The Lost Alpha’s

Home Forum Zeverhoekje The Lost Alpha’s

• Maker
    Discussie
  • Totaal geen Porsche verhaal maar wel leuk om te lezen dat er af en toe nog verborgen schatten opduiken.

Tim Knifton, fotograaf, is bekend als urban explorer. Hij reist de wereld rond op zoek naar speciale omgevingen om foto’s te maken. (Voor meer info over de man)

Recentelijk was hij in België omdat hij een gerucht had opgevangen dat er in een kasteel enkele zeldzame Alfa’s al jaren stonden weg te rotten.

Na verschillende zoekpogingen vond men het onbewoond kasteel waarvan geen adres wordt vermeld.
    Tim Knifton’s motto is “neem foto’s, en laat alleen voetafdrukken achter”

De auto’s in kwestie blijken een paar Giulia 1600 Spiders, een Giulietta 1300 SS Super Sprint en een 1300 Sprint zijn. Sinds Knifton’s avontuur, is het kasteel definitief verzegeld, wat betekent dat de boeiende Alfas misschien voorgoed begraven zijn.

Misschien vindt men ooit zo eens een verborgen Porsche collectie.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • [quote=”python” post=133189]Ik heb een zwak voor barn finds *luv[/quote]

Ik ook:

Ja erg zonde 🙁
        Ik heb een zwak voor barn finds *luv

[quote=”python” post=133139]Als iemand wat Alfa onderdelen nodig heeft moet je eens in het kasteel van Heers langsgaan :sarcastisch[/quote]

Het betreft inderdaad het verlaten Kasteel Van Heers.
          En zoals Wim al zei wordt het kasteel na de bekendmaking bewaakt door een plaatselijke boswachter.

Het kasteel van Heers is een privatief eigendom én een beschermd monument. Bovendien rust op dit kasteel een beslag vanwege de Vlaamse Overheid. Op vraag van deze laatste, handhaaft de politie een verhoogde waakzaamheid.

Deze verzameling was van een Belgische kasteelheer. Het landgoed was generaties lang familie-eigendom, maar door gebrek aan geld is het hele landgoed in verval.
          De laatste eigenaar was Burggraaf Desmaisières

Jaren geleden is deze verzameling bij Jambers op TV geweest. De verzameling was toen al behoorlijk aangevreten door de roestduivel. Erg jammer dat zo’n mooie collectie weg staat te rotten!!

Als iemand wat Alfa onderdelen nodig heeft moet je eens in het kasteel van Heers langsgaan :sarcastisch

[quote=”WES-RS” post=133107]Mooi verhaal. 🙂

En hoewel het zonde is van de wagens, mogen ze van mij daar blijven staan.
              Ze staan al jaaaren in dat kasteel, en het is een beetje hun laatste rustplaats.
              [/quote]
              +1
              Dit heeft -in al zijn tristesse- ook iets :up:

Jammer, een brok historie staat daar gewoon weg te rotten.
                Het zijn wel geen Porsches maar toch zonde.
                Daar zijn ze niet voor gemaakt.

Mooi verhaal. 🙂

En hoewel het zonde is van de wagens, mogen ze van mij daar blijven staan.
                  Ze staan al jaaaren in dat kasteel, en het is een beetje hun laatste rustplaats.

Aan de andere kant, hoe prachtig gerestaureerd zouden ze kunnen worden. :lekker:
                  En het is maar 1 iemand die bewaakt, die moet ook ooit slapen. 😈

Wim

Ik ken het verhaal, en waarschijnlijk is er een cabrio gered. 😉
                    Staan er nog meer als wat er op de foto’s te zien is.

Maar domein en kasttel word door één broer met geweer bewaakt.

knappe foto’s !
                      Alleen zonden om die auto’s daar te laten wegrotten :bounce:

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.