Tips aankoop Porsche Cayman

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Tips aankoop Porsche Cayman

• Maker
    Discussie

• SVDV
    Deelnemer

Beste,

Ik ben nieuw hier en van plan om een Porsche Cayman aan te schaffen als 2de wagen voor in het weekend.
      Prijs-kwaliteit lijkt me dit zeker een interessant keuze. Als beginneling en weinig tot geen ervaring als Porsche rijder, wil ik graag jullie advies.

Waar ben ik op zoek naar? Porsche Cayman S, manueel geschakeld, zwarte of witte carrossie, vanaf 2007, maximum 100.000 km
      en een budget van +- 25.000 euro.

Wat ik mij eerst en vooral afvraag, wacht ik niet beter tot begin 2015 gezien de auto’s dan een “jaar ouder” zijn of maakt dit weinig uit naar prijszetting toe?
      Via via heb ik vernomen om best een wagen te zoeken vanaf 2007… Heeft de Cayman last gehad van kinderziektes in 2006? Zo ja, wat zijn de meest voorkomende problemen?

Welke opties dienen er zeker op te zitten?

Dan de laatste vraag: op Franse en Duitse 2dehands websites kom je regelmatig “koopjes” vanaf begin de 20.000 euro. Dit klinkt verleidelijk maar de wagen moet nog ingevoerd geraken en hopen dat je geen kat in een zak koopt. Persoonlijk koop ik dan liever een Belgische wagen of een wagen in Belgie bij een dealer met garantie. Jullie mening? Ik hoor het graag.

Mvg,

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
      • [quote=”WES-RS” post=181966]Hier in België draaien ze ook nog tellers terug hoor, maak je geen illusies.
        Een man van de BMW garage hier heeft namelijk zelf gezegd dat ze het doen bij verkoop van overnamewagens. ;)[/quote]

Tja… kwestie van je te profileren zeker ?! 😯

Koen

Ik voeg nog toe – ik vind PASM de optie die je moet hebben, zorgt voor comfortabel rijden voor langere trips, en je kan de ophanging ook hard instellen voor het sportievere werk. Ook 10mm lager dus subjectief iets mooier… andere opties zijn voor mij geen echte must.

Hier in België draaien ze ook nog tellers terug hoor, maak je geen illusies.
            Een man van de BMW garage hier heeft namelijk zelf gezegd dat ze het doen bij verkoop van overnamewagens. 😉

Steeds oppassen met wagens uit Duitsland, het is er bijna een nationale sport om tellers terug te draaien. :what:

Vorige week hier in België naar een BMW 116i gaan zien voor mijn vrouw. Persoon had naar eigen zeggen, de wagen als premiumselection gekocht bij Van Osch. De wagen had 85.000 km en kwam volgens onderhoudsboekje van een officiële BMW garage in Berlijn.
              Je moest echt geen grote kenner zijn om te zien dat dit niet klopte; stuur, pedalen, versnellingshendel in meer dan gebruikte staat, motor draaide in koude toestand onregelmatig, de lak had duidelijk gebruikssporen, kortom volgens mij 100.000km meer. Ik heb nu een Belgische 116i gekocht met 108.000km die er op bovenstaande details veel beter uitzag, ja, dan weet je het wel.

En denk niet, ik ga even met de sleutel naar de officiele BMW garage, waar men zogezegd alles kan uitlezen, dit doen ze namelijk niet wegens confidentieel. :think:

S2

Ik ben de laatste weekends enkele keren op en af gegaan naar Duitsland om een mooie Cayman te zoeken. En wat mij vooral opviel is dat de wagen in lagere prijsklassen, op internet koopjes lijken, maar het in “real life” nooit zijn.

Veelal heel veel steenslag, duidelijk gebruikt als transportmiddel en niet als liefhebberswagen, blutjes en krasjes, … het zijn daarvoor zeker geen slechte wagens, maar voor mij persoonlijk als liefhebber, was het meestal al op het eerste zicht een “no go”.

