- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
4 juli 2010 om 14:21
Maandag 28 juni mochten we tegen 10 uur ‘s morgens naar Drogenbos komen waar een panamera 4 ging klaar staan om eens te testen. En er stond een topaz bruine panamera 4 klaar, bijna full option en met nog geen 2000 km op de teller. Even papieren ondertekend (voor de mogelijke boetes), een kleine uitleg (launchcontrol werd niet uitgelegd maar ik wist hoe het werktte 😈 ) en vetrekken maar.
3,6 liter – 6 cylinder – 300PK met PDK, dus de grote vraag was rijdt dat sportief genoeg. En het rijdt als een luxewagen (mercedes S, BMW 7-reeks) en je voelt totaal niet dat het snel vooruit gaat. Toen mijn vrouw opmerktte dat ik al boven de 200 km/uur zat moest ik toegeven dat ik het nog niet door had. Nadien betraptte ik haar wel dat ze ook aan 170 km/uur zat 😆
De pneumatische ophanging met PASM werkt perfect. Zelfs in de sportplus stand, dus op zijn laagste rij je nog tegen hoge snelheid over een slechte spoorweg zonder het te voelen (amai met de 996 is dat iets anders). Wegligging is formidabel, niet dwars gekregen. Laiunchcontrol is helemaal top maar klinkt niet zo gezond om dat nu echt veel te gaan gebruiken.
Maar je hebt niet dat porschegevoel zoals bij een 911. Mijn vrouw is nu nog meer overtuigd dan toen in Stuttgart maar ik vrees dat ik het 911-gevoel enorm ga missen en de panamera snel beu ga zijn (als ik de 996 weer eens beu ben ga ik een avondje cruizen en dan is dat weer even voorbij). Mijn oplossing : 996 houden en panamera bijkopen viel niet zo in smaak bij mijn vrouw 👿 (‘t was het proberen waard).Op gebied van luxe…geen woorden voor. Het prijskaartje van de testwagen was dan ook 127.000 euro, niet min voor “een instapversie”. helaas te laat terug gekomen in Drogenbos want er stond nog een GT-Zilveren panamera turbo als testwagen. Die zal wel het sportieve gevoel hebben? Dus even nieuwe afspraak gemaakt 🙄
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.