Home › Forum › Porsche Talk › The manual gearbox preservation society
- Dit onderwerp bevat 355 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 7 maanden geleden door luc993cabrio.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Ik denk dat Jokke weer bezig is met een mooi filmpje te maken op het circuit , zodat we allen weer aan het pc scherm gekluisterd zitten om de ideale rijlijnen te bestuderen :up: :up: :up:
We kijken er alvast naar uit , maakt niet uit met welk type versnellbak het deze keer is :coolness: :coolness:
Yep Zuff, drinken met mate en drinken met je maten, is allebei oke wat mij betreft. :drink:
[quote=”Mart” post=266932]ps. Ga nou es een keertje aan de kant allemaal met de automaat in die file, dan kunnen de :driver: :driver: :driver: jongens er gewoon langs en lekker doorrijen … :drink:[/quote]
beste Mart , :driver: :driver: en :drink: :drink: gaat dat samen ?? :coolness: :coolness:
[quote=”Bones” post=266922][quote=”ZUFF-718″ post=266913]
Het “”file rijden” automaat kan niet op tegen het “ontspannen rijden” met handbak :coolness: [/quote]Misschien jaag ik Mush nu helemaal in de gordijnen, maar hé hij is weer begonnen over de files :engeltje: [/quote]
Zo snel hangt Mush niet in de gordijnen volgens mij 😆 😆 zeker niet als het over files en circuit rijden gaat :coolness: :coolness: :coolness:
ps. Ga nou es een keertje aan de kant allemaal met de automaat in die file, dan kunnen de :driver: :driver: :driver: jongens er gewoon langs en lekker doorrijen … :drink:
Aha zijn jullie dat, die telkens allemaal in de file staan? :driver: :driver: :driver:
[quote=”ZUFF-718″ post=266913]
Het “”file rijden” automaat kan niet op tegen het “ontspannen rijden” met handbak :coolness: [/quote]Misschien jaag ik Mush nu helemaal in de gordijnen, maar hé hij is weer begonnen over de files :engeltje: Mijn daily is een audi A3, met automaat (zelf voor gekozen en betaald ): in de file zet ik de adaptieve cruise control aan en dan moet ik alleen nog het stuur vasthouden 😀 jammer dat de lane assist niet werkt onder 65 km/u, anders moest ik zelfs dat niet meer doen :engeltje:
bottom line: heb je een auto om je te verplaatsen van A naar B, dan zijn al deze dingetjes meegenomen… wil je echt autorijden? dan liever niet :salut:
[quote=”ZUFF-718″ post=266913]… Ik heb door omstandigheden deze automaat geërfd van een collega ; ik had geen keuze …[/quote]
dat noemen ze tegenwoordig “instant karma”, daar moet ge niks voor doen, het komt automatisch :happy:[quote=”bollocks” post=266912]@zuff-718,
Als ik dan eens automaat moet rijden (vervangwagen, … ) dan blijft mijn linker been gekruist naar rechts onder mijn rechter been tegen mijn zetel… dan ben je altijd te laat om met je linker te remmen…. of je kan gewoon ook bewust bezig zijn met rijden, dan moet je geen noodstops maken…. :wtf: (en dat wil niet zeggen dat je altijd traag moet rijden…. :engeltje: )…[/quote]
Het was op de autostrade met tempomat op 125Km/h en plots week een vrachtwagen van zijn rijstrook waardoor ik naar links moest uitwijken ,vandaar de natuurlijke reactie om te ontkoppelen
Ik doe ongeveer 55.000Km per jaar en weet wat files zijn ; desondanks ,liefst geen automaat , behalve nu dan met tegenzinMaar enkele jaren geleden had ik een gebroken kniepees aan mijn linkerbeen en ik was oen hemels blij met mijn
foute TVR Tasmin automaat . Zodoende kon ik toch nog 6 weken rijden met linkerbeen op krukken :music: :music:[quote=”deepee” post=266911]
@ zuff-718: de veters van uw linker schoen vastbinden aan de linker poot van uwe autostoel. wel oppassen als ge FF snel wilt uitstappen .:cool:
maar toch straf dat zo’n een fervente pookroerder bij de eerstvolgende lease wissel zelf een EAT6 automaat kiest :what:[/quote]Die veter truck had ik reeds geprobeerd ,maar dan begon mijn linkerbeen “te slapen” 😆
Ik heb door omstandigheden deze automaat geërfd van een collega ; ik had geen keuze , anders zou ik het wel weten en kies ik resoluut voor 3 PEDALEN in een auto :up: :up:
Het “”file rijden” automaat kan niet op tegen het “ontspannen rijden” met handbak :coolness:Trouwens, hoe weet jij dat ik nu met een 2.0 blue HDI 180 EAT6 rijd ? :think:
@zuff-718, als vertegenwoordiger maal ik wel wat kilometers af en sta ik al eens (ongewild) in de file…. met een handgeschakelde bak…. en dan kan je niet in slaap vallen, ik ben constant aan het spelen met koppelingspedaal, rem, gas en schakelpook….
