testrit panamera 4 te Drogenbos

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s testrit panamera 4 te Drogenbos

• Maker
    Discussie
  • Maandag 28 juni mochten we tegen 10 uur ‘s morgens naar Drogenbos komen waar een panamera 4 ging klaar staan om eens te testen. En er stond een topaz bruine panamera 4 klaar, bijna full option en met nog geen 2000 km op de teller. Even papieren ondertekend (voor de mogelijke boetes), een kleine uitleg (launchcontrol werd niet uitgelegd maar ik wist hoe het werktte 😈 ) en vetrekken maar.

3,6 liter – 6 cylinder – 300PK met PDK, dus de grote vraag was rijdt dat sportief genoeg. En het rijdt als een luxewagen (mercedes S, BMW 7-reeks) en je voelt totaal niet dat het snel vooruit gaat. Toen mijn vrouw opmerktte dat ik al boven de 200 km/uur zat moest ik toegeven dat ik het nog niet door had. Nadien betraptte ik haar wel dat ze ook aan 170 km/uur zat 😆
    De pneumatische ophanging met PASM werkt perfect. Zelfs in de sportplus stand, dus op zijn laagste rij je nog tegen hoge snelheid over een slechte spoorweg zonder het te voelen (amai met de 996 is dat iets anders). Wegligging is formidabel, niet dwars gekregen. Laiunchcontrol is helemaal top maar klinkt niet zo gezond om dat nu echt veel te gaan gebruiken.
    Maar je hebt niet dat porschegevoel zoals bij een 911. Mijn vrouw is nu nog meer overtuigd dan toen in Stuttgart maar ik vrees dat ik het 911-gevoel enorm ga missen en de panamera snel beu ga zijn (als ik de 996 weer eens beu ben ga ik een avondje cruizen en dan is dat weer even voorbij). Mijn oplossing : 996 houden en panamera bijkopen viel niet zo in smaak bij mijn vrouw 👿 (‘t was het proberen waard).

Op gebied van luxe…geen woorden voor. Het prijskaartje van de testwagen was dan ook 127.000 euro, niet min voor “een instapversie”. helaas te laat terug gekomen in Drogenbos want er stond nog een GT-Zilveren panamera turbo als testwagen. Die zal wel het sportieve gevoel hebben? Dus even nieuwe afspraak gemaakt 🙄

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
    • De jaguar XJ rijdt fantastisch!!! Maar je kunt even goed in een porsche panamera, BMW 7-reeks of Mercedes S-klasse gaan zitten, allemaal dezelfde luxe en comfort. Nu met een panamera mag je voor een paar uren gaan testrijden in de omgeving van Drogenbos, bij jaguar zeggen ze tenminste “test hem maar een paar dagen uit”. Zo wist ik bijvoorbeeld dat deze thuis niet in de garage kon zonder bergkasten weg te doen. Of dat hij vlotjes in de kelder onder de winkel kon. Het enige wat ik duizend keer gehoord heb met de jaguar XJ was “op pensioen gegaan, bompa geworden?”. Wat ook sommigen zeiden was “ne FORD-JAG”. Het is dus een auto die duidelijk aanzien wordt voor de pensioengerechtigden onder ons en vooral totaal niet meer bekeken zoals 10 jaar geleden jaguar bekeken werd (maar het zijn vooral de jaloerse mensen die zoiets durven verkondigen).

Conclusie : een porsche panamera blijft toch iets exclusiever en vooral deze oogt nog wat sportief. En het porschevirus vraagt toch achter dat “paardje” 🙄 Mits de juiste kleur (Rubin red of Aqua Blue en zeker geen afgezaagd zwart meer) en een mooie velg (TECHARTS) is de panamera een beestige wagen.

Ik WIL in 2011 éne aanschaffen alleen is de madam aan de woning en tuin dergelijke kosten aan het doen dat ik er ‘s nachts begin van wakker te liggen 👿 Maar zeg nooit nooit 💡

[IMG]http://i220.photobucket.com/albums/dd104/verthyco/s6EflQBG0KGrHqVhsEydpp40RBMomwsOlDg_27.jpg[/IMG]

ben ook wel benieuwd, en wat de verschillen zijn in rijden met de panamera.

mvg

Anoniem

Dag Audiotronics ,hoe is de proefrit met de Jag verlopen .Is hier wel een P-forum maar ben benieuwd wat jouw indruk was van die wagen ?
          Groeten Funny 😉

Anoniem

Audiotronics schrijft:

Bij jaguar spreken ze al direct van een dikke korting en de BIV die je moet betalen is nog bespreekbaar als een paar gratis opties. Maar nu een weekendje cruizen 😆

Jawaddedade!

