Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › tips ivm 1974 targa 2.7
- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 4 maanden geleden door porschke.
-
MakerDiscussie
-
9 juli 2007 om 10:24
iemand goede foto’s van model 911 targa modeljaar 74, gebouwd eind 73?
-
MakerDiscussie
-
op het eerste zicht ziet er alles ok uit. Zoals je kunt zien aan de binnenkant van uw raampjes was het origineel chrome langs de buitenkant. Zoals je wss al weet zijn de boxen en radio niet origineel 😉
zwarte tapijten kunnen een optie geweest zijn maar het is niet te zien uit welke stof deze uit bestaat op foto. in ieder geval zien maar heel weinigen of dit origineel is of niet 😈 😉
betere pic van dashboard? everything ok, gurus?
klopt, stuur is origineel, deurbakjes ook als ze in skai zijn, juist de stof van de zetels twijfel ik maar de skai is ook in de vorm van die jaren 😉
Stuur is alle sinds origineel. zetels ook denk ik te zien aan de vergrendelknop . Misschien al wel eens opnieuw overtrokken?
lol, alles was een kleur in 74…
http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=26586
en dat zijn ze nog niet allemaal
amai zeg, er is nogal wat veranderd geweest aan de mijne. ik heb hem nog maar en ben ah researchen… 🙄 ik zie dat er hier ware porsche-guru’s op zitten en jullie helpen me echt heel goed. bedankt.
op sommige plaatsen komt er een fel lichtgroene verf door. was lichtgroen een kleur van model 74?
ik moet zeggen : ik vind hem wel mooi zo. ook al staat hij niet origineel 😥 volgens mij heeft de eerste eigenaar (ik ben derdes) er een carrera qua uitzicht van willen maken. zou dat niet kunnen?
hier een pic van het interieur : hoop dat die zetels toch wel origineel zijn…
http://www.porscheforum.nl/album_page.php?pic_id=26585nee maar je hebt ook al deze aanpassingen nodig om van het smalle naar de carrerataille te gaan
Is geen widebody hé
Wel gemoderniseerd met SC/3.2 kontje (achtervleugels), spiegels, dorpels en vleugel
Om het af te maken misschien nog de voorspoiler plaatsen ?[quote=”flat64ever”:3h6pam58]dit is de mijne : 911S targa, black look, geen chroom, wide body en fuchs.
fabrikatie : eind 73de wide body, dat weet ik, is er later opgezet. maar de rest kwam volgens mij als optie uit fabriek in
http://www.porscheforum.nl/album_page.php?pic_id=26174
Als ik naar uw foto van de targa kijk zijn de spiegels, black trim, achterspoiler, fuchsen niet origineel van dat bouwjaar. om de wide boy te plaatsen zijn de zijstukken van de bumpers en het paneel onder de deur ook anders.
Wil daarmee niet zeggen dat ik uw 911 afkeur. Gewoon een antwoord op wat je wilde weten 😉
de slechte naam van de 2.7 is voornamelijk in de US waar nog es een luchtpomp op zat om warme lucht in de inlaat te blazen, dit omwille van emissie eisen… thermal reactors genoemd
de slechte naam is voor een groot deel daaran te wijten.. 2.7’s in europa waren hadden die dingen niet, en hadden er ook aanzienlijk minder last van kapotte headstuds…De 2.7 is een superleuke motor een veelal ondergewaardeerd.
Ook veel ten onrechte als slecht beschouwd, meestal door gebrek aan kennis en van horen zeggen!ik woon al meer dan 10 jaar niet meer in den belgique, maar in canarias. 8) daarom mijn keuze voor een targa, geniet er hier dubbel en drie van en heb geen problemen met eventuele lekkages,…
de targa is blijkbaar minder gewild en de mijne is dan nog een 2.7… de zogezegd slechte motor. maar de mijne heeft 11 bladen turbine en een extra oliekoeler. én op dit eilandje doe je max 20km aan een stuk, dus geen oververhitting 😉
als ik hem ooit weg wil, zal ik hem toch wel kwijt raken zeker?
t is ook een iets minder populair model
net na 73, mensen willen liever eentje iets ouder, met de lange neus
of iets nieuwer met betere roest behandeling of sterkere motorof ze willen de Europese uitvoering van de Carrera uit die tijd…
qua look is er nu eenmaal weinig verschil met latere types, behalve de details dan… beetje noch mossel noch vis op alle vlakken
maar vergis je niet, een 74 S targa , in goede staat, blijft een geweldige 911
‘t is alleen geen typisch model waar iedereen meteen wild van wordt, zoals een longhood, turbo, of 74-77 Euro Carrerain uw geval, zou ik uitzoeken hoe ie origineel was
en hem naar origineel terug brengen, komt de waarde van die auto ten goede, zeker als ie originele motor en dergelijke heeft… en picobello in orde is…de kenners apprecieren ze wel hoor[quote=”svandamme”:3nj1y1kt][quote=”flat64ever”:3nj1y1kt]heeft er hier niemand een 911S targa van modeljaar 74?[/quote]
der zijn er maar 898 van gemaakt, wereldwijd..
en dit forum is hier niet al te groot vergeleken met bv Pelicanparts of zelfs porscheforum.nl…[/quote]blijkbaar redelijk zeldzaam, de mijne is de nummer 255…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.