Textar remblokken op 996 GT3, iemand ervaring mee?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Textar remblokken op 996 GT3, iemand ervaring mee?

• Maker
    Discussie
  • Ik ben aan nieuwe (voor)remschijven toe. Ik ga daar origineel Porsche op zetten. Nu heb ik ervaring met originele en Pagid blokken. Op een Rose Passion worden mij Textar blokken aanbevolen icm de originele schijven. Heeft iemand hier ervaring mee? (op het circuit met name)

Op straat geloof ik het allemaal wel. Daar voldoen de originele ook prima. Maar op het circuit was het ronduit drama imho. Dus ik wil betere blokken dan origineel. Pagid is gewoon erg goed. (ook al piepen ze like hell als ze koud zijn)

Alvast bedankt voor de input en reacties.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • PB

Oeps, dan ligt er volgens mijn avatar een Boxer in mijn Audi. :coolness:

0

heb ik nog wel zo’n groote spoiler n mijn avatar 😉

0
        PB

My bad , je hebt gelijk. Het gaat idd over de MkII. :bounce: Ik lees nu pas dat je een MkI hebt. 😉

0

Gaat dat niet over de MKII ipv de MKI ? Misschien zit daar het verschil. + dat ik ervaring heb met Pagid blue. Dat kan het ook zijn. Zal eens verder informeren als ik aan bestellen toe ben :lekker:

0
            PB

ik Quote even Rennlist.com:

“If you look at the Service Information manual, it says the street pads are “Pagid P90…, painted yellow”.They are not “Pagid Yellows” as we refer to them in race context, they are Pagid street pads, painted yellow. Big difference.”

0

Pagid is voor zover ik weet niet standaard op een GT3. Wereld van verschil die twee qua remmen.

0
                PB

Ik d8 gelezen te hebben op diverse forums (toen ik op zoek was voor Mushroom zijn 4S)
                  dat Textar blokken standaard op zowat elke P. zat. 😉

Behalve op de GT3 996, daar zouden Pagids op zijn gemonteerd. :coolness:

0

Dank tot zover heren. In ieder geval geen slechte ervaringen ermee. Misschien dat er nog reacties komen. Ik wacht met spanning af 😀

0

Totaal geen ervaring met die blokken
                      Kan je geen cupschijven op de auto plaatsen bij de 997 zijn ze goedkoper en beter dan de oemschijven
                      Gele pagids piepen bijna niet meer maar grommen als de schijf geoxydeerd is door de regen en dat verdwijnt na een paar keer remmen

0

Niet echt (pagids hier) maar van horen zeggen, zijn goed en piepen blijkbaar minder al is Pagid net iets beter.
                        Nog eens, van horen zeggen…..

0
                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.