This is it ! Cayman GT4

Home Forum Porsche Talk This is it ! Cayman GT4

• Maker
    Discussie
  • Denk dat ik weet wat mijn volgende wordt…

Even snel op de ring als laatste 911 GT3
    3.8 motor met 385pk
    GT3 ophanging en remmen
    Manuele bak
    Pure fun !

GT4
    image_2015-02-04.jpg

image_2015-02-04-2.jpg

image_2015-02-04-3.jpg

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 132)
    • Punt is altijd hetzelfde. Bij de meeste mensen is PK de maat van de wagen. Geen idee hebben ze over connectie met de weg, stuurgevoel, remmen, bochtengevoel, beleveing, emotie, historie. Als ze 800 pk horen in een voorwieltrekker citroen AX, dan is dat beter dan een cayman met 250 pk. Zo gaat dat nu eenmaal. Automotieve woestijn …

0

Ik heb een S3 gehad, enkele jaren geleden, geherprogrammeerd, geprepareerd, enz…
        Heel goeie wagen en mocht ik een snelle gezinsauto nodig hebben, kocht ik er opnieuw eentje maar
        om die nu te gaan vergelijken met een boxter of cayman. Neen. Dat is van beleving, wegligging enz… toch van een
        ander niveau. Maar ja… zalig zijn de armen van geest, zij zullen als eerste het licht God’s zien 😉

0

ik zou VEEEEEEL liever een cayman 2.7 hebben dan een Audi S3/RS3 of een Alfa 4C ! De audi is een onderstuurde brak, de alfa een rammelende plastieken doos. De Cayman de bijna perfecte rijdersauto. Keuze snel gemaakt toch ?

0

moet wel toegeven dat de cayman met de gts en gt4 versie eindelijk serieus wordt genomen.

0

+1

0

De bestaansreden van de GT4 is net dat de cayman nu eindelijk serieus genomen wordt en in dat opzicht kan hij nooit genoeg bruut of circuitgericht zijn, zo’n vlaggenschip kan enkel maar positief afstralen op de ‘gewone’ versies

0
                Ive

ken dat gevoel Plumber. Mijn Boxster is mijn eerste Porsche en ik kan beamen dat het rijgedrag en rijgevoel met niks anders te vergelijken is. 😉

0

Ik heb zo een collega met een Audi S3.
                    Zit ook te stoefen dat hij 300pk heeft en dat met maar een 2 liter motor.

Ik reageer daar al lang niet meer op. Als ik in mijn Cayman zit vind ik andere merken meestal niets voorstellen 😀

0

[quote=”ericbullet” post=203543]terwijl iedereen gek is van de gt4 vind ik hem veel te bruut,geeft de indruk van alleen maar snel vooruit te willen(iedereen uit de weg want ik ben hier)
                      met dit soort wagen moet je eigenlijk alleen maar op circuit zijn.
                      neem nu de gts,dat is een straatwagen waar je kan mee racen,de gt4 is een race auto waar je al eens op de straat mee kan(alhoewel in dit met putten en vluchtheuvels bezaaide land)
                      ik heb mijn nieuwe cayman 981 2.7 met slechts 275pk met de standaard banden nu een week,puur genieten vooral het rijcomfort is niet met 100% maar met 200% verbeterd.(vergeleken met mijn vorige cayman 987.1 )
                      dus sorry vrienden,mooi om naar te kijken maar ik zou hem nooit kopen.[/quote]

De Cayman 2.7 is een perfecte Porsche. 100% akkoord. En ik lig ook al niet wakker van de GT4. En voor die banden moet ik u ook nog eens gelijk geven. Mijn winter-combo is de basis 18″ maat (BBS antraciet zoals op mijn huidige profielfoto), terwijl de zomercombinatie de mooie maar harde 20″ zijn (de wagen was zo, ex-demo wagen). Bij het manoeuvreren “bocken” die stijve 20″ ook nog eens, wat die 18″ niet hebben.

Maar leve de GT4 want het is een verrijking van het model. Het kan misschien sommigen helpen beseffen dat een 981 en een 991 gewoon variaties op hetzelfde thema zijn. Hoewel ik me daar geen fluit van aantrek. Wie de 911 het einde vindt maar de Cayman maar niets, bewijst alleen een snob te zijn die van autotechniek niks afweet. Je vind ze alle twee goed of alle twee slecht.

Geluk gewenst met de aankoop trouwens. De mijne heb ik nu 6 maand. Beste auto-koop ooit! Eén van de onderaannemers waar wij mee samenwerken rijdt met een Alfa 4C. Bloedmooie auto, daar niet van. Hij had mijn auto zien staan en vroeg van wie die was. Hij vroeg dan welke motor ik erin heb, waarop hij trots antwoordde dat ik dan wellicht niet zou “meekunnen” met hem. Ik heb maar gezwegen. Het is immers niet de brute snelheid die telt (want dan kocht ik een BMW 135i) maar de manier waarop. En hoe lang dat ding meegaat. Zelfs Italiaanse autojournalisten vinden de Cayman een betere koop…

0

Ben zondag naar Classic Car in Antwerpen geweest; Porsche Antwerpen had daar een stand en daar stond een witte Cayman GT4.
                        Inderdaad super mooie wagen; volgens mij komt die GT4RS er ook nog….

0

Enigste echte must-have optie ! Clubsport mmmmhhhh ( missing de emoticons)

0

NIET standaard. Rolkooi zit in Clubsport pakket !

0
                            PDS

@Momenol

Dat is niet standaard … Enkel bij het clubsportpakket !

😉

0

Standaard. Net als 4 punts gordels.

0
                                Ive

Vrijdag gele GT4 in Dinslaken gezien, en deze voormiddag een witte in de showroom bij Porsche Center Wommelgem.
                                  Heb wel spijt da’k geen fotoke genomen heb. Was eentje met rolkooi in. ‘k weet niet of die op de optielijst staat, of die standaard in de GT4 zit.

0
                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 132)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.