Tips voor trip Pas De Calais ?

Home Forum Porsche Uitstappen Tips voor trip Pas De Calais ?

• Maker
    Discussie

• Pieren
    Deelnemer

We willen graag enkele dagen in de buurt Pas De Calais gaan toeren, zo tussen Montreul en Aras , Bologne, Le Touquet etc..
      Zijn er forumleden die in die buurt aangename routes kennen of hoteletjes waar ook de P veilig kan overnachten? Alle tips zijn welkom.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
      • geen P opgemerkt

Aan de reacties die we daar kregen denk ik dat ze daar niet veel P’s zien rijden 😯
        De reacties die we daar kregen hield ik echt niet voor mogelijk, ik dacht dat de Amerikaanders op hun forum sterk overdreven, maar in Pas De Calais mochten we dit ook aan de lijve ondervinden…
        vb: In Aras waren we nog niet uitgestapt of der hadden er al twee een foto genomen met hun GSM
        In Wissant zei iemand heel vriendelijk “ca cette une belle voiture mesieur” (maar dan int frans zonder haar op 😳 )
        Op een route Nationale, deed iemand teken om mijn raampje open te doen, wat ik een beetje verwonderd ook deed, bleek dat dit alleen maar was om een Porschebabbeltje te doen tegen 70km/u ?
        En in Lille wilde een jonge dame graag de plaats van mijn echtgenote innemen, en keek verdrietig als bleek dat mijn vrouw dit liever niet had 😆
        Misschien ook hier eens een onderwerp over starten…

wij zijn vrijdag geweest, echt heel tof tot 16 uur mooi weer en daarna juist als we aan cap-blanc-nez stonden een stortvlaag over onze kop

wij hebben fruits-de-mer geproefd bij “chez mimi”

veel belgen tegengekomen op het stuk tussen Bologne en Sangatte

geen P opgemerkt

Tripje zit er op en ‘t was echt de moeite!
            Donderdag vertrokken vrijdagavond terug thuis, stops te Nieuwpoort, Calais, Cap-Blanc-Nez, Wissant (met overnachting in Le Normandy), Cap-Gris-Nez, Boulogne sur mere, Le Touquet-Paris-Plage, Arras, Lille. = +/- 600km fun !

Bedankt kleinekastenteufel voor de tip, hotel is inderdaad heel oud, maar de keuken maakt alles goed, zeer lekker geëten!

Wat me opviel is dat waar we ook stopten we onmiddelijk parkeerplaats hadden, geen minuut moeten zoeken. Enkel in Arras liep ik niet gerust, daar parkeren ze met van die speciale sensoren “als je een bonk hoort ben je der” dus daar zijn we niet te lang gebleven 😉 )

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het er een beetje saai vind en het waait er bijna altijd. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening en moet je je vooral niks van aantrekken.
              Als je vanaf Arras rinchting het westen toert dan kom je veel smalle wegen tegen waar je alert (!) moet blijven. Daar waar de weg een beetje glooit hebben ze i.v.m. het trage verkeer inhaal-stroken gemaakt maar waar dat niet het geval is komen je regelmatig tegenliggers tegemoet die ook aan het inhalen zijn. Opletten dus!!
              De wegen zijn hier en daar omzoomd met rijen bomen waar menig lokale coureur een onvrijwillig bezoekje aan afgelegd heeft.

Fransen en autorijden, het blijft een minder gelukkige combinatie.

Maar ondanks deze kleine, goed bedoelde, waarschuwing wens ik je natuurlijk een heerlijke vakantie toe.

Groetjes, Tonne

Hey, bedankt alvast. We gaan pas donderdag, dus nog tips zijn steeds welkom.

Hotel restaurant Le Normandy in Wissant, entre les deux caps.

Typisch en zeer oud frans hoteletje.
                  De “fruits de mer” zijn overheerlijk. Alles zeer betaalbaar.

In het dorpje wordt nog aan kust (strand) visserij gedaan door schaatsvormighe bootjes met traktoren over het strand de branding in te slepen. ‘s Morgens wordt de vangst vanop deze bootjes met de traktor ervoor verkocht op het marktpleintje, levend vers.