Ik heb juist jaguar aan de lijn gehad en een zwarte met sportpack gevraagd. Wordt morgenmiddag geleverd om even het verschil te testen. Dat is service die ze bij porsche niet kennen. Bij porsche is het een paar uren testrijden en meer niet. Bij jaguar spreken ze al direct van een dikke korting en de BIV die je moet betalen is nog bespreekbaar als een paar gratis opties. Maar nu een weekendje cruizen 😆

Anoniem

Daarnet, E40 een zwarte gezien, oogt iets beter maar voor mij toch nog te lomp.
                Moest ik nu iedere week een trip van 1000km doen , mja met die luxe, te overwegen.

Ondertussen al wat mee rondgevlogen 😆 Wat me opvalt is de soepelheid van de dieselmotor, tegen een verbruik van amper 8 liter gaat die sneller vooruit dan een panamera 4 (gisterenavond toevallig op de E313 kunnen testen). Ik rij veel liever benzine maar geef me een panamera in dieselversie met voldoende PK’s (chippen die handel dan) en ze mogen die meer dan 12 liter slurpende benzinemotoren houden. Uiteindelijk zijn dit wagens voor dagelijks mee te cruizen tussen het verkeer, met de nodige luxe en comfort en geen wagens voor eens sportief mee te gaan doen. Zeker niet op een circuit of dergelijke. Daarvoor is de 911 de wagen bij uitstek 😀

Deze jag, toch ook bijna 100.000 euro, is inderdaad veel te duur voor wat hij is. Maar dat is elke wagen toch? Hij heeft wel veel beziens. Deze morgen moest ik even naar een klant en na de nodige gefronste wenkbrauwen gezien te hebben snel gezegd dat het maar “om te testen” is. In de winkel ook al tegen een paar klanten moeten zeggen. Waar een porsche nog een beetje aanvaard wordt is de jaguar door zijn enorme afmetingen en uiterlijk een wagen die overkomt als “iets voor de rijken der aarde”. Maar de dieselmotor is een echt beest in die wagen. Marcheren doet dat wel 😯

De XK versies vind ik mooi geworden .
                    Deze vind ik persoonlijk maar niks.

Anoniem

😕 wist ik niet
                      nog een reden om niet te kopen…

reys schrijft:

Jag is Ford.

jag WAS ford; is nu tata motors (india) samen met land rover

Anoniem

Jag is Ford.
                          Toch effekes trager gaan rijden toen ik die voor het eerst (snelweg) voorbij stak, wa is da? nieuwe Amerikaan? ah nee nen Jaguar 😕
                          Heb bedenkingen, idd toch P diesel afwachten 😉

etieke schrijft:

euchmmmm
                            heeft iets weg van peugeot 😳 😳

ik ben in mei dit jaar naar de officiële voorstelling van de XJ gaan kijken. een hele stijlbreuk met de vorige modellen en dus aan de achterpartij moet je inderdaad nog even wennen, maar …
                            er stond daar een zwarte in long wheel base versie, binnenin notelaar en 20″ duim velgen. cockpit ziet er ook fraai uit (niks dat gelijkt ford of peugeot maar eerder bmw) ook met zo’n inklappende joystick om alles te bedienen, groot touch screen, digitale klokken, analoog wegklappend uurwerk …
                            ik was onder de indruk en nog het meest over de prijs 😳 ik vond de meerprijs wat je meer betaald dan aan een middenklasser niet verantwoord tov wat je ervoor terug krijgt.
                            in mijn genen blijf ik toch nog altijd Anglofiel old styling en germanofiel qua techniek.

etieke schrijft:

euchmmmm

ik vond van recente jag modellen dat ze een zeer ford-gevoel gaven qua interieur en bij het aanzetten waren het stoomboten. Hoe dit nieuwste model is ga ik niet over oordelen, maar qua uiterlijk kan hij toch ook men pap niet koelen…

Anoniem

funny schrijft:

Eerlijk ik geloof nooit dat een diesel iets voor jou is

Waarom zou een diesel niets voor hem zijn.
                                De hedendaagse diesels gaan echt als de brandweer hoor.
                                Ik heb met mijn diesel al veel Porsche eraf gereden.

euchmmmm

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.