Home › Forum › Porsche Talk › The manual gearbox preservation society
- Dit onderwerp bevat 355 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 7 maanden geleden door luc993cabrio.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
@Mush en Zuff : 100% mee eens !
Ik zet het op mijn todo lijst om dit jaar eens te doen …
[quote=”luc993cabrio” post=268958]@BCCARS, is het eventueel mogelijk om die route van Spa naar Ring door te mailen of te delen ofzo:driver: :driver: :driver:[/quote]
Porsche GTS routes app installeren op je smartphone, die route staat er standaard in !
Het is een zeer mooi uitstap , zoals Rollie aangaf via Monschau- Blankenheim en Schleiden heb je reeds een mooie bochtige rit ernaar toe
Geen competitiedrang zoals BC cars opmerkte, gewoon gezellige uitstap en ieder beslist op de op de Ring gaan rijden of enkel toekijkenZondag is wel steeds een drukke dag en er staan dan betrekkelijk veel auto trailer ook in de ‘paddock parking’
Tijdens weekdagen ( of een Belgische Feestdag bvb ) is meer aan te raden. Dan zie je nog eens gecamoufleerde prototypes rijden van allerlei merken
Het kriebelt altijd om daar te rijden maar je moet jezelf goed kunnen beheersen om niet volgas te gaan :up:
[quote=”bccars” post=268938]Doe dit met een groepje petrolheads en dan verhoogt dat enkel de fun.[/quote]
Ik doe eigenlijk niet liever dan een bezoekje aan de Ring. We zijn verleden jaar nog eens geweest (TOTMBO doet dat ook graag) en zaten uiteindelijk op ‘t terras op de eerste verdieping van dat cafetaria daar (Devil’s Hole of zoiets?). Goed weer, auto’s af en aan, lekkere burger. Top. Dan in de bochten gaan postvatten (dat geluid van die Astons is de max) en dan toch maar niet gereden. Ik kijk veel teveel filmpjes op YouTube van “crashes Nordschleife” en mijn vrees is dubbel: dat ik in de weg ga rijden van “de echte”, of dat ik meegesleurd wordt door één of andere paljas.
Ondertussen hebben we drie honden welke ik altijd met spijt in het hart achterlaat (die ogen, als we vertrekken… 3 Droopy’s) en heeft TOTMBO zich ooit al beter gevoeld en daarom komt het er niet meer zomaar van. Zaterdag is werkendag en zondag even over en weer hoppen da’s niks meer voor mij.
Still, met de juiste compagnie en een overnachting is dit een feest :up:Wij rijden meestal via Raeren( grensovergang) via Schleiden en Blankenheim(( de route van Bccars via Spa pikt daar wsch op in) bochtjes genoeg
@BCCARS, is het eventueel mogelijk om die route van Spa naar Ring door te mailen of te delen ofzo:driver: :driver: :driver:
Voor mij hoeft dat niet perse te gaan om “op de botten krijgen of geven”. De rit naar daar over de openbare weg alleen al is al memorabel, heb een mooie route van spa tot in nurburgring op de iphone staan. Op de Ring zelf is ook altijd veel te zien, niet alleen als rijder, maar ook als toeschouwer. Doe dit met een groepje petrolheads en dan verhoogt dat enkel de fun.
Ik twijfel sterk of ik de stap zou zetten om er zelf te rijden, maar het kriebelt wel een beetje moet ik eerlijk toegeven.Eerlijk is eerlijk: daar ga ik dik op mijn botten krijgen 🙂
Maar ik zit dan ook niet steeds te verkondigen dat ik “a real man’s car” heb 😉[quote=”ZUFF-718″ post=268879]De “Ring” dat is voor de echte mannen!
[/quote]Misschien moeten we met het forum eens naar de Ring gaan ?
[quote=”Mushroom” post=268878][quote=”Mushroom” post=265719]
want, aja, binnenkort moeten we dan niet meer sturen ook, dan kunnen we van in de pits onze eigen auto zien racen :twisted:[/quote]
Dat valt toch onder de noemer “slot-car racing :up:
De “Ring” dat is voor de echte mannen!
Maw op de Ring vind je bijlange niet zoveel PDK auto’s als geadverteerd op Mobile.de :driver:Olé , hier gaan we weer zolang het plezant blijft en de gasten hier niet neerkijken op de 2-pedalcars … of is het andersom :drink: :drink:
[quote=”Mushroom” post=265719]
Zoals ik hier eerder al zei: binnenkort wordt er opgeschept over softwareversies: “Ik doe de Ring in xxx minuten”, waarop een andere “De mijne doet het in xx minuten en ik zat er zelfs nog in”, want, aja, binnenkort moeten we dan niet meer sturen ook, dan kunnen we van in de pits onze eigen auto zien racen :twisted:[/quote]
You see that shit son? That shit’s the fucking future!
Geen probleem. Ik snap ook dat dat vanuit het ander perspectief nogal intimiderend kan overkomen.
Bovendien kan je (net als in elke andere wagen) in een Funcup alle soorten chauffeurs tegenkomen.
Van mensen die een “initiatie” krijgen tot profs die komen trainen.Dat is eigenlijk wel zo op elke trackday. Je weet dus nooit dat diegene voor jou of achter jou wel weet wat hij doet.
Neem nu het geval met die CSL. Die mens zat al twee ronden lang te blokkeren in de bocht en op gas weg te rijden op rechte stukken. Ik heb me daar dan eens naastgezet in lichte drift (zodat het leek dat zijn deur niet veilig was). Voor hetzelfde geld is ben ik iemand die zijn auto niet onder controle heeft en te veel geprobeerd heeft. Soit het opzet was geslaagd, heeft me wijselijk doorgelaten en wat afstand genomen.
Ik blijf er bij dat een minimum opleiding noodzakelijk is.
– Weten hoe je lijnen rijdt en remt
– Je vergewissen van de omgeving op de rechte stukken (zodat je in een bocht weet wat er op je kan afkomen).
– Je rijlijn op een assertieve manier volgen
– In een cooldown lap van de ideale lijn wegblijven !
– Niet blokken (het grootste) probleem als de ander vrij snel in je kont kwam
– Naar het vlaggemannetje eens kijken.Je kan dat zeggen in een briefing…………. maar …….. je ziet trouwens hetzelfde als je eens gaat “karten” onder vrienden. Maar daar is een tikje geen drama natuurlijk.
Grootste probleem zijn de niveau verschillen van de wagens en de piloten.
Jokke kan rijden daar twijfelt hier niemand aan.
Maar omdat ie onderweg was met een wagen die niet zoveel pk’s aan boord heeft moet hij het in de bochten gaan doen om in te halen als ze hem niet doorlaten.
Andere deelnemers die mindere stuurkwaliteiten hebben kunnen dan weer wel met een wagen rijden die wel voldoende pk’s hebben om snel te zijn op de rechte stukken maar durven wat minder in de bochten.
Maar die mindere piloten zullen sneller fouten gaan maken als er zo een fun cup wagen u begint uit te remmen en in de bochten gaat inhalen.
Mijn laatste keer op Francorchamps heb ik ook zo een fun cup rare dingen zien doen tijdens een inhaal maneuver op mij. Was een blauwe. Ik had hem toen wel zien aankomen maar daar kan de piloot van fun cup niet zeker van zijn. Vandaar mijn misschien wat botte reactie.
Excuses alvast daarvoor
Dat inhaal maneuver kan je nog zien op het filmpje dat ik toen poste.
Kwamen toen ook reacties op hier.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.