tips ivm 1974 targa 2.7

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 tips ivm 1974 targa 2.7

• Maker
    Discussie
  • iemand goede foto’s van model 911 targa modeljaar 74, gebouwd eind 73?

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
    • heeft er hier niemand een 911S targa van modeljaar 74?

afleverings informatie bij Porsche opvragen.

😕 ?

ben toch redelijk zeker dat die er niet uitziet zoals ie uit de frabriek kwam… de spiegels, zijn ook van later type.. die bestonden nog niet eind ’73 in Model jaar 74

als je wil weten met welke opties ie geleverd werd, kun je dat bij Porsche opvragen..

die optie die jij noemt, black look, M496, staat niet in de lijst voor dat model jaar, enkel voor 75 en later

[quote=”stefx911″:39lqfg9k]Verschil van de lichten is US en ROW.
              Eerste foto heeft de amerikaanse lichten…

Misschien handiger als je gewoon een foto van jouw Targa post ?[/quote]

zie link die ik er een paar posts hoger reeds opgezet had 😉

Verschil van de lichten is US en ROW.
                Eerste foto heeft de amerikaanse lichten…

Misschien handiger als je gewoon een foto van jouw Targa post ?

[quote=”stefx911″:3eemwln2]En uiteraard nog het smalle kontje

let op de voorlichten van deze 3, deze zijn anders dan die foto van svandamme. volgens mij is de mijne de targa zoals op jouw foto, maar met de optie black look (M496) die toen in de G-serie voor de eerste maal beschikbaar was en voor de eerste maal standaard was voor de carrera (wat ook op je foto te zien is)

dit is de mijne : 911S targa, black look, geen chroom, wide body en fuchs.
                    fabrikatie : eind 73

de wide body, dat weet ik, is er later opgezet. maar de rest kwam volgens mij als optie uit fabriek in

http://www.porscheforum.nl/album_page.php?pic_id=26174

En uiteraard nog het smalle kontje

veel eigenaars hebben ze dan later zwart gemaakt om zo nieuwer te lijken…
                        ben redelijk zeker dat in 1974, ze allemaal met zilveren targa bar en chroom window trim kwamen

nog vergeten, zelfs dat de spiegels in dat model jaar, waren ook nog van het oude type, eg, zoals in 73, rechthoeking, chroom, niet de dikke met meegeverfde voorkant, die inklap baar waren…

kheb een boek van 73 over opkomende modellen
                        geen scanner, maar deze foto komt overeen met dat boek

nochtans heeft mijn 911S een zwarte beugel. deze kwam volgens mij standaard vanaf 74 op de carrera en was als optie te verkrijgen op de S…???

harmonica bumpers
                            ziet er dus nagenoeg gelijk uit als eender welke SC zonder onderspoiler voor of achterspoiler met de rvs targa beugel en chroom venster lijsten , die werden pas later zwart…

ik heb een ingescande folder van modelreeks 75 (4pag)

als je ze wilt stuur ik ze op via mail of als iemand zin heeft om ze op het forum te plaatsen.. 😉

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.