the dream is over..

Home Forum Porscheforum Stel jezelf even voor ! the dream is over..

• Maker
    Discussie
  • Beste forumleden,
    De droom is idd over vertelde Lennon ons en dit geldt ook voor mij. De droom is realiteit geworden want sinds enkele weken is mijn kinderdroom uitgekomen. Ik heb een Porsche. Het is een tweedehands Cayman 981 PDK (10/2014) met 15.000 Km op de teller. Ik ben hem zelf in Berlijn gaan afhalen, dag op dag 1 week voor de aanslagen in Zaventem. Eigenlijk was ik gepland om op die bewuste 22é Maart te vertrekken maar praktische bezwaren hebben dit, gelukkig, onmogelijk gemaakt…en, mij zijn er nooit 72 Porsches in de hemel beloofd…
    Direct genoeg tijd gehad om de Cayman te testen op de 850 Km van de terugrit uit Berlijn. En het rijdt grandioos, net een go-car (zonder denigrerend te willen zijn). De auto heb ik via een handelaar gekocht die hem had overgenomen van Porsche Stuttgart. Hij is in prima staat en heeft de 111-punkte control gehad. De kleur is Achat Grau (zo’n grijs/bruin metallic), hij staat op 20″ Carrera schoeisel, full leather, PDC (V+A),Navi, schakelhendels ah stuur, regen-lichtsensor, Bi-Xenon meesturend…maar waar ik het meest plezier aan beleef is de ‘ Doppel-Klappen-Abgasanlage’= sportuitlaat. Mooier dan de mooiste stereo . Wat ik dan wel mis: cruise- control en comforttoegang omdat ik dat zo gewend was bij mijn BMW 320dA X-drive. Dat is natuurlijk de toegeving die men moet doen bij een tweedehands.
    Over mezelf: ik denk mezelf, op dit forum, te moeten situeren bij de senioren en mijn biotoop is de driehoek Wetteren-Aalst- Dendermonde. Ik ben een Porsche-maagd al had ik ooit, zeer lang geleden, een vriendin die een Porsche had (zij was geen maagd)…en waar ik ook wel wat mee heb rondgereden.(met de auto…)
    Ik ken dus eigenlijk heel weinig van de gebruiken, kenmerken edm van Porsche.
    Het zou dan ook leuk zijn om eens kennis te maken met vriendelijke, ‘capsones-vrije’ Porsche liefhebbers. Dit laatste vermeld ik omdat het bezit van een “armen-mensen Porsche= geen 911” mij zeker niet het gevoel geeft om ‘beter’ te zijn dan iemand met een andere wagen.
    Ik wacht nu eventjes af welke reacties (if any..?) ik op mijn introductie ga krijgen…want ik zit nog met heel veel praktische vragen omtrent mijn nieuw speeltje.

Mannen blijven kinderen, alleen de grootte (en de prijs) van het speelgoed verandert.

Vriendelijke groeten

Norbocay

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
    • Fantastisch!

En… bekijk deze ook eens: klik

0

Inschrijving is met deze gedaan.
        Was het toch al van plan.
        Bedankt om wat te ‘porren’.
        Mvgr
        Norbocay

0

Welkom streekgenoot!

Als je veel Porscherijders wil ontmoeten, schrijf dan in voor de rit voor het Kinderkankerfonds.
          Uitnodiging te vinden hier op het forum: Klik

Veel plezier met je aanwinst!

0

Thx Christophe
            en wat de foto’s betreft…dat komt wel in orde.
            Mvgr

Norbocay

0

Hallo Marcel

Thx.

Indien het je past zouden we elkaar wel eens kunnen ontmoeten. Zo zou ik van een kenner wat meer kunnen leren aangaande Porsche in het algemeen en de C in het bijzonder…want ‘I’m an absolute beginner’.
              Mvgr
              Norbocay

0

[quote=”Johan991″ post=233195]
                Een Cayman is een zuivere 2-zit met meer centrale motor en een 911 een 2+2 met de motor achteraan wat een totaal ander concept is, en
                zoals een Panamera geen grote 911 kan/zal zijn is een Cayman geen kleine 911.
                Gewoon andere auto’s.[/quote]

Johan, hier verschil ik toch enigszins van mening. Het concept tussen 991 en 981 mag dan verschillend zijn qua positie van de motor, in uitvoering ligt het toch dicht bij elkaar. 996 en 986 hadden zelfs krek dezelfde neus… Een beginnersfoutje dat ze nu niet meer maken, om de eigenwaan van bepaalde 911 kopers toch maar intact te houden!

En wat die Pana/Maca/Yenne betreft: Op zich aantrekkelijke machines voor wat ze dienen, maar de SUV’s zijn in basisconcept VW’s en alle 3 zijn ze zodanig zwaar dat het predicaat sportwagen niet van toepassing is.

En ja, ik weet best dat ik met mijn 2,7 geen partij ben voor het geweld van een Cayenne Turbo. Ik moet al flink gassen om de Macan S diesel bij te houden.

0

Foto’s, foto’s, foto’s :happydance:
                  En congrats met je aankoop… :applaus: Welkom op het forum Foto’s, foto’s, foto’s

0

welkom ,ben ook uit regio aalst Dendermonde en heb de Porsche ontdekt met de boxster , na 986,987 nu de 981 : zeer tevreden.
                    Heb vanalles wat gehad / lotus 7, alpine A110 etc . ik droomde ook van een TVR : dikke motor ik lichte wagen ..maar als het nat is = taxi nemen !!
                    dus veel plezier met Uw Cayman .

0

Proficiat met de aankoop en welkom in de Porsche-familie !
                      Ikzelf heb Een boxster en boxster S gehad en was van beide wagens supertevreden ! Ik rij nu zelf met een 997 GT3 maar voel mij niet heter dan iemand met een boxster. Toen ik vroeger zelf met een boxster reed had ik ook vaak het idee dat ze mij als iemand met een porsche voor een coiffeur aankeken.
                      Maar ik verzeker U dat een boxster een volwaardige Porsche is en eigenlijk de beste koop is prijs- kwaliteit. Ik kijk nog vaak met heimwee terug op m’n mooie boxster-periode. Ik heb zelfs al gedacht om een nieuwe boxster te kopen.

Dus voel u niet minder en geniet van uw prachtige wagen !

0

Welkom hier, veel rijplezier :drink: :driver:

0

Een beetje laat maar ook ik heet je hartelijk welkom.
                          Ik ken het (misplaatst) minderwaardigheidsgevoel dat gepaard gaat met alles wat geen 911 is maar uiteindelijk gaat het erom wat jij ervan vindt en dat jij er van geniet. Laat die andere maar een beetje wind blazen….gelukkig kom je die profielen niet tegen op onze bijeenkomsten! :up:

Enne, ik heb zelfs twee “ondergewaardeerde” Porsche’s maar ze toveren toch nog altijd een grote glimlach op mijn gezicht als ik er mee kan rondtoeren! :first:
                          En dat is wat echt telt tenslotte, hé :salut:

Waar blijven de foto’s? :bounce: :coolness:

0

Johan,

Gelijk heb je wat betreft die ‘lange benen’. Maar ‘elk nadeel heb zijn voordeel’ (en omgekeerd) zegde je naamgenoot Cruyff. Mijn ‘nadeel’ is nu mijn voordeel in de C…’Lucky me’. 😉
                            😉 😉 😉
                            Mvgr

Norbocay

NB: Het dromen ervan is realiteit geworden…in die zin ‘is the dream over’ maar uiteraard ben ik het met je eens met wat het beleven ervan betreft.

0

Ps: Is the dream niet eerder starting dan ” over ” ?

0

Het grote en misschien enige nadeel van een Cayman is dat je geen te lange benen mag hebben….
                                Een Cayman is een zuivere 2-zit met meer centrale motor en een 911 een 2+2 met de motor achteraan wat een totaal ander concept is, en
                                zoals een Panamera geen grote 911 kan/zal zijn is een Cayman geen kleine 911.
                                Gewoon andere auto’s.

0

Beste Drip,
                                  Gelijk heb je dat je me niet geloofd 😉 ….
                                  Ik zit nog op 12 andere fora…ik weet niet hoe ik de leugens moet blijven verzinnen…

Mvgr

Norbocay

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.