teveel olie negatieve gevolgen?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 teveel olie negatieve gevolgen?

• Maker
    Discussie
  • Na een aantal maanden eigenaarschap schrok ik gisteren toch wel voor het eerst even toen ik in de achteruitkijk spiegel keek.

Ik gaf even wat gas om te kunnen genieten van de Duitse decibels maar achter mij verscheen een wit rookgordijn :wtf:
    Direct aan de kant gezet en stationair laten draaien. Oliedruk was goed, zat ook nog genoeg olie in en de motor was mooi op temperatuur. Ik zag dat uit de linkeruitlaat maar witte rook bleef komen. Stilgelegd, paar minuten gewacht en ondertussen kijken of ik niets eigenaardigs zag. Dan terug gestart en ja hoor weer witte rook, maar na 30 seconden verdwenen.

Kijk ik deze morgen naar de oliekap en zie ik wat mayonaise. In het koelvloeistofreservoir is alles ok. Bij het controleren van het oliepeil zie ik dat hij een 3-tal mm boven het maximum zit. Zou dit de oorzaak zijn van de witte rook?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 44)
    • Straffen als je je rit wil voorstellen eventjes een nieuwe topic aanmaken .Zie dit forum ,Porsche algemeen en uitstappen .Op die manier blijft dit hier overzichtelijk en vervuilen we niet dit draadje .
      Funny

heb mijn p eens uit gehaald gisteren en de verkenning van de classic tour die door gaat op 19 augustus gedaan.
        de eerste minutje was het een beetje witte rook , nadien was dit van zelf opgelost. :happy:
        de tour op zich zeer mooi.tussen stop wordt voor zien in de yachthaven van nieuwpoort.
        wie goesting heeft en een oldtimer bezit kan zich nog inschrijven.
        nog 10 plaatsen over.

Bij het starten kan het zijn dat een wagen rookt .Mag en kan ook maar mag niet blijven duren .
          Een boxermotor is een condens motor .In principe moet dit na enkele minuten verdwijnen.

goed om te horen dat het probleem is op gelost.

wanneer ik achter mijne p ging stond heel de straat in witte rook .
            mensen draaide zich om om te zien wat er gaande was
            de p was als een stoom treintje.

eens de A10 op en goed rijden was alles opgelost.

geen blauwe smurfen gezien, kon ook niet van de rook ; lol 😆

even een uppie welke olie gebruiken jullie?

ja, nog steeds inorde

[quote=”McLarenboy” post=88977]diagnose blijft hetzelfde, gewoon teveel olie in – voor de rest klopt alles[/quote]Nog steeds in orde?……….

Super,zal daar in de toekomst ook mr wat aandacht aan besteden dan..

Anoniem

Oef…goed nieuws :drink: ! En rookt hij nu helemaal niet meer ?

Wim

Gelukkig dat het daar bij gebleven is, en je verder geen schade hebt.

diagnose blijft hetzelfde, gewoon teveel olie in – voor de rest klopt alles

En, wat is het verdict ? 😕

Morgen haal ik hem terug op van bij Willems. We zullen zien, heb gevraagd de wagen even goed van dichtbij te bekijken aangezien er geen fouten waren bij de uitlezing.

En weet je al iets meer?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 44)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.