Home › Forum › Porsche Talk › The manual gearbox preservation society
- Dit onderwerp bevat 355 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 7 maanden geleden door luc993cabrio.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”Mushroom” post=267361]
Wat er hier ook meer en meer de kop opsteekt is dat je blijkbaar alleen per auto kan rijden als je regelmatig op circuit gaat.
Wel, dat is niet zo.
Er rijden soms sukkelaars rond op circuit, en er rijden briljante chauffeurs op de openbare weg die nog nooit een circuit gezien hebben, omgekeerd geldt dat ook natuurlijk.
[/quote]Probleem is dat je die briljante chauffeurs op de openbare weg niet kan detecteren. De openbare weg is geen platform waar briljante chauffeurskwaliteiten in de praktijk kunnen getoond worden.
Ik corrigeer mezelf. Soms kijk ik met een grenzeloos respect hoe een vrachtwagenbestuurder met een gigantisch lang en zwaar vehikel ergens centimeternauwkeurig achteruit inmaneuvreert waar ik het met een remorqueske al moeilijk zou hebben bij wijze van spreken. Briljante chauffeurs zijn dus wel te detecteren buiten het circuit :respekt:
“Airbag” tgv bourgondische levensstijl :lekker: :lekker: :lekker:
“Foto is uit 2006 ; intussen is het racepak te klein geworden”
Hoezo Zuff, heb je hem zo vaak aangehad en soms te heet gewassen? :coolness:
[quote=”jokkevlo” post=267316]
Nu goed het blijft onbegrijpbaar hoe (steeds groeiend aantal) mensen blijkbaar zich alleen fixeren op een manuele bak bij Porsche atm. Het is bijna een soort status symbool. Het doet lijken of ze de “echte” zijn, of dat ze “met een auto kunnen rijden”.En al de rest………tja. :loser: [/quote]
*Triggered* 8)
Wat was er het eerst? De kip of het ei? 💡
“Je moet gek zijn om nu nog een manuele bak te nemen, een PDK is zoveel sneller en ze gebruiken het in de F1 ook”. De F1 als statussymbool voor de PDK, ondertussen neerkijkend op die stumperds met hun handbakje :salut:
It works both ways 😉Wat er hier ook meer en meer de kop opsteekt is dat je blijkbaar alleen per auto kan rijden als je regelmatig op circuit gaat.
Wel, dat is niet zo.
Er rijden soms sukkelaars rond op circuit, en er rijden briljante chauffeurs op de openbare weg die nog nooit een circuit gezien hebben, omgekeerd geldt dat ook natuurlijk.[quote=”jokkevlo” post=267316]
Daarom dat ik race en mijn licentie op mijn borst naai. Om “echt” te lijken :first: :first:
[/quote]
Ik heb alleen mijn brevet van 100m op mijn zwembroek genaaid :happy: :first:[quote=”Bones” post=267357]Neen neen, ik vind het geweldig :applaus: :applaus: :applaus: Er zat geen zweem van ironie of sarcasme in mij post[/quote]
Dat had ik reeds begrepen ! :drink:
[quote=”bollocks” post=267317]
En zeggen dat deze hele hetze ontstaan is door een grappige t-shirt…..
Ik haak af![/quote]Bollocks laat je zo snel niet wegjagen door sommige personen of reakties , het sop is de kool niet waard
Dit grappige topic draait uiteindelijk om dit : Save the manuals
Neen neen, ik vind het geweldig :applaus: :applaus: :applaus: Er zat geen zweem van ironie of sarcasme in mij post
Dit racesuit is niet echt brandwerend ; is enkel een replica van classic racesuit : het paste in het kader van dit treffen , meer niet
Foto is uit 2006 ; intussen is het racepak te klein geworden
Als de Ferrari vlag op de achtergrond sommigen stoort,zal ik deze foto bewerken n maar normaal moet een Ferrari vlag kunnen op dit forum: er rijden toch sommigen met een mooie Ferrari hierFantastische avatar zuff-718 😀 :respekt: 😀 to racepak… or not to racepak, je antwoord is duidelijk en is dat een ferrarivlagske in de achtergrond 😆 😆 😆
[quote=”jokkevlo” post=267291]Tijd dat ik nog eens een filmpje maak :driver:
Alleen ik rijd tegenwoordig vooral met de fiets, met ELECTRONISCH schakelen natuurlijk.[/quote]
Jokke , laat u niet afleiden , posten maar dat filmpje :up: maar we zien liever filmpjes waarin je je knappe stuurmans kunsten gebruikt op het circuit
[quote=”jokkevlo” post=267316]het blijft onbegrijpbaar hoe (steeds groeiend aantal) mensen blijkbaar zich alleen fixeren op een manuele bak bij Porsche atm[/quote]
Misschien omdat die automaten in de luchtgekoelden, en in de watergekoelden tot 997.1 niet zo geweldig waren als de PDK? Nu ja, we kunnen misschien ook een topic starten over de 915 versus de G50 bak? ik denk dat we daar ook evenveel meningen over kunnen vormen :engeltje:
Mannekes mannekes, ik ken niet de geschiedenis van het forum of zijn bezoekers, maar op deze manier worden goedmenende bezoekers die oprecht hun Porscheke willen vertroetelenen en er iets over bij leren, gewoon terug naar huis gejaagd.
Vecht jullie vetes uit buiten het forum, en hou het hier ludiek en plezant.
En zeggen dat deze hele hetze ontstaan is door een grappige t-shirt…..
In haak af!Mmmmm idd misschien best bij het topic blijven.
Nu goed het blijft onbegrijpbaar hoe (steeds groeiend aantal) mensen blijkbaar zich alleen fixeren op een manuele bak bij Porsche atm. Het is bijna een soort status symbool. Het doet lijken of ze de “echte” zijn, of dat ze “met een auto kunnen rijden”.
En al de rest………tja. :loser:
Daarom dat ik race en mijn licentie op mijn borst naai. Om “echt” te lijken :first: :first:
Hopelijk is bij deze het juiste vuur terug aangestoken :driver:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.