Home › Forum › Porsche Talk › The manual gearbox preservation society
- Dit onderwerp bevat 355 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 7 maanden geleden door luc993cabrio.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Mart ik denk dat je volkomen gelijk hebt 😀
Probleem is ook : ik reed laatst met een 997 4S. Aangezien ik met de M3 was, kon ik voor en na goed vergelijken. De P reed echt niet beter dan de M3. Beleving ook niet beter 😳
Dan zou ik al een GT3 moeten kopen om dat te toppen. Maar eigenlijk is dat meer een circuitwagen…
De bruikbaarheid van een M3 en M5 mbt tot bvb ruimtegevoel zou ik ook missen (als ouder wordende zak 8) )
De beleving en (atmo)power van de S38B38 en de S54 zijn ook verslavend.
Ik doe idd in mijn broek om die weg te doen :coolness:Gisteren zijn trouwens nog de kleppen geregeld van de M5 :happydance:
[IMG]http://i64.tinypic.com/21ec19t.jpg[/IMG]
Ik ken het … volgens mij heeft Order66 ook last van Bolide Verlatings Angst … 😆 😆 😆 :up: :drink:
[quote=”ZUFF-718″ post=267581][quote=”Order66″ post=267562]Nutteloze discussie wat mij betreft. Ik heb een automaat, een sequential manual en een manuele. Ik kies waar ik die dag zin in heb :drink: En eerlijk? Ze hebben allemaal hun voordelen en funfactor.
[/quote]
We zijn nu wel een beetje nieuwsgierig naar uw wagenpark 😆Automaat : daily ?
Sequential man ? M3 SMG
Manueel ? M 635CSI ?
of …. ?[/quote]Ok. Geen Porsche, maar kan nog komen :engeltje:
F10 535i N55
E46 M3 SMG
E34 M5 3.8Eerlijkheidshalve. betrap ik mezelf er wel op dat als ik in een automaat rij (jeep, bmw cabrio), altijd zeer rustig rij/reed, maar dat als ik handgeschakeld rij (bmw, 911) dat het tot ‘veel sportiever’ rijgedrag uitnodigd. Maar pdk heb ik btw geen ervaring mee en dat zal wel zo blijven, das een beetje te modern allemaal voor me, denk ik. En met automaat rij ik puur van A naar B (met een lekker muziekje op), maar met handbak ga ik echt ff lekker een stukkie sturen van A naar B (zonder muziekje, met oor voor de motor).
Ofwel, het is persoonlijk wel een 100% andere beleving automaat of handgeschakeld.
Voor een ieder (of elk moment) wat wils!
[quote=”Order66″ post=267562]Nutteloze discussie wat mij betreft. Ik heb een automaat, een sequential manual en een manuele. Ik kies waar ik die dag zin in heb :drink: En eerlijk? Ze hebben allemaal hun voordelen en funfactor.
[/quote]
We zijn nu wel een beetje nieuwsgierig naar uw wagenpark 😆Automaat : daily ?
Sequential man ? M3 SMG
Manueel ? M 635CSI ?
of …. ?Nutteloze discussie wat mij betreft. Ik heb een automaat, een sequential manual en een manuele. Ik kies waar ik die dag zin in heb :drink: En eerlijk? Ze hebben allemaal hun voordelen en funfactor.
Btw : duif, musje of adelaar : ze schijten allemaal uw wagen onder,
En mush : ik had niet gedacht dat jij zo gek was op die Chinese namaakrommel[IMG]http://i65.tinypic.com/9r0g3l.jpg[/IMG]
[quote=”Order66″ post=267537]Of een musje dat achterblijft met een gebroken vleugeltje :mrgreen:[/quote]
In dat geval spreken we over een Tiptronic :happy: :first:
Easy!
Je gaat naar mobile.de, je vinkt “991” aan en je hebt 2664 hits. Je vinkt dan handgeschakeld aan en je hebt nog 240 hits :salut:
1 op de 10 Porschkes is dus nog handgeschakeld. 90% heeft dus zo’n makkelijke PDK.Mijn moeder heeft me wel geleerd dat als iedereen in ‘t kanaal springt ik daarom ook niet moet springen
Duiven vliegen in troep, een adelaar vliegt alleen 8)Allez, even voor de statistiek strictly, algeheel autorijdend, als een ieder mag kiezen, van elke 100 kiezen er dan toch zeker 80 voor een automaat en 20 voor een handbak? En alleen de Porschekes betreffende verhouding, ook 80 / 20?
Ik weet het niet hey, ik roep maar wat, maar een automaat is toch veeeeel populairder dan handgeschakeld, of niet? Hoeveel handgeschakelde auto’s rollen er nog van de band verhoudingsgewijs? Ik heb geen idee, ben er wel benieuwd naar?
Iemand die het weet? (De facts dus?)
ps. Betreft het niet gewoon een kleine groep ouwerwetse mafkezen die nog kiest voor een handbak?
LOL, allez lap, circuitrijden is zoals de parenclub. Merci Jokke. Binnenkort mag ik nimeer gaan van die van ons !
[quote=”Mushroom” post=267361][quote=”jokkevlo” post=267316]
Nu goed het blijft onbegrijpbaar hoe (steeds groeiend aantal) mensen blijkbaar zich alleen fixeren op een manuele bak bij Porsche atm. Het is bijna een soort status symbool. Het doet lijken of ze de “echte” zijn, of dat ze “met een auto kunnen rijden”.En al de rest………tja. :loser: [/quote]
*Triggered* 8)
Wat was er het eerst? De kip of het ei? 💡
“Je moet gek zijn om nu nog een manuele bak te nemen, een PDK is zoveel sneller en ze gebruiken het in de F1 ook”. De F1 als statussymbool voor de PDK, ondertussen neerkijkend op die stumperds met hun handbakje :salut:
It works both ways 😉Wat er hier ook meer en meer de kop opsteekt is dat je blijkbaar alleen per auto kan rijden als je regelmatig op circuit gaat.
Wel, dat is niet zo.
Er rijden soms sukkelaars rond op circuit, en er rijden briljante chauffeurs op de openbare weg die nog nooit een circuit gezien hebben, omgekeerd geldt dat ook natuurlijk.[quote=”jokkevlo” post=267316]
Daarom dat ik race en mijn licentie op mijn borst naai. Om “echt” te lijken :first: :first:
[/quote]
Ik heb alleen mijn brevet van 100m op mijn zwembroek genaaid :happy: :first:[/quote]Kijk die mannen die zo vasthouden aan het stokje en alleen dat zien daar zit een psychologische reden achter. Laat ons samenvatten dat het gaat om iets dat ze te KORT komen :):)
Circuit rijden is zoals de parenclub harde sex all the way, het ene al wat mooier dan het andere :):)
De ene heeft zijn stokje In de hand, de andere stuurt liever zijn rijdier met beide handen. Wel opletten dat ge niet per ongeluk in het gat van die voor u zit ! Dat kan leiden tot serieuze spanningen
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.