Tikore titanium bouten

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Tikore titanium bouten

• Maker
    Discussie
  • Dag,

Ik kocht zopas Tikore titanium wielbouten, die ik leerde ‘kennen’ op het Amerikaanse planet-9.com. Zodra ze gemonteerd zijn, post ik een foto.

De originele bouten verweren immers erg snel. De Tikores zijn ook wat minder zwaar. Maar het was voor mij vooral een kwestie van ‘moeten hebben’.

Dit is een webfoto waarop de Tikore wordt vergeleken met een (herkenbare) factory Porsche bout:

Groet,

X

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Ziet er mooi uit :applaus:
      Als ik ze zou kopen dan bestelde ik 20 antidiefstal 5 kant-kop bouten denk ik.
      Ik zou anders bang hebben dat ze de bouten zouden stelen :happy:

Prachtig resultaat, maar niet goed dat je dergelijke dingen hier post. Zo wordt m’n verlanglijstje als maar langer ;).

De Tikores zijn ondertussen geplaatst. Geeft een m.i. discreet maar mooi effect (komt beter tot zijn recht ‘in het echt’).

voor wielbouten heb je zeker sterke materialen nodig! Toen ik destijds nog bij Bimoto werkte, verkochten we lichtere bouten in ergal, ongeloofwaardig licht! Op een motorblok van een moto kon je tot 1.5 kg besparen door enkel en alleen al de boutjes te veranderen…en 3 tot 4 kilo als je alles van bouten waar mogelijk op de moto verving. Een of ander genie dacht dat het een slim idee ging zijn om ook de bouten waarmee de remschijf gemonteerd zit op de velg door zulke bouten te vervangen… dat is dus minder goed afgelopen… :wtf: :respect2:

Heel mooi die titanium bouten ,titanium is een heel sterk en licht product .De hoge prijs komt doordat titanium moeilijk te bewerken is .In de luchtvaart wordt vaak gewerkt met titanium ,de materie is bijna niet of heel gering onderworpen aan moeheid .

Deel de mening van Porschky, het lijkt wel of ze bij Porsche niet hebben gedacht dat er ook nog bouten op moesten en ze dan maar ergens een overschot hebben opgekocht met het idee, “die houden de wielen ook wel op de auto”.

Heel speciaal wel die nieuwe bouten moet ik zeggen, ben benieuwd als ze gemonteerd zijn, zal het zicht lichtjes veranderen denk ik 😆

[quote=”Xaverius” post=106203]
                  Dit is een webfoto waarop de Tikore wordt vergeleken met een (herkenbare) factory Porsche bout:

[/quote]
                  Daar is niks herkenbaar aan! 👿
                  Er is niks van roest op! Die van Porsche zijn al beroest als ze op de dealer parking lot staan… 😆

Voor de geïnteresseerden: tweedelige bouten kosten (met inbegrip van vier veiligheidsbouten en adaptor) omgerekend € 521, en ik betaalde bijkomend € 34 taks aan de postbode. Prijs zal/kan uiteraard wat schommelen in functie van de verhouding dollar/euro. Soms zijn er blijkbaar ook promoties op (ondermeer?) planet-9 en op 6speedonline.

Ik vond het inderdaad sneu om nieuwe velgen te plaatsen onder een dure sportauto, om dan vast te stellen dat de bouten er ‘vies’ uit zien. Het zit ‘m in de details zullen we maar zeggen… 🙂

http://www.tikore.com

ik vind het inderdaad triest en zelfs ronduit schandalig (gezien de prijs) hoe op een dure wagen als een P die wielbouten er snel roestig en goedkoop gaan uitzien… Zal wel weer een smile op het gezicht van de aandeelhouders plaatsen, maar niet op die van de kopers… 👿
                      ik beken al meermaals bij meerdere van mijn auto’s die bouten bewerkt te hebben met de roestwerende verf van Hammerite, in de zilver uitvoering. Maakt ook al een heel verschil…!

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.