Home › Forum › Porsche Talk › The manual gearbox preservation society
- Dit onderwerp bevat 355 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 8 maanden geleden door
luc993cabrio.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”ZUFF-718″ post=266273]aha dus 😆 Beiden gesponsored door Porsche …[/quote]
oftewel de jeugd kiest voor PDK en de manuele bak is voor …Foto’s uploaden in mijn post lukte niet, bij deze….. jeanetten race.
[quote=”ZUFF-718″ post=266273]aha dus 😆
Beiden gesponsored door Porsche
-Sabine is een vrouw en kiest voor PDK
– Walter is een man en kiest uiteindelijk voor een manuele bakof heb ik jouw antwoord verkeerd ingeschat of verkeerd geconcludeerd :coolness: :coolness:[/quote]
:first: We have a winner 🙂
aha dus 😆
Beiden gesponsored door Porsche
-Sabine is een vrouw en kiest voor PDK
– Walter is een man en kiest uiteindelijk voor een manuele bakof heb ik jouw antwoord verkeerd ingeschat of verkeerd geconcludeerd :coolness: :coolness:
[quote=”ZUFF-718″ post=266268]We zijn terug alert hier 😆
Mushroom schreef :
… We zitten ook weer op circuit…ik ga een klein balletje opslaan
Ik ben reuze benieuwd hoe de PDK- rijders omgaan met natte weersomstandigheden tijdens een “snelle trackday ” als ze met de flippers opschakelen bij 6500- 8500rpm en terug schakelen? Wat als dan de achterwielen blokkeren en de achterkant mooi uitbreekt . Wil graag eens gaan zien als de baan plets nat ligt op dat moment 8) Want dan komen de echte stuurmanskunsten naar boven en wagenbeheersing en dergelijke.
Volgens mij draaien op dat moment de handgeschakelde Porsches minstens 3 sec sneller; ze hoeven tenslotte enkel een keertje het koppelingspedaal in te drukken als de achterkant uitbreekt 😆 😆 ( en tegensturen uiteraard)
Allez , we zijn weer vertrokken 😀 :D[/quote]Hahahaha :popcorn:
Soms zegt een beeld meer dan 1000 woorden. Race: 8 uur kletsende regen. die witte auto met nr 269 is van een niet nader genoemde Porsche PDK rijder.
[quote=”ZUFF-718″ post=266267][quote=”deepee” post=266255]deze experte spreekt met geen woord over de nostalgie van het handmatig schakelen. over de rest deelt ze graag elk detail
https://youtu.be/KnALDbokB0g%5B/quote%5D
Sabine Schmitz wordt deels betaald/vergoed door Zuffenhauser management , dus censuur of voorgekauwde tekst , kwestie van de commerciële kaskraker ( PDK ) niet te af te stoppen 8) :censored:[/quote]
Walter Rorhl ook en die zou een manueel kiezen voor zijn gebruik………… ik denk niet dat Porsche het een of ander heviger promoot.
We zijn terug alert hier 😆
Mushroom schreef :
… We zitten ook weer op circuit…ik ga een klein balletje opslaan
Ik ben reuze benieuwd hoe de PDK- rijders omgaan met natte weersomstandigheden tijdens een “snelle trackday ” als ze met de flippers opschakelen bij 6500- 8500rpm en terug schakelen? Wat als dan de achterwielen blokkeren en de achterkant mooi uitbreekt . Wil graag eens gaan zien als de baan plets nat ligt op dat moment 8) Want dan komen de echte stuurmanskunsten naar boven en wagenbeheersing en dergelijke.
Volgens mij draaien op dat moment de handgeschakelde Porsches minstens 3 sec sneller; ze hoeven tenslotte enkel een keertje het koppelingspedaal in te drukken als de achterkant uitbreekt 😆 😆 ( en tegensturen uiteraard)
Allez , we zijn weer vertrokken 😀 😀[quote=”deepee” post=266255]deze experte spreekt met geen woord over de nostalgie van het handmatig schakelen. over de rest deelt ze graag elk detail
https://youtu.be/KnALDbokB0g%5B/quote%5D
Sabine Schmitz wordt deels betaald/vergoed door Zuffenhauser management , dus censuur of voorgekauwde tekst , kwestie van de commerciële kaskraker ( PDK ) niet te af te stoppen 8) :censored:
PDK of gene PDK, Sabine tovert altijd een brede glimlach op mijn gezicht! Danke!
