- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 5 maanden geleden door .
-
Discussie
-
12 juni 2011 om 22:51
Dag allemaal,
uiteraard dien ik me eerst voor te stellen en dan pas “gebruik te maken” van jullie raad. Dat was ook de bedoeling. Maar de euforie van de aankoop/ritjes wordt momenteel effi overschaduwd door teleurstelling, veel zorgen en nog meer vragen. Ik stel me dus zeker voor eens ik hier voorbij ben, ik doe niets liever dan mijn passie te delen met anderen.
Ik zit met de handen in het haar 🙁
Heb nu op minder dan een maand 3000km gereden met de Boxster (987-2005/6-2.7-50.000km) zonder enig probleem. Het enige dat hij weergaf was “indicator failure” van de koelvloeistof.
Toen ik de wagen overhandigd kreeg en er mijn eerste 20km mee reed, kwam het plots op.Ik checkte het peil ervan en merkte dat het boven max stond. Heb dan koelvloeistof verwijderd tot tussen min en max. De boodschap bleef echter regelmatig kortstondig verschijnen. De vorige eigenaar zei dat hij de koelvloeistof en olie nog net had bijgevuld. Heb dan meteen een afspraak gemaakt bij Porsche Carrera Motors in Lathem voor een groot onderhoud en nazicht van deze melding. Rijden zou geen probleem zijn volgens hen; het is de sensor. Ik kan pas op 11juli bij hen terecht.
Gisteren ben ik dan 5 uur bezig geweest met de wagen op te kuisen; gaf reuzeveel voldoening.
Hiervoor moest ik hem voor de garage plaatsen. De motor draaide helemaal normaal.
Na het kuisen zette ik de wagen weer binnen en hoorde ik fel getik + witte rook uit de uitlaat, met een doordringende geur.Bummer… probleem met een klep?
Ik heb dan meteen het oliepeil via de BC gecheckt (enige manier) en hij gaf weer dat hij daarvoor 60:00.00minuten nodig had. Heb het dan maar laten doen om dan volgende boodschap te krijgen: “oil level indicator failure”.
Nu ben ik heel zeker dat er genoeg olie in de wagen zit/zat, want voor elk ritje was dat het eerste wat ik nakeek. Dat duurde dan ook maar 6 seconden ipv een uur.
Bij nader inzien besef ik nu dat het oliepeil waarschijnlijk TE HOOG stond. Volgens mijn vader is ook dat slecht! Met dank aan de vorige eigenaar!! Mijn vader denkt aan een falende klepveer.Ikzelf ken echt amper iets van wagens trouwens.
Er wordt dus niet meer met de wagen gereden, maar ik ga niet wachten tot 11 juli en bovendien ook de wagen niet van Reet naar Lathem (75km) rijden.
Weet er iemand wat het probleem is/kan zijn?
ps: de motor werd steeds goed ingereden en heeft vooral lange afstanden (300km – 500km) gedaan en amper in race-modus actief geweest. Enkel tijdens het toeren met forummers(autoforum) of max 10 minuutjes tijdens een trip; maar steeds met warme motor en in totaal nog geen 100km van de 3000 totaal afgelegde kilometers.
Alvast bedankt voor de raad!
Dju hé 😥
Grts
Pieters
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.