this may seem a very stupid question: hogedrukreiniger bij wassen ?

Home Forum Porsche Talk this may seem a very stupid question: hogedrukreiniger bij wassen ?

• Maker
    Discussie

• gdpsuz
    Deelnemer

Hallo,

vanavond aan eerste wasbeurt toe: wagen gisteren gaan afhalen, staat redelijk proper maar nu met het zonnetje…dat kan beter…

Mijn ‘daily’ wagen wordt eerst natgespoten met hoge drukreiniger, daarna gewassen met zachte spons, daarna weer hogedrukreiniger erover, en dan met zachte doek drooggewreven.

Nu is de vraag: er zijn gaten in de taartschep achteraan…dus er gaat water in het motorcompartiment komen…

is dat een probleem ? of laat ik die hogedrukreiniger best achterwege ?
      hoe pak ik dit best aan ?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • F

Dat beetje water dat bij een gewone wasbeurt dan in de motorruimte komt zou ik geen schrik van hebben hoor (als je de motor in goede staat verkeert).
        Ik spuit de motor zelfs af en toe proper met de hogedruk en heb nog nooit problemen gehad. Buiten het afschermen van de luchtinlaat doe ik verder niets bijzonder. Aangezien ik zelf aan m’n auto’s sleutel is het wel zo prettig om aan een propere motor te werken.
        Eens alles netjes gereinigd is kan je ook beter eventuele lekkages zien. :coolness:
        P.S. Ideaal met dit warme weer aangezien het water in de motorruimte dan toch zeer snel verdampt.

Zo is dat, voor en naspuiten met de tuinslang, een emmertje lauw water en 2 emmertjes sop (ook een velg en vuile onderdelen emmertje), een mooie washandschoen ennuh een dikke velgen spons, drogen met micro vezel handdoeken, alsof je meisje staat af te drogen. Die hoge druk is leuk om de straat mee te spuiten, maar op een auto haalt het nix uit, hooguit sloop je de boel… if yuh ask me.

mmmmmmmm

Wordt hoog tijd dat ik weer es ga sturen (en poetsen) denk ik … :driver:

Bij mij geen hogedruk. Volgens mij schadelijk voor rubbers en dergelijke, zeker bij oudere auto’s.

Laat de spons maar achterwege. Gebruik een zachte washandschoen én 2 emmers om te wassen (en te spoelen).

Hier kan je bijscholing volgen. 😉

ik zou sowieso geen hogedruk gebruiken om m’n P te wassen. op termijn is dat hetzelfde dan zandstralen.
                gewoon de tuinslang met plantensproeier gebruiken 💡

Dat is niet nodig als alles onder de motorkap in goede staat is.
                  Wel best een ritje maken na het poetsten.
                  Dan is alles terug droog ook uw remmen 💡

laat ik de motor draaien zodat die zich droog draait of is dat overbodig ?

Als het regent word dat ook nat hoor.
                      Zo weinig mogelijk richting de gaten mikken en voldoende afstand houden met uw hoge druk en dan komt het goed.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.