Als ik dan eens automaat moet rijden (vervangwagen, … ) dan blijft mijn linker been gekruist naar rechts onder mijn rechter been tegen mijn zetel… dan ben je altijd te laat om met je linker te remmen…. of je kan gewoon ook bewust bezig zijn met rijden, dan moet je geen noodstops maken…. :wtf: (en dat wil niet zeggen dat je altijd traag moet rijden…. :engeltje: )
Btw, vorige week werd er op het bedrijf aangekondigd dat we gaan veranderen van wagenpark…. Opel buiten en de nieuwe Volvo V60 in de plaats :happydance: , … ok voor mij, maar handgeschakeld aub! (moet jammer genoeg nog 2 jaar verder met de huidige wagen :bounce: – of er moet een bereidwillige vrachtwagenbestuurder eens een verkeerd manoeuvre maken als ik ergens geparkeerd sta…. :sarcastisch )
Tja ook met brain-control in manuele stand blijft van sommigen de stand van de bankrekening hoger dan het het aantal goedwerkende hersencellen
@ zuff-718: de veters van uw linker schoen vastbinden aan de linker poot van uwe autostoel. wel oppassen als ge FF snel wilt uitstappen .:cool:
maar toch straf dat zo’n een fervente pookroerder bij de eerstvolgende lease wissel zelf een EAT6 automaat kiest :what:[quote=”Mushroom” post=266902]Blijkt idd allemaal niet zo makkelijk te zijn, zo’n PDK 😕
Respect voor wie er kan mee rijden!! :happy:[/quote]
Tja… launch control gebruiken in een bocht… wat verwacht je dan? Dit bewijst dat zelfs met een PDK je nog altijd met een auto moet kunnen rijden… het gaat niet vanzelf
Bwa, ik duw ook wel eens een spook-ambriage in als ik uit mijn 968 ben overgestapt in de gele… Pavlov, hein!
En nu komt het mooiste ; 2 dagen rijd ik met de automaat , ik moet een nood- maneuver maken ; en uit goede gewoonte schiet mijn linkerbeen vliegensvlug in actie ( gewoonte om te ontkoppelen ) ; ik duw dus met volle kracht op het veel bredere rempedaal , met gevolg dat ik onmiddellijk stilsta en claxon krijg van een zeer boze achterligger . Pfff dit was even verschieten
Wijze les hieruit ; het vergt toch een aanpassing en ik bedoel meer als men in noodsituaties terecht komt : je moet nu eenmaal anders handelen bij een automaat en de jarenlange gewoontes van handgeschakeld lichtjes aanpassen ; je mag dit niet onderschatten !!!
Voila 😆 ; dit was even serieuze babbel , nu is het weer tijd om te “zeveren of zwanzen “
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.