tikkend geluid boxster

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster tikkend geluid boxster

• Maker
    Discussie
  • zoals in een van mijn andere topics ook al even aangehaald.
    De 987 maakt aan het rechtse ventilatierooster voor het achterwiel, een tikkend geluid.

Al veel over gelezen. 80% van de mensen die hierop reageren schrijven dit toe aan tikkende injectoren. Er zijn nog collega rijders die dit hebben en een 100% geruststellend antwoord kregen van hun porsche center.

De wagen heeft dit van in het begin, het verergert niet, het verandert niet….het blijft constant
    Het blijft me bezighouden 🙁

Vandaar hier even een videolinkje. Een dropbox linkje, want de video wil hier blijkbaar niet uploaden.
    https://www.dropbox.com/s/uuqkjrg68t54pny/20150507_205026.mp4?dl=0

Thnx amigos

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Zetelverwarming kan nochthans aangenaam zijn. Heb het dit jaar nog maar één keertje gebruikt denk ik :coolness:

heb ik op mijn 987 ook nooit gemist……zetelverwarming….precies of je hebt in je broek gesch….

[hide]Deepee, dat knopje is van onschatbare waarde… dankzij dat knopje heeft de passagier geen broekie meer nodig :mrgreen: :happy: [/hide]

Ns

@deepee, wat betreft de 19″ velgen é 😉

:loser: deze knop is voor broekies en passagiers

Ns

hahahaha 🙂 Harley G, jij kan mijn gedachten lezen…

Mooie Boxster. Er ontbreekt 1 belangrijke optie (die op de mijne ook ontbreekt) en dat is de zetelverwarming. Naar verluid een niet te missen optie bij een cabrio en ik weet na 2 jaar ook waarom…
                  De prijs ligt redelijk hoog, vind ik persoonlijk. +/- 20000 lijkt me corrector.
                  Die 17″ velgen ga je wellicht toch vervangen door 19″ 🙂
                  Voor de rest ziet die er op foto zeer goed uit.
                  Succes!

Ns

wat heb je op het oog? Linkje?

Ns

Merci Stijn 😉

Dag nilsson,

Inmiddels heb ik de boxster verkocht.
                          Ik heb er een jaar mee rondgereden zonder enige probleem te ondervinden.
                          Via verschillende bronnen vernomen dat dit normaal is, ook enkele bevriende P rijders die hetzelfde geluid waar namen (maar er voordien nooit op gelet hadden)
                          Ik zou er dus niet te erg mee inzitten en hier zeker de aankoop niet voor laten vallen.

Succes!!!

Ns

Thanks deepee !!

Lijkt mij duidelijk.

Ik zal kijken of het probleem zich nog steeds voordoet na een een testrit en een warme motor.
                            Het tikkend geluid liep alvast mee met het toerental van de wagen.
                            Laat ons hopen dat het verdwijnt…

Greetzz 😉

[quote=”Nilsson” post=225206]… De verkoper vertelde mij ook iets over de “kleppen” of is dit hetzelfde als de “injectoren”?
                              Blijkbaar normaal en is niet erg… [/quote]

injectoren = spuiten brandstof in carburator of cilinder
                              kleppen = openen om brandbaar mengsel in de cilinder te laten of andere openen om verbrandingsgassen weg te voeren

directebenzine_inspuiting.gif

tikkend geluid kan vele bronnen hebben. als het de kleppen zijn, dan kan dit zichzelf oplossen door gewoon te rijden na een lange stilstand, maar kan ook dat de hydraulische klepstoters moeten vervangen worden

hey Stijn, sorry maar ik krijg dropbox niet open

Ns

Hey Stijn, Is er reeds meer informatie beschikbaar over dit onderwerp?
                                  Ik ben vandaag een Porsche Boxster gaan zien van 2006 en deze maakte ook een tikkend geluid bij een koude motor die stationair draaide.
                                  De verkoper vertelde mij ook iets over de “kleppen” of is dit hetzelfde als de “injectoren”?
                                  Blijkbaar normaal en is niet erg… Tenslotte heb ik 1 jaar garantie.
                                  Voor mij is het eerder een storend geluid en ik vertrouw het niet echt 100%
                                  Al er reeds meer info beschikbaar is, mag je mij dit zeker en vast bezorgen.
                                  Alvast bedankt.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.