tips aankoop 996

Home Forum Stel jezelf even voor ! tips aankoop 996

  • Maker
    Discussie
  • hallo,

    ik ben nieuw hier. gisteren in berlijn proefritje gemaakt met een Porsche 996, bj98 , 3.4 met net 200000 km.
    naar mijn gevoel niks mis mee, technisch dan, de carrosserie heeft aandacht nodig, lak is ruw , groene aanslag en krassen. de prijs , 11000 € maakt veel goed. een goeie poetsbeurt zal waarschijnlijk al wonderen doen.

    zijn er mensen die wat technische aankooptips kunnen geven.
    van motoren ken ik niks, motor was niet gecleaned ( zoals de auto ) 🙂 , maar was ook niet vettig.
    wat zijn de onderhouds prijzen? evt mogelijkheid om te laten uitvoeren bij onafhankelijke garage?

    alvast bedankt

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Wim

      In het noorden van Antwerpen blijkt Beerens twee vestigingen te hebben: Op de Groenendaallaan (Seat, Skoda, Volkswagen… en classic cars) en helemaal bovenaan op de Noorderlaan, bijna bij de vroegere kazerne (Nissan).[/quote]

        In het noorden van Antwerpen blijkt Beerens twee vestigingen te hebben: Op de Groenendaallaan (Seat, Skoda, Volkswagen… en classic cars) en helemaal bovenaan op de Noorderlaan, bijna bij de vroegere kazerne (Nissan).

          [quote=”911cabriog50″ post=192958]idd, lucht of water, maakt niet uit, zolang hij maar drie pedalen heeft :first: :mrgreen:[/quote]

          Ja ja, die was ik nog vergeten in mijn opsomming van wat geen belang heeft …
          ruzie :what: :puke:

          “Manu concatenare stultissimis privilegium.” * (Seneca)

          * Schakelen is voor de zotten.

            [quote=”Mushroom” post=192904]+1
            Lijkt me een heerlijk gokje + de voldoening als die eens mooi gepoetst zal zijn… :up:

            Trouwens, we weten al langer dat een echte Porsche niets te maken heeft met lucht of water, maar met het aantal pedalen :mrgreen: :respekt:[/quote]

            voor dat geld zou ik hem zeker durven kopen, al heb je nog een paar duizend euro nodig op hem in orde te zetten, dan nog ben je goedkoop gesteld( al moet je je mss toch de vraag stellen waarom hij zo goedkoop verkocht wordt, en hoelang hij al te koop staat?), en dat poetsen, steek daar een weekend in en je herkend hem niet meer :up:

            idd, lucht of water, maakt niet uit, zolang hij maar drie pedalen heeft :first: :mrgreen:

              [quote=”Mushroom” post=192904]+1
              Lijkt me een heerlijk gokje[/quote]+2 😉

                11.000 voor een 996 ??? Daarvoor heb je tegenwoordig nog amper een 944. Ik zou , als de wagen je OK lijkt, er nog eens gaan naar kijken met iemand die er wat meer “verstand” van heeft en als die niets op te merken heeft zou ik het wel weten hoor. 11.000 voor een dergelijke wagen is echt wel weinig. Heerlijke wagen om mee te rijden.

                ken

                  welkom stefan
                  misschien eens met aan garagist gaan zien en hem eens laten ‘keuren’
                  natuurlijk voor die prijs, zou ik toch een bedragje opzij zetten, aan iedere auto heb je vroeg of laat kosten
                  maar zoals het al gezegd is, het is zeker de gok waard 😀
                  hou ons op de hoogte en maak de juiste keuze voor jezelf

                  lol Mushroom


                  @Jan

                  mijn passie ligt zowel bij de luch- als de watergekoelde *porsche
                  een *porsche blijkft een *porsche , das mijn mening

                    +1
                    Lijkt me een heerlijk gokje + de voldoening als die eens mooi gepoetst zal zijn… :up:

                    Trouwens, we weten al langer dat een echte Porsche niets te maken heeft met lucht of water, maar met het aantal pedalen :mrgreen: :respekt:

                      Hm, ben nu geen kenner maar als dat ding al 200K heeft dan lijkt me dat het wel onderhoud heeft gehad…. Ook al is er mss geen historiek te bewijzen.
                      Voor 11000Euro zou ik de gok durven wagen. Het is altijd een gok.
                      Een goed onderhouden wagen kan morgen ook in panne vallen. Hou gewoon een paar duizendjes als reserve…

                        [quote=”JanMLB” post=192851]
                        Een heerlijke auto overigens, trek je niks aan van het gedram over ‘luchtgekoelde’ P’s. :evil:[/quote]

                        Niet kwaad bedoeld hoor, ondanks het duiveltje! Maar die scheidslijn tussen lucht- en watergekoeld vind ik zo arbitrair! Waarom is een ‘echte’ Porsche dan ook niet een met carburateurs in plaats van injectie? Of zonder PSM? Of met een viercilindermotor? Of met vier versnellingen?

                        Allemaal arbitrair. Maar ik gun elk zijn pleziertje en zijn trots, en in ruil mag ik hetzelfde verwachten, hé? :engeltje:

                          Ik heb het over Beerens op de Groenendaallaan: Seat, Skoda… Is Nissan niet meer iets van Beerens Aartselaar? Maar zeker die van de Groenendaallaan zijn recent begonnen met Porsche. Blijkbaar zijn ze nu een onderdeel van D’Ieteren, vandaar. Overigens puike, (klant)vriendelijke service, al moesten ze voor één akkefietje nog een paar keer bellen met de technici van Porsche. Ze doen nu trouwens ook ‘Beerens Classic Cars’.

                            Ik heb je 996 een ruime tijd geleden zien staan bij Beerens, op een verdieping waar nog allerlei leuks stond, oa een 996 blauwe cabriolet ! En daarachter/daarboven nog veel meer leuks (de classic collection) 🙂

                            Mooie wagen 🙂 !

                            PM

                              [quote=”JanMLB” post=192851]Ik zou ook eens naar andere advertenties kijken, bij voorkeur van officiele dealers (met 1 jaar garantie)! Ik heb Peaches (996-4 van 2000 met 150k km) gekocht bij Beerens Antwerpen en geen kras of roestvlekje te bespeuren: mint condition! Twee kleine mankementjes met de glimlach hersteld onder garantie.
                              :[/quote]

                              Verkoopt Beerens geen Nissan? Of is dat een andere?

                                Waarom een 996 3.4 die al 200.000 op de teller heeft staan en nog niet is geploft uitmaken tot slechte auto? ik koop liever eentje die al bewezen heeft goed te zijn, dan eentje met amper km’s. Sommige mensen zijn nu eenmaal nonchalant in hun auto’s en het opblinken er van.. 😯

                                Als onderhoudshistoriek gekend is, dan zou ik me niet druk maken over wat vuil hier en daar. Kijk best eens onder de auto, onder de motor dat er olielekken zijn. Lekken vaak aan de krukas..
                                Rookt hij wit of blauw bij het starten, tikgeluiden in de motor?
                                Als je zeker wil zijn, neem je iemand mee die er iets van kent en je wil bijstaan. Anders kopen voor 10.000 en dan heb je goedkoopste van het net, zit het tegen dan kan je hem laten fixen of het chassis verkopen.
                                De kans dat je 10.000 euro moet betalen om hem te maken bij eventuele motorschade is daarom niet reëel, maar 5000 euro kan wel. Maar de mannen met hun luchtkoelers hebben dan weer last van revisies tegen olielekken, die kosten ook 5000 euro

                                Dus zelf even afwegen.. :salut: :salut:

                                  Ik zou ook eens naar andere advertenties kijken, bij voorkeur van officiele dealers (met 1 jaar garantie)! Ik heb Peaches (996-4 van 2000 met 150k km) gekocht bij Beerens Antwerpen en geen kras of roestvlekje te bespeuren: mint condition! Twee kleine mankementjes met de glimlach hersteld onder garantie.

                                  Dergelijke koopjes moeten er nog te vinden zijn, rekening houdend met het grote aantal geproduceerde 996’s.

                                  Een heerlijke auto overigens, trek je niks aan van het gedram over ‘luchtgekoelde’ P’s. 👿

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.