The manual gearbox preservation society

Home Forum Porsche Talk The manual gearbox preservation society

• Maker
    Discussie
  • het minderhedenforum heeft ook een zelfhulpgroep gestart en verkoopt T-shirts voor funding

557_o.jpg

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 355)
    • Jokke , je begrijpt het blijkbaar niet hier 😆 😆 😆

Je bent ofwel voor een 3-pedalen ofwel tegen een 2 pedalen systeem :mrgreen: :mrgreen:

En omdat dat de 3 pedalen duidelijk in de minderheid zijn , dulden we oogluikend een sequentiële bak ( maar enkel in combinatie) met 3 pedalen systeem :coolness:

Het is tenslotte de, ” zie titel topic” society ; voila , niet meer en ook niet minder

En sommige “PDK en Tiptronic’s diehards” verwijzen of linken nu al naar frieten reclame 😆 😆 .

Vergelijk het dan met een mooi gedekte tafel ; naast een bord liggen er 3 , geen 2 ! of gaan sommigen soep eten met een vork ? :mrgreen:

[quote=”jokkevlo” post=266845]Ik zeg wel dat een PDK de 991GT3 een “completere” wagen maakt als het over “circuit”prestaties gaat. Maar eveneens ben ik akkoord dat voor het gebruik van “50%” van de wagen er zo weinig te beleven valt dat een manuele het een pak leuker maakt. :driver:[/quote]

Maak van die “completere” een “andere” auto en ik ben volledig akkoord :up:
        Zoals hier al -tig keer gezegd is trouwens.
        Voor mij trouwens, is een auto pas compleet, met een manuele boite erin :applaus:

Conservatief ben je als je ligt te janken over lucht- vs watergekoeld. Het rijden blijft hetzelfde. Dat is NIET het geval met versnellingen :driver:

Elke mening van mij begint gematigd trouwens. Als er dan beweerd wordt dat een achterruitwisser onontbeerlijk is op een 911, tja, dan zeg ik dat dat niet zo is. Als ze dan maar *blijven* gaan, tja, dan blijf ik ook gaan.

Als ik op zoek ben naar pakweg een gele 911 coupé, en iemand komt dan af met een rode 944, dan wordt dat beleefd doch kordaat afgewezen, als de volgende dan met een blauwe 928 af komt dan wordt de klemtoon gelegd op het feit dat het toch echt een 911 moet zijn, als dan de serenade gezongen wordt over hoeveel beter een groene 968 wel niet is en hoe dom ik wel niet ben om daar niet voor te kiezen, dan is de volgende reply van mij iets minder gematigd 8)

In tegenstelling tot vele mensen WEET ik wat ik wil (althans, in grote lijnen toch, de details laat ik afhangen tot het moment daar is), maar als de grote lijnen niet kloppen dan hoef ik het niet. Je hebt mensen die een garage binnenstappen voor een VW Polo en buitenkomen met een T5. Ik ben zo niet. Ik verdedig ook mijn keuzes omdat ik er geen spijt van heb.

Maar kijk, we amuseren ons.
        ‘t Is wel lang geleden dat er iemand zijn PDK voorstelde met de melding dat het zéér interessant is voor de files 😈

[quote=”ZUFF-718″ post=266731][quote=”bccars” post=266702]Wow knap gereden. Dat ziet er ongeloofelijk plezant uit. En uit ervaring weet ik dat die filmpjes nooit echt een realistisch beeld geven van hoe snel het er echt aan toe gaat in de cockpit zelf !
          :respect2:[/quote]

Deze fun heb je enkel met een manuele bak ! niet met een PDK 😆 😆 :lol:[/quote]

Volgende race rijden we met een sequentiële met “flippers”. Weg fun 🙄 😈

[quote=”Mushroom” post=266713]Pssst, je bent reclame aan’t maken voor manueel schakelen 8)[/quote]

Ik ben dan ook niet voor het ene of het andere op een super conservatieve manier. Blijkbaar is een gematigde mening hier onbestaande 😀

Ik zeg wel dat een PDK de 991GT3 een “completere” wagen maakt als het over “circuit”prestaties gaat. Maar eveneens ben ik akkoord dat voor het gebruik van “50%” van de wagen er zo weinig te beleven valt dat een manuele het een pak leuker maakt. :driver:

Mccainfrietjes vergelijken met het niveau van sommige bijdragen in deze topic is waarschijnlijk jammerlijk voor die McCainfrietjes … :engeltje:

Is het hier zoals bij het reklammeke van Mccain frietjes ? Zij die er het meest over spreken, eten er het minst van.

[quote=”ZUFF-718″ post=266737]Volgens mij zijn er binnenkort hier op het forum verschillende PDK’s te koop ( in alle kleuren en modellen ) ; dit gaat echt niet lang meer duren hoor :popcorn: :popcorn: :popcorn:[/quote]

I don’t even think about it !! …… :popcorn: 😀

Jokke weet op tijd en stond het heilig vuur hier weer te doen oplaaien :up: :up: :up:

heilig vuur in de betekenis van manueel , sequentieel , alles behalve een PDK :drink: :drink:

Volgens mij zijn er binnenkort hier op het forum verschillende PDK’s te koop ( in alle kleuren en modellen ) ; dit gaat echt niet lang meer duren hoor :popcorn: :popcorn: :popcorn:

[quote=”bccars” post=266702]Wow knap gereden. Dat ziet er ongeloofelijk plezant uit. En uit ervaring weet ik dat die filmpjes nooit echt een realistisch beeld geven van hoe snel het er echt aan toe gaat in de cockpit zelf !
                        :respect2:[/quote]

Deze fun heb je enkel met een manuele bak ! niet met een PDK 😆 😆 😆

DST De thread moet zijn:

De juiste P voor mannen met een klein pietje is ne 911

Blijkbaar velen met een bepaald complex hier :coolness: :coolness: :coolness:

Eerder zich aan het bekeren om terug een 991 7-gang te kopen ipv PDK 😆 😆
                            Er gaan er nog volgen, zonder enige twijfel

Pssst, je bent reclame aan’t maken voor manueel schakelen 8)

Sterk :respect2:

Wow knap gereden. Dat ziet er ongeloofelijk plezant uit. En uit ervaring weet ik dat die filmpjes nooit echt een realistisch beeld geven van hoe snel het er echt aan toe gaat in de cockpit zelf !
                                  :respect2:

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 355)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.