- Dit onderwerp bevat 37 reacties, 28 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 7 maanden geleden door .
-
Discussie
-
17 april 2016 om 12:18
Beste forumleden,
De droom is idd over vertelde Lennon ons en dit geldt ook voor mij. De droom is realiteit geworden want sinds enkele weken is mijn kinderdroom uitgekomen. Ik heb een Porsche. Het is een tweedehands Cayman 981 PDK (10/2014) met 15.000 Km op de teller. Ik ben hem zelf in Berlijn gaan afhalen, dag op dag 1 week voor de aanslagen in Zaventem. Eigenlijk was ik gepland om op die bewuste 22é Maart te vertrekken maar praktische bezwaren hebben dit, gelukkig, onmogelijk gemaakt…en, mij zijn er nooit 72 Porsches in de hemel beloofd…
Direct genoeg tijd gehad om de Cayman te testen op de 850 Km van de terugrit uit Berlijn. En het rijdt grandioos, net een go-car (zonder denigrerend te willen zijn). De auto heb ik via een handelaar gekocht die hem had overgenomen van Porsche Stuttgart. Hij is in prima staat en heeft de 111-punkte control gehad. De kleur is Achat Grau (zo’n grijs/bruin metallic), hij staat op 20″ Carrera schoeisel, full leather, PDC (V+A),Navi, schakelhendels ah stuur, regen-lichtsensor, Bi-Xenon meesturend…maar waar ik het meest plezier aan beleef is de ‘ Doppel-Klappen-Abgasanlage’= sportuitlaat. Mooier dan de mooiste stereo . Wat ik dan wel mis: cruise- control en comforttoegang omdat ik dat zo gewend was bij mijn BMW 320dA X-drive. Dat is natuurlijk de toegeving die men moet doen bij een tweedehands.
Over mezelf: ik denk mezelf, op dit forum, te moeten situeren bij de senioren en mijn biotoop is de driehoek Wetteren-Aalst- Dendermonde. Ik ben een Porsche-maagd al had ik ooit, zeer lang geleden, een vriendin die een Porsche had (zij was geen maagd)…en waar ik ook wel wat mee heb rondgereden.(met de auto…)
Ik ken dus eigenlijk heel weinig van de gebruiken, kenmerken edm van Porsche.
Het zou dan ook leuk zijn om eens kennis te maken met vriendelijke, ‘capsones-vrije’ Porsche liefhebbers. Dit laatste vermeld ik omdat het bezit van een “armen-mensen Porsche= geen 911” mij zeker niet het gevoel geeft om ‘beter’ te zijn dan iemand met een andere wagen.
Ik wacht nu eventjes af welke reacties (if any..?) ik op mijn introductie ga krijgen…want ik zit nog met heel veel praktische vragen omtrent mijn nieuw speeltje.Mannen blijven kinderen, alleen de grootte (en de prijs) van het speelgoed verandert.
Vriendelijke groeten
Norbocay
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.