The manual gearbox preservation society

Home Forum Porsche Talk The manual gearbox preservation society

• Maker
    Discussie
  • het minderhedenforum heeft ook een zelfhulpgroep gestart en verkoopt T-shirts voor funding

557_o.jpg

15 reacties aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 355)
    • Heerlijk topic! :music:
      Tot een jaar geleden was alles hier handgeschakeld. Met dank aan rugproblemen gekozen voor pdk in de 981S en wreed content van MAAR er ontbreekt iets aan de rijbeleving. Het roeren in de pot heeft wel iets. Ik bepaal graag zelf het moment van schakelen. Flippers of knoppen aan het stuur zijn niet hetzelfde! Ondertussen is de daily nu ook een automaat (S Tronic) wat ideaal is voor het dagelijkse filerijden en voor mijn rugprobleem dat na een mislukte ingreep er niet op verbeterd is.
      En eigenlijk had ik mij al een paar keer de bedenking gemaakt vooraleer het topic hier losbarste, dat ik toch liever met een handgeschakelde Porsche zou rijden… 😳 Het heeft “iets” wat pdk niet heeft….
      Dus als er ooit nog een 911 komt, is de kans niet onbestaande dat het terug ene met een pookje wordt waarmee je lekker kan roeren…. :driver:
      En begrijp me niet verkeerd, pdk is op zich fantastisch maar inderdaad niet nodig voor bolleke pijl en dergelijke…. :salut:

[quote=”Sensa911″ post=264739]mekaar wat liefdevol treiteren:[/quote]

:first:

Rubbin’ is racin’ !! :mrgreen: :drink:

En ik overdrijf ook graag :coolness:

dan moet je het draadje Den Drang maar eens bijdrage 264634 lezen, daar staat nog veel meer ever in…niet zo serieus zijn he mannen!

Op lachen moet ge geen belastingen betalen en mekaar wat liefdevol treiteren…. als dat nog meer mag. :engeltje:

Aub niet beginnen met die “mee-too” toestanden he :happy:

[quote=”Mushroom” post=264735]Hela?! IK ben die thread hier niet begonnen hé? :drink:
                Ik ben op mijn gemak op zoek naar een handgeschakeld hok, omdat ik ottomatikskes (excusez le mot) minderwaardig vind.
                Als er zich hier iemand komt voorstellen, daarbij een heel verhaal vertellend dan lees ik dat met veel interesse, tot het gevreesde regeltje “ik heb _vanzelfsprekend_ voor een PDK gekozen want (een hoop gelul van luie varkens die blijkbaar een hele dag niet anders doen dan in de file te staan)” passeert.
                Ineens schiet mijn rechterhand dan in actie en gaat de muis naar linksboven op mijn scherm. “BACK”
                Foto’s en reacties hoef ik niet meer te zien 😈 Ineens, totale desinteresse, want hij kon voor mijn part even goed een Dacia Logan gekocht hebben.
                De “flippers” aan het stuur, de nieuwerwetse draak waarmee elke PDK-rijder zichzelf toch probeert wijs te maken dat hij ECHT wel schakelt, dat past alleen op een PS3 stuurke, maar ook hier weer: elk zijn gedacht :up:
                Geef mijn portie maar aan Fikkie ;)[/quote]

Lang geleden dat ik zulke kortzichtige zever gelezen heb. Maar zoals je zo mooi op het einde zegt : elk zijn gedacht! :happydance:

Ah neen, mijn gevoelige snaren zijn niet geraakt (ik rij met een roze 911, dus mijn ego kan tegen een stootje) en ik ga zeker de discussie niet aan. Die is jaren geleden al tot in den treure gevoerd.
                  Ik vond gewoon DeePee zijn post grappig, en mijn meest geliefde vorm van humor is overdrijving, dus kon het niet laten er een schepje bovenop te doen 🙂

