Testen cilinderkop lekkage

Home Forum Zeverhoekje Testen cilinderkop lekkage

  • Maker
    Discussie

  • F

      Heb eindelijk m’n MB 500SL nog eens ingeschreven en nu heb ik (vooral bij stationair draaien) een stinkende witte rook.
      Garagist vertelde me dat de koppakking vermoedelijk stuk is. Aangezien er bij zo’n V8 redelijk wat verbouwd moeten worden om dit te vervangen zou ik toch graag eerst een deftige test uitvoeren vooraleer deze pakkingen te vervangen.
      Weet iemand van jullie toevallig een garagist (in de Kempen) die zo’n test kan uitvoeren?
      (Hoeft niet persé een MB-technieker te zijn aangezien zo’n test voor ieder voertuig hetzelfde is)
      Ik heb het dus over zo’n tester zoals dit

      P.S. Aangezien ik de pakkingen van het inlaatspruitstuk net heb vervangen vermoed ik eerder dat er daar een lekkage zou kunnen zijn. (aangezien bij dit type motor ook koelwater door het inlaatspruitstuk loopt)
      Hier kan je wat beeldmateriaal zien van zo’n inlaatspruitstuk.

      Alvast bedankt voor de tips (ook al is het geen P) :respect2:

    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • F

        En zo heeft m’n SL uiteindelijk nog veel overeenkomsten met de 928 hé. Een dikke V8 met een hoop electronica die stuk kan gaan :mrgreen:


        @Mart
        : Klopt maar ik zit nog altijd met een te hoog stationair toerental dus eerst zien of dat ook nog gaat meezitten 😉

          [quote=”FirstP” post=245769]Gisteren nog even getest en ondertussen ben ik toch 99% overtuigd dat het enkel een probleem geweest is met de modulatorklep van de automaat.
          P.S. Dergelijke klep zou ook voorkomen in een 928-automaat.[/quote]

          de meeste 928 S4’s zijn idd uitgerust met een automatische versnellingsbak aangeleverd door MB

            Soms zit het mee!! :happydance:

            F

              Gisteren nog even getest en ondertussen ben ik toch 99% overtuigd dat het enkel een probleem geweest is met de modulatorklep van de automaat.

              P.S. Dergelijke klep zou ook voorkomen in een 928-automaat.

              bron
              White/grey smoke coming from exhaust after adding trans fluid?The only way tranny fluid can get from the tranny to the motor is through the modulator valve vacuüm line.

              F

                Ik veronderstel dat jij je vergist met deze :ass: uitlaat?
                Een stationair draaiende V8 heeft niet direct dat effect op mij hoor :mrgreen:

                  [quote=”FirstP” post=245648]Heb eindelijk m’n MB 500SL nog eens ingeschreven en nu heb ik (vooral bij stationair draaien) een stinkende witte rook….Alvast bedankt voor de tips (ook al is het geen P) :respect2:[/quote]

                  ik ben/was in de veronderstelling dat de witte rook uit de uitla(a)t!en) komt ?

                  F

                    Hey Wim,
                    bedankt voor de tip maar ik heb helaas geen materiaal om druk te zetten op het koelvloeistofsysteem.
                    Ik heb wel al wat bekeken ondertussen en het begint er meer en meer op te lijken dat het niets te maken heeft met de koelvloeistof.
                    (alle bougies en injectoren gedemonteerd om in de motor te kunnen kijken op zoek naar koelvloeistof maar zonder resultaat)

                    Momenteel is er niets te zien aan het niveau van de koelvloeistof. De olie ziet er ook nog perfect uit.
                    Het roken is meer en meer begonnen na het bijvullen van de automatische versnellingsbak.
                    De garagist in kwestie had obv de geur vastgesteld dat het om koelwater ging maar ik begin meer en meer te vermoeden dat er iets mis is met de automaat waardoor er olie van de automaat mee in de motor komt. Leek me onwaarschijnlijk dat zoiets kon maar als ik onderstaande lees heb ik toch een vermoeden dat de garagist in kwestie de bal heeft misgeslagen :

                    ‘If the transmission modulator valve is faulty, it will usually result in your automatic transmission not being able to shift gears and may also result in a lot of smoke from your transmission or manifold area.’
                    (bron)

                    Wim

                      Ik zou als eerste het koelsysteem eens op druk zetten, mocht er dan ergens een lekkage zitten zie je de druk terug lopen, en met een beetje geluk zie je ook vloeistof liggen onder het inlaatspruitstuk.
                      Weet je al gelijk waar lekkage zit.
                      Zie je daar geen koelvloeistof, dan zou ik de andere test laten uitvoeren, en een beetje garage heeft zo’n tester liggen.

                      Ik had dit systeem ook op mijn Triumph Stag, en had dit ook voor.
                      Gelukkig ook inlaatspruitstuk wat lekte.

                    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.