Testrit Porsche 991.2 Targa

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 991 Testrit Porsche 991.2 Targa

• Maker
    Discussie

• luc993cabrio
    Deelnemer

Vandaag de kans gehad om bij CM paar uurtjes een testrit te doen met de nieuwe Targa :driver: :driver: :driver:
      Indrukwekkende wagen iig, wel effe wennen aan het andere geluid maar valt beter mee dan sommige YT filmkes je doen geloven.
      Toch een kleine voorkeur voor mij naar de 991 MK1 en atmosferische motor. :music: :music: :music:
      Was wel een wereld van verschil met mijne 964 Targa toen ik terug naar huis reed! 😯 😯 😯
      image-2-3-4-5.jpeg

image-2-3-4-5-6.jpeg

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
      • Volgens mij weegt de Targa ook meer en heeft ie een hoger zwaartepunt als ik mij niet vergis
        Ik neig meer naar de cabrio

de targa heeft idd een vaste beugel die een klein beetje extra stijfheid geeft aan het chassis. maar met de doorsnee/toegelaten rijstijl op de openbare weg ga je dat niet merken.
          wat de targa mechaniek doet na jaren of hoge kilometerstand, dat weet Porsche via durability testcycli lang en nog voor het model op de markt komt.

Is het chassis van een targa niet wat stijver dan bij een cabrio?

Is een prachtige wagen. Prijs is wel hetzelfde als een cabrio en dan zou ik toch hard twijfelen. Plus wat doet die mechaniek van een targa na jaren en hogere kilometerstand? Zal geen goedkope herstelling zijn als dat stuk gaat. Ik zou eerder op veilig spelen en een cabrio nemen (voor zover een cabrio veilig kan genoemd worden).

Is idd iets luider dan een cabrio maar is zeker te doen, zelfs aan 120+, vanaf 140 is het nie meer aangenaam oen rijden. :salut: :salut: :salut:

Ik mag toch veronderstellen dat je open gereden hebt? Wat met de “geruchten” dat die nieuwe Targa toch niet zo aangenaam is met het dak open bij +70km/h? Iets van gemerkt?

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.