Hela?! IK ben die thread hier niet begonnen hé? :drink:
                    Ik ben op mijn gemak op zoek naar een handgeschakeld hok, omdat ik ottomatikskes (excusez le mot) minderwaardig vind.
                    Als er zich hier iemand komt voorstellen, daarbij een heel verhaal vertellend dan lees ik dat met veel interesse, tot het gevreesde regeltje “ik heb _vanzelfsprekend_ voor een PDK gekozen want (een hoop gelul van luie varkens die blijkbaar een hele dag niet anders doen dan in de file te staan)” passeert.
                    Ineens schiet mijn rechterhand dan in actie en gaat de muis naar linksboven op mijn scherm. “BACK”
                    Foto’s en reacties hoef ik niet meer te zien 😈 Ineens, totale desinteresse, want hij kon voor mijn part even goed een Dacia Logan gekocht hebben.
                    De “flippers” aan het stuur, de nieuwerwetse draak waarmee elke PDK-rijder zichzelf toch probeert wijs te maken dat hij ECHT wel schakelt, dat past alleen op een PS3 stuurke, maar ook hier weer: elk zijn gedacht :up:
                    Geef mijn portie maar aan Fikkie 😉

[quote=”Mushroom” post=264730]…. “I love stick shift” opgezocht en ik kreeg 17.200.000 hits :happy:[/quote]

omdat de yankees al meer dan 50 jaar 3-speed automatics rond hun oren krijgen en het een hele prestatie vinden als je met een stick shift van plaats geraakt of niet stil valt als het stoplicht op groen springt :mrgreen:

voor de ene is rijbeleving zelf kunnen schakelen en voor de ander is dat sturen met je rechtervoet. wat is waarheid ?
                      Home for the Holidays (1995)~ “Opinions are like assholes. Everybody’s got one and everyone thinks everyone else’s stinks.”

Kwestie van voorkeur toch voor iedereen anders. Ik heb 30 jaar stick gereden en ben dit wel moe… een “automaat” is het beste van 2 werelden voor mij, maar kan best begrijpen dat iemand nog wil schakelen. Wel jammer dat het in een “ons-jullie” verhaal moet vervallen 🙄
                        In het huidige verkeer is potroeren wel vermoeiend imo, en ik wil ook soms wel wat ontspannen in de auto. Als het even los mag gaan : flippers 😀
                        Anyway, beiden zijn leuk.

Wat een gedoe seg in dat filmpje. Waarom pakt die niet gewoon een PDK? :sarcastisch :happy:

Mij gaat het om plezier. Er is niks plezant aan sleuren aan uw stuur om te parkeren. Daar een servo voor plaatsen, be my guest. Schakelen is wel plezant, daar heb je de beleving welke TOTAAL ontbreekt met een ottomatiksken. Vinden jullie dat niet, dan is dat jullie goed recht :salut:

Funniest thing happened…
                          Ik ging de hierboven vermelde tattoo pareren en ging op zoek naar “I love PDK” op Google. Eerst kreeg ik de vraag of ik “I love PDF” bedoelde :sarcastisch , dan toch maar op “I love PDK” geklikt en ik kreeg 2 afbeeldingen. Allebei van Pupilos Do Kuduro (vraag me niet wat het is). Dan voor de gein “I love stick shift” opgezocht en ik kreeg 17.200.000 hits :happy:

aan de zelfverklaarde pedaalridders: oefening baart kunst. sommigen spreken van technische virtuositeit …

2018 GT3 6spd Manual vs 2018 Turbo S PDK

Hihi DeePee. Laten we nog een stapje verder gaan. Het zijn duidelijk allemaal echte mannen in dit topic gezien ze niet kiezen voor die PDK voor sissies. Een tatooke is toch wel een beetje plattekes als statement. Ik stel voor dat ze allemaal een ijzeren shifterbol installeren, deze foorheet stoken met een sjalomo, bunzenbranden (of whatever vlammenwerper er in de kast vd doorsnee echte man zit) en DAN … dan de rechter schakelhand op de pook duwen zodat het schakelpatroon er echt ingebrand wordt … REAL MEN !

zolang iedereen een mening mag hebben is het voor mij oké.
                                de motivering die sommigen er op na houden is zelfs goed voor het onderhoud van de lachspieren.
                                voor de die hards die een T-shirt iets vinden voor softies …

z91456_n.jpg

Hier toch ook een liefhebber van het manuele schakelen. Niets leuker dan op kronkelende bergpassen in de boter te kunnen roeren. :driver: Ik kan me niet voor stellen om in mijn oud Elfje te kruipen en enkel gas te moeten geven, saaaaiiii…..

Alhoewel de Mush mij dan misschien weer uitlacht met mijn ingebouwde elektronische servo. 😳

15 reacties aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 355)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.