That awkward moment als de bijhorende tekst “deze experte spreekt met geen woord over de nostalgie van het handmatig schakelen. over de rest deelt ze graag elk detail” is, en het hier al ettelijke pagina’s over PDK en de link met circuitrijden gaat… :salut:
Vandaar dat het een pinball machine is (spijkertjes en ballen), en geen flipper machine :drink:
Ps, ik ga niet *blijven* mijn reply aanpassen aan jouw terug opnieuw aangepaste reply hoor. 8)
@Jokke: kan je tegelijkertijd NIET uit de hoogte doen en toch neerkijken op iets? Want dat heb ik met PDK. Ik voel me niet beter dan iemand anders en zeker niet omdat ik met een stick rij. IK kan niet genieten van een automaat, en zeker niet in een sportwagen, maar iedereen koopt wat hij wil. ‘t Is maar als de automaatjes een grote bek beginnen opzetten over hoe snel ze wel niet zijn op circuit, en hoe makkelijk zo’n bak wel niet is op circuit én in de file, en over hoeveel centen ze wel niet in hun zakken steken aan VB dat ik dan wel eens mijn vinger opsteek en durf zeggen “ja, dat kan allemaal goed zijn, maar IK zou het schakelen missen”. Dan komt weer het oeverloze geze*k dat zij ook wel echt schakelen, en sportstand, en flippers en hoe dom je niet moet zijn om heel die calvarie in stand te houden en dan komt het bij mij weer van “ja, dat kan allemaal goed zijn, maar IK zou het schakelen missen”.
Uiteindelijk krijg je dan threads als deze :drink:[quote=”Mushroom” post=266257]… We zitten ook weer op circuit…
Verder is er maar een deftig gebruik voor flippers, en dat is het oorspronkelijke …[/quote]
natuurlijk test je een auto met dergelijk vermogen niet op de openbare weg tot aan zijn topsnelheid
en een oorspronkelijke pinball machine had geen flippers. barbaren hebben die nadien toegevoegd 😎
[quote=”Bladerunner” post=266252]Even de Gele Sub zijn filmpje gejat en het hier geplaatst.
Dit is toch waar het allemaal om draait, wie houdt er nog van al die PDK shit als hij dit gezien heeft. :coolness:
https://youtu.be/VKYvdLYO6MM%5B/quote%5DIn zou niets anders willen op een auto uit 1973. Een van mijn dromen trouwens historic racen.
Maar goed ik voel me gelukkkg dat ik van een PDK ook kan genieten. Het supersnel schakelen, een machine uit 2018 aanvoelen op de limiet, er (voor je eigen kunnen) het maximum er uithalen. Voelen hoe goed die auto is opgebouwd….
En dit weekend zitten we in Dijon. Een seq bak met manueel ontkoppelen in terugschakelen, geen servo, geen abs….. en dat met 40 gelijkgestemde zielen met hetzelfde materiaal in hun pollen. Jawel. Ik geniet daar meer van, hoe raar ook, dan de helft van mijn pk’s niet te gebruiken en het plezier van autorijden te herleiden tot manueel schakelen. En jawel zelfs dat laatste doe ik ook graag omdat autorijden mijn hobby en passie is.
Jawel ik voel me gelukkig om te kunnen genieten van alle facetten van het rijden en auto’s op het randje van mijn kunnen te besturen, daar waar sportwagens uiteindelijk voor gemaakt zijn en werden.
Wat dan ook : have fun in de auto of je nu geniet van de zon in je manuele cabrio of over LeMans scheurt in je, FOEI, auto met flippers aan het stuur.
Geen nood om de ene of andere vorm boven de andere te zetten en uitbreken hoogte te doen …….
[quote=”deepee” post=266255]deze experte spreekt met geen woord over de nostalgie van het handmatig schakelen. over de rest deelt ze graag elk detail
[/quote]
“If you like an easy car” :sarcastisch:first:
Verder zitten we weer op ‘t zelfde: “een experte …”. Wat een experte zegt of net niet zegt boeit me niet, wat ik zelf vind wel.
We zitten ook weer op circuit…Verder is er maar een deftig gebruik voor flippers, en dat is het oorspronkelijke:
[quote=”Bladerunner” post=266252]Even de Gele Sub zijn filmpje gejat en het hier geplaatst.
Dit is toch waar het allemaal om draait, wie houdt er nog van al die PDK shit als hij dit gezien heeft. :coolness:
[/quote]Daar zou ik niet kunnen mee rijden!
Er staat zelfs geen hill hold op :sarcastisch
Absolutely barbaric! :happy:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.