Tijd voor winterbanden!

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Tijd voor winterbanden!

• Maker
    Discussie
  • Beste copains,

Mijn pa is voor zijn 993 C4 van 1997 op zoek naar een set winterbanden op velg. Mijn 993 komt zelfs niet buiten als het regent, maar het is zijn DD.
    Heeft er soms iemand in de hoek van zijn garage iets staan dat weg mag?

Graag een seintje op 0475/26.85.29

Alvast bedankt,

Kolya

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Thanks voor de tip! Mijn pa heeft ondertussen al velgen en nieuwe banden gevonden. Gepensioneerden kunnen niet zo goed wachten en geduldig zoeken hé 😉

0

Als je er nog geen gevonden zou hebben moet je hier eens een kijkje nemen. http://www.tirendo.be/auto/banden/winterbanden/ . Ik heb er gisteren voor mijn vrouw Nokian WR D3´s gekocht. Ik heb een tijdje zitte zoeken op internet en denk da deze site toch ongeveer de goedkoopste zijn. grtz

0

Ik doe mijn winterset weg, misschien heeft je pa er iets aan.

Zeldzame CUP2 winterset voor een 993 of 944/968

7J ET 55 17″
          993.362.124.00
          Continental sport contact (winter)
          205/50/17 89h

8J ET 30 17″
          993.362.126.02
          225/45/17 90h

Als je even zoekt op 2dehands/kapaza kom je ze wel tegen. 😉

0

Ik verkoop mijn winterset, misschien is je pa er wat mee? (let op de ET waarde!)

7J ET 55 17″
            993.362.124.00
            205/50/17 89h

8J ET 30 17″
            993.362.126.02
            225/45/17 90h

Als je even kijkt op 2dehands/kapaza/marktplaats kom je ze wel tegen. 😉

0

http://193.164.196.197/images/67/6794492410.jpg deze misschien .

Prijs: 500 €
              Plaats: Kuringen (3511)
              Rubriek: Auto’s: Onderdelen
              Subrubriek: Banden

——————————————————————————–

Set winterbanden voor Porsche 993 of 964.
              In heel goede staat
              Koopje!125 euro per velg!!!
              Originele velgen van Porsche!!

Contacteer de verkoper Ron vos:

Verstuur een email
              0475-xxx… Toon het nummer

0

Persoonlijk vind ik dat je pa toch zeker als DD best nieuwe winterbanden koopt.

Meestal worden sets tweedehands winterbanden verkocht als de wagen verkocht is. Ongeacht de staat hebben deze dan al meerdere jaren achter de rug. Volgens de bandenfabrikanten heeft het rubber en samenstelling van de winterband na 4 jaar zijn beste tijd gehad, daarom kan je voor de veiligheid beter opteren voor nieuwe.

Winterbanden worden voornamelijk gebruikt tijdens de slechtere periodes van het najaar op wegen die veel gladder en gevaarlijker zijn en vanaf 4 mm profieldiepte spreekt men zelfs niet meer van een winterband. Onder deze slijtage grens wordt een winterband trouwens afgekeurd in Duitsland.

Zolang je met winterbanden rijdt gaan uw zomerbanden ook langer mee.
                Het rijden met winterbanden kost weinig extra indien u zowel uw zomer- als uw winterbanden benut voor die omstandigheden waarvoor ze zijn gemaakt.

0

@ allen (en in het bijzonder Deepee):

Momenteel staan er (origineel) vooraan 205/50/17 en achteraan 255/40/17 op.
                  Weet niet echt op welke topsnelheid welke index slaat, maar ik denk niet dat mijn pa op sneeuw snelheidsrecords wenst te verbreken.
                  Liefst 17 duim dus, in zelfde breedte of mag dit smaller (graag jullie feedback).
                  Type velgen geen echte voorkeur maar liefst 993-reeks.

Groeten,

Kolya

0

Kolya,

ik begrijp je pa wel,
                    😉
                    altijd op tijd beginnen paniekeren, want als het te laat is, heeft dat geen nut meer.
                    🙂

(Vanuit het zonnige Zuiden, 32* in de schaduw :sleep: )

0
                    XXX

Ik dacht deze ochtend ook, dju precies winterbanden nodig 😈 (kon’t niet laten) :think:

0
                      S2

Ik weet een set 16″ velgen liggen met winterbanden. (Wel 964 velgen (design 90) voor heel weinig, stuur me maar een pm als je interesse hebt)

0

als je wat specifieker bent is de kans op + reacties mss groter:
                          16 -17 -18 inch?
                          correct voor model 993 (cup2 – sport classic) of ook 944 968 986 996 ?
                          origineel of ook imitatie ?
                          bandenmaat 205 225 235 255 ?
                          snelheidsindex W V H ?

0

Schijnt eindelijk de zon, gaan ze hier over winterbanden beginnen… :coolness:

0
                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.