelegd en bij de herstellingen ook de hele ombouw gedaan?
    Om dit te weten, moet ik dit altijd bij een porsche dealer aanvragen of kan ik dit ook ergens anders vinden?

Gr,

Wout

3 reacties aan het bekijken - 46 tot 48 (van in totaal 48)
  • PB

Wat is de vraagprijs? Ik denk dat dat vooral bepalend is.

Voor dergelijke wagens komt bij mij altijd de vraag naar boven; WAAROM hebben ze die ombouw gedaan ?

In het beste geval omdat de SC vroeger niks waard was en dat ze die turbo look mooi vonden, in het slechtste geval omdat hij ooit is plat gereden.
        Als ik zie op welke manier de motorkap wordt ondersteund… nieuwe pompjes kosten niks en dat zegt meestal ook veel over de rest van de wagen en zijn onderhoud.
        Over het blok, geef het motornummer hier eens weer, dan ben je zo geholpen. Is geen ramp indien niet matching meestal wordt voor de goedkoop een ruilmotor geplaatst ipv. de originele te reviseren.

Ik heb vroeger ook zo een SC gekocht als hobbyproject, is zeker aan te beginnen maar hou verschillende 1000den eurotjes klaar !

Ik zou zeker een kenner meenemen voor zoiets, het valt moeilijk te zien maar aan de weerspiegeling en de passing van de deur lijkt hij mij aan het doorbuigen, een typische targakwaal

3 reacties aan het bekijken - 46 tot 48 (van in totaal 48)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.