Timing belt 5 of 10 jaar?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Timing belt 5 of 10 jaar?

• Maker
    Discussie

• ASI
    Deelnemer

Over het algemeen wordt voorgeschreven om de timing belt om de 5 jaren te vervangen, right?
      Wel wanneer je naar deze site kijkt zie je: vervanging sept ’02 en dan pas mrt ’12. Dat is dus bijna 10 jaren.
      Ik ken de site owner niet maar zo op het eerste zicht lijkt hij er toch iets van af te weten 🙂
      Dus waarom pas vervangen na 10 jaar terwijl over te lezen staat 5 ? ! ?

Of is er ergens een (geheim) document van Porsche die het daglicht niet mag zien??

Ik wil hier niets & niemand afschieten maar toch graag jullie mening / ervaring horen… …

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
      • Sterker nog: volgens mijn boekje: om de 4 jaar of de 20.000km. Straffer is het eigenlijk nog dat bij het onderhoud van september 2002 de waterpomp NIET vervangen is. Ik ga er volgens het schema van uit dat hij de wagen in januari 1995 aangeschaft heeft en dus 7 jaar en nét geen 43.000 km gereden heeft alvorens de distributieriem te vervangen; en een deftige beurt van distributie met waterpomp en spanner ed. pas na 17 (zeventien jaar) ! Mijn boekje is voor een 928 van 78 dus misschien kon het met de GTS wel, al geloof ik daar de ballen van. In 2007 is de distributieriem wel is een keer nagekeken (zonder haarscheurtjes zal ‘t nog wel gaan zeker) Ik vraag mij af of een mij bekende garagist de controles heeft uitgevoerd (where’s the evil laugh emoticon 🙂

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.