Home › Forum › Porsche Talk › The manual gearbox preservation society
- Dit onderwerp bevat 355 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 7 maanden geleden door
luc993cabrio.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
We gaan off-topic en er zou misschien beter een “Rear Wiper Abortion” thread komen, maar -while I’m on a roll- bekijk die poep nu eens van die 911. Ook al rij je door de regen daar komt langs achter *geen* water op die ruit omdat spatwater niet ver genoeg vliegt, en zeker niet bij 120/u op de autosnelweg. Ik heb 90k kms gedaan met mijn 4S en nooit die wisser
nodig gehadgemist.
Bij auto’s waar de auto stopt aan de achterruit (bvb een T5) daar is een wisser *wel* nodig. Allezja, nodig… ‘t is voor de doorsnee bestuurder handig. Maar ook daar heb ik iets op gevonden 8)Maw, als je zelfs per auto kan rijden zonder achterruit kan je het ook zonder achterruitwisser zeker? Vooral als die ruit zich dan nog eens een kleine meter van de kont van de auto bevindt en dan ook nog (bij wijze van spreken) zo goed als horizontaal ligt.
Ook hier weer: elk voor zich, maar kom me aub niet wijsmaken dat een wisser achteraan een 911 onontbeerlijk is 😉aaaaaaah nu wordt het duidelijk waarom DST elke week een andere auto aanbiedt met zo weinig km’s
Hij rijdt achteruit :respect2: :drink:Gefopt
Ik heb ne achteruitrij camera :happy: :happy: :happy: :happy: :happy:
Véél moeilijker! Je moet ne pedaal induwen én een stok herzetten. Je moet het maar allemaal kunnen onthouden 😉
En, aaaaachh… I see you’re a man of culture as well?! :first:
Acteruit rijden met ne manuele is dan ook veel moeilijker dan met ne PDK hé :coolness:
Soit, ik zal maar zwijgen zekers
Ik ook, heb tenslotte de vorige 4S 2 jaar als daily gebruikt, maar ik rij vooruit, niet achteruit 😉
Ik kom ook met mijne Porsche buiten als het regent :popcorn: , dus stoor mij niet aan mijne ruitenwisser
… en over ruitenwissers niet! 😉
De ideale auto heeft 4 wielen, 3 pedalen, 2 ruitenwissers en 1 motor
BIV en VB zijn idd belangrijker, alhoewel…
‘t Is allemaal te zien hoe of wat. Ik zou dan liever jaarlijks een paar honderd euro meer betalen aan VB en met mijn goesting rondrijden, althans, toch voor de eerste (of enige) Porsche. Bij de 2e of 3e wordt dat bedrag idd belangrijker, dan begin ik er ook naar te kijken.BIV & VB toch wel iets belangrijkers dan ne ruitenwisser of een kleur niet? :think:
PS: ok over de kleur valt te discussieren :engeltje:
Deepee,
Het is hier geen vrachtwagen forum… Trouwens las ik laatst het bericht dat ze bij Jaguar-Landrover 1000 arbeiders afdanken omdat de vraag naar diesels is gekelderd. Ze zijn dus blijkbaar wat laat met hun e-pace of hoe heet die camionette. 😈
[quote=”deepee” post=266012] houd dan in je prijsbewuste keuze rekening met de BIV en weerkerende VB.[/quote]
Als je DAAR op dit forum rekening moet mee houden dan kan ik van harte een VW Polo aanbevelen, of een Up :up:
tiens weer wat bijgeleerd.
ik ging ervan uit dat in dat segment van lease diesels nog alleen maar automaten op de keuzelijst stondenEven ter verduidelijking : de TVR Wedge was inderdaad een automaat , maar ik had er ook een manuele 5 bak bijgekocht. De gele Wedge was een speciaal modelletje en bij TVR kan je eenmaal makkelijk en goedkoop een versnellingsbak wisselen , in tegenstelling tot bij Porsche 😆
En meer nog …. de TVR automaat was beduidend trager dan TVR handbak , dus ik spreek uiteindelijk wel uit een bepaalde ervaring 😀
“The most boring laps I did once on the track , I did it with my TVR Wedge Autobox ” 😆 😆 (I even had time to light a cigarette when driving)
@ deepee ; my daily driver has a 6 speed gearbox
[quote=”Mushroom” post=266010]Zuff heeft het licht gezien! Hallelujah!! …[/quote]
ik denk van niet, de enige auto die hij momenteel heeft …. is een automaat.in other terms: “those who know do … those who don’t know teach”
@carmaniacs: houd dan in je prijsbewuste keuze rekening met de BIV en weerkerende VB. zo niet krijg je oprispingen om het ding weer te verkopen zodra die VLABEL omslag er aan zit te komen 🙄In mijn nieuwe zoektocht naar toch weer een 911 heb ik ook nu gereden met handgeschakeld, tiptronic automaat en PDK. En daar het de bedoeling is om er wat te gaan mee cruizen en wie weet eens occasioneel op een circuit heb ik mijn zoektocht ook beperkt tot een handgeschakelde. Prijs bewust kiezen en het binnen de marge van betaalbaar te houden zit ik terug richting 996 of misschien 997 te denken.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.