Ik dacht dat het uitzonderingen waren, maar ik heb er toch een redelijk aantal gezien met rond de 50K km en eigenlijk waren ze allen er hetzelfde aan toe. En als je je budget iets optrekt vind je in België minstens even mooie wagens (meestal zelfs mooier).

Dus in Duitsland is er inderdaad meer keuze, maar goedkoper vind ik ze niet echt (prijs / kwaliteit).

Van Beurden heeft momenteel een S voor 24.000 EUR, manueel en < 100.000km. Dat is toch geen prutser mi en zijn garantie is zinvol. Normaal zou je voor 25k je gading moeten vinden zonder al te veel problemen. Er is wel veel te vinden op het net over de 1e gen Cayman S motoren en hun problemen. Maar dat moet niet overdreven worden. Succes!

Dag,

Welkom. Ik kocht enkele jaren geleden een CS in Duitsland. Mocht je meer info willen, mag je me een PB sturen.

Was er hoe dan ook zeer tevreden van!

Groet

Welkom op het *porsche forum. :drink: Goede keuze. :up:

Ik heb mijn beide Porsche’s in Duitsland gekocht; wel bij een officiële Porsche dealer. De eerste was een 911 S (997), de tweede een Cayman S (981).
                        Ben nog steeds zeer tevreden met mijn aankopen.
                        Voordeel van in Duitsland (bvb) aan te kopen is dat er veel meer keuze is dan (enkel) in België. 8)

Wagen invoeren is een lachertje, kost je maximum 1 dag werk…

Succes met de zoektocht !

Ik heb ook maar een 2.7 maar wel met de juiste opties *luv
                          Super tevreden van, hier via het forum aangekocht, was meer dan van een liefhebber :up:

Veel succes met de zoektocht :salut:

S2

Bij Carrera Motors staat een knappe witte Cayman met zwarte velgen. Stond vooraan in de showroom.

Was gereserveerd, maar is onlangs weer op de markt gekomen.

Wel een 2.7, maar dat is in België nog altijd een heel pak voordeliger dan een S (BIV + verkeersbelasting).

Welkom

Ik zou nu kijken om aan te kopen. In de herst/winter zijn de prijzen van “funauto’s” altijd wat lager.
                              Mocht het een boxster geweest zijn, cabrio, zeker….

Niettegenstaande je er zomer en winter plezier aan kan hebben.

Veel succes met de zoektocht!

Eerst en vooral, welkom! 🙂

Een goede keuze zo’n Cayman, zijn knappe wagens. Een Boxster voor mannen. 😈 :mrgreen: 😉

[quote=”stevaN” post=181804]op Franse en Duitse 2dehands websites kom je regelmatig “koopjes” vanaf begin de 20.000 euro. Dit klinkt verleidelijk maar de wagen moet nog ingevoerd geraken en hopen dat je geen kat in een zak koopt. Persoonlijk koop ik dan liever een Belgische wagen of een wagen in Belgie bij een dealer met garantie.[/quote]

Enige oplossing is om een AKK bij een dealer te laten doen, dan weet je wat je koopt. Invoeren mag niets voorstellen en is hier op het forum ook al voldoende aangehaald. Gebruik de zoekfunctie maar eens, je zult snel antwoord vinden op de “hoe” en “wat” er bij een invoer komt kijken. 😉 Garantie? Iets wat voor sommigen een gevoel van vertrouwen en veiligheid geeft maar persoonlijk vind ik het weggegooid geld. Tenslotte is het alleen maar op echte problemen, niet op slijtage onderdelen (wat ooit nogal eens zeer ruim bekeken wordt :roll:). En vaak kun je echte problemen zien aankomen d.m.v. een AKK te laten doen. 😉

Dus als je de Franse, Duitse, … taal machtig bent, zeker doen!
                                Veel succes. :up:

XXX

Welkom op’t forum. D’r zitten hier wel wat Cayman mannen die u gaan helpen hoor.
                                  Succes en véél plezier met de zoektocht :happydance:

Wim

Welkom, en succes met de zoektocht.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.