Home › Forum › Porsche Talk › The manual gearbox preservation society
- Dit onderwerp bevat 355 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 7 maanden geleden door luc993cabrio.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Enne………..zonder servo, zonder abs, met sequentiele boite (manueel terugschakelen met tussengas).
Je kan de tussengas trouwens goed zien in bijgaande video.Groetjes vanwege een LUIE PDK rijder die niet weten wat puur rijden is :first:
[quote=”ZUFF-718″ post=266441]Het is opvallend stil hier in dit Topic 😆 😆 😆 Waar zijn de PDK petrolheads mee bezig ?[/quote]
Wel……..in Dijon aan het koersen ipv het uit te leggen 🙂
Het is opvallend stil hier in dit Topic 😆 😆 😆 Waar zijn de PDK petrolheads mee bezig ?
Voor de verandering eens geen heetgebakerde jonge snaak over dagelijks rijden met een GT4 maar een oude bal zoals de meesten onder ons. Voor zover nodig brengt dit me helemaal op dezelfde golflengte.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=x-LDUOCMP-I[/video]
De thread moet zijn:
De juiste P voor mannen met een klein pietje is ne 911
Anderen kunnen gerust met ne transaxle buitenkomen :happydance: :happydance:
[hide]Net een week in het potje geroerd met de 968 en me fantastisch geamuseerd te hebben, deze ochtendd na een week of 4-5 (verlof enz) de 928 nog eens van stal gehaald.
Nikste PDK, nikste Tiptronic, nog nen (hele) ouwe (Mercedes) otomaat
Nochtans dikke smile op mijn bakkesGewoon genieten van die handel, je moet gewoon de juiste bak in de juiste P hebben liggen :up:
[/hide]
[quote=”ZUFF-718″ post=266268]
ik ga een klein balletje opslaanIk ben reuze benieuwd hoe de PDK- rijders omgaan met natte weersomstandigheden tijdens een “snelle trackday ” als ze met de flippers opschakelen bij 6500- 8500rpm en terug schakelen? Wat als dan de achterwielen blokkeren en de achterkant mooi uitbreekt . Wil graag eens gaan zien als de baan plets nat ligt op dat moment 8) Want dan komen de echte stuurmanskunsten naar boven en wagenbeheersing en dergelijke.
Volgens mij draaien op dat moment de handgeschakelde Porsches minstens 3 sec sneller; ze hoeven tenslotte enkel een keertje het koppelingspedaal in te drukken als de achterkant uitbreekt 😆 😆 ( en tegensturen uiteraard)
Allez , we zijn weer vertrokken 😀 :D[/quote]Ten eerste, met onze PDK kunnen we perfect ontkoppelen door de beide flippers tegelijk te trekken. Is exact hetzelfde als het koppelingspedaal induwen.
Ten tweede je specifieert niet duidelijk waardoor de achtertrein uitbreekt. Dat kan meerdere oorzaken hebben !
[quote=”ZUFF-718″ post=266277]jeanetten ??
Haalde de VW Fun racer niet een Porsche in (bij 0.14s )
https://www.youtube.com/watch?v=Ld0hqfxUGxI%5B/quote%5D
In de regen zelfs met een Citroen C1 een Porsche Turbo “gepakt” dat zegt allemaal niet veel he.
na jaguar en dacia heeft porsche van alle merken dan ook de oudste eigenaren (gemiddelde leeftijd) …
[quote=”deepee” post=266276][quote=”ZUFF-718″ post=266273]aha dus 😆 Beiden gesponsored door Porsche …[/quote]
oftewel de jeugd kiest voor PDK en de manuele bak is voor …[/quote]Sabine is intussen reeds 48 jaren oud 😆 Walter R is een paar jaartjes ouder
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.