the dream is over..

Home Forum Stel jezelf even voor ! the dream is over..

• Maker
    Discussie
  • Beste forumleden,
    De droom is idd over vertelde Lennon ons en dit geldt ook voor mij. De droom is realiteit geworden want sinds enkele weken is mijn kinderdroom uitgekomen. Ik heb een Porsche. Het is een tweedehands Cayman 981 PDK (10/2014) met 15.000 Km op de teller. Ik ben hem zelf in Berlijn gaan afhalen, dag op dag 1 week voor de aanslagen in Zaventem. Eigenlijk was ik gepland om op die bewuste 22é Maart te vertrekken maar praktische bezwaren hebben dit, gelukkig, onmogelijk gemaakt…en, mij zijn er nooit 72 Porsches in de hemel beloofd…
    Direct genoeg tijd gehad om de Cayman te testen op de 850 Km van de terugrit uit Berlijn. En het rijdt grandioos, net een go-car (zonder denigrerend te willen zijn). De auto heb ik via een handelaar gekocht die hem had overgenomen van Porsche Stuttgart. Hij is in prima staat en heeft de 111-punkte control gehad. De kleur is Achat Grau (zo’n grijs/bruin metallic), hij staat op 20″ Carrera schoeisel, full leather, PDC (V+A),Navi, schakelhendels ah stuur, regen-lichtsensor, Bi-Xenon meesturend…maar waar ik het meest plezier aan beleef is de ‘ Doppel-Klappen-Abgasanlage’= sportuitlaat. Mooier dan de mooiste stereo . Wat ik dan wel mis: cruise- control en comforttoegang omdat ik dat zo gewend was bij mijn BMW 320dA X-drive. Dat is natuurlijk de toegeving die men moet doen bij een tweedehands.
    Over mezelf: ik denk mezelf, op dit forum, te moeten situeren bij de senioren en mijn biotoop is de driehoek Wetteren-Aalst- Dendermonde. Ik ben een Porsche-maagd al had ik ooit, zeer lang geleden, een vriendin die een Porsche had (zij was geen maagd)…en waar ik ook wel wat mee heb rondgereden.(met de auto…)
    Ik ken dus eigenlijk heel weinig van de gebruiken, kenmerken edm van Porsche.
    Het zou dan ook leuk zijn om eens kennis te maken met vriendelijke, ‘capsones-vrije’ Porsche liefhebbers. Dit laatste vermeld ik omdat het bezit van een “armen-mensen Porsche= geen 911” mij zeker niet het gevoel geeft om ‘beter’ te zijn dan iemand met een andere wagen.
    Ik wacht nu eventjes af welke reacties (if any..?) ik op mijn introductie ga krijgen…want ik zit nog met heel veel praktische vragen omtrent mijn nieuw speeltje.

Mannen blijven kinderen, alleen de grootte (en de prijs) van het speelgoed verandert.

Vriendelijke groeten

Norbocay

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
    • Ja gele U-boot, smaken en kleuren verschillen nu eenmaal…hoewel ik jouw ‘gele’ prachtig vindt. Ik had het ook eens geopperd bij mijn echtgenote maar die had duidelijk een meer klassieke smaak. Et que la femme veut…Ten andere bij de aankoop van een occasie moet je altijd concessies doen…kleur; opties e.d.m.

Een Donkervoort en Morgan zullen zeker ook wel in het rijtje van de go-carts staan. Heb enkele jaren ook met (vage) Morgan gedachten rondgelopen tot ik er op een dag eentje voorbijstak op de autostrade in een helse regenbui…De M reed nog 70p/u…nadien begreep ik waarom…de chauffeur was bijna verdronken in zijn auto. Dat is het moment geweest waarop ik die potentiële piste heb verlaten. Ik zit en kom liever droog toe op mijn bestemming.
      De C moet rijden wanneer ik hem nodig heb, niet wanneer het weder het toelaat. Toen ik de P ging afhalen kwam de topic aangaande een ‘echte’ (911)P ook ten berde. De verkoper argumenteerde met het volgende: ‘ Wanneer Porsche een auto lanceert dan heeft die alle eigenschappen welke een P moet hebben. P doet hierover geen toegevingen…’
      Vriendelijk groeten,
      Norbocay

Welkom op het Porsche forum. :drink:
        Cayman is :up: :up: geloof me 😉

XXX

Proficiat met de aankoop en welkom hier.
          Natuurlijk geloven wij er weer niets van tot je een deftige fotoreeks geplaatst hebt :engeltje:

Proficiat, topkeuze! Behalve misschien de kleur 👿

Misschien dat je aan een kart-gevoel denkt in vergelijking met je 3-reeks, maar er zijn nog auto’s te koop die heel wat meer kart in zich hebben. Bijvoorbeeld de Lotus Elise en de Alfa 4C. De Cayman is een onwaarschijnlijk geslaagde sportwagen voor alledaags gebruik, in tegenstelling tot die andere twee.

Enkel mensen die er totaal niets van kennen vinden een Cayman inferieur aan een 911. Smaken verschillen, dus kan je de ene verkiezen boven de andere, maar de 981 en de 991 zijn technisch twee varianten op één thema. Punt.

Er zullen best wat 911 eigenaars met kaspones rondrijden, maar geen enkele op dit forum, geloof mij.

Heeft er al iemand om fotooooos gevraagd !? :applaus: :think:

Welkom op het forum en van harte gefeliciteerd met je aankoop :applaus: Ik hoop dat we snel foto’s te zien krijgen :think:

Welkom…en proficiat met je aankoop!

Raar dat er nog niemand foto’s heeft gevraagd. :happydance:

:applaus: :applaus: :applaus: Vandaag ook voor de 1ste keer met een P gereden met middenmotor, was behoorlijk onder de indruk :driver: :driver: :driver:

Dat noemen ze dan een ‘happy awakening’ …
                      Feli met de aankoop en welkom, safe drive :driver:

S2

Welkom en proficiat met je prachtige aankoop!

Leuke intro!
                          Knappe wagen!
                          Proficiat en welkom!
                          :coolness:

Proficiat met je aankoop, en welkom op het forum… en ja natuurlijk zien wij graag foto’s :up: :up: :up:

Welkom streek genoot , een cayman is een super wagen ( heb ooit met een gereden van een vriend ) we verwachten natuurlijk wat foto’s . Of je kan hem in real life komen tonen op onze zomersproetjes rit die ik met nog 2 forummers organiseer op 3 juli in de vlaamse Ardennen . (Zie de uitnodiging op het forum) veel plezier gewenst met je P .

Wim

Welkom op het forum, en veel plezier met de Porsche. :up:

Mooie introductie en nog mooiere aankoop!
                                  Veel rijplezier gewenst van( tevens) een senior Cayman driver :driver: :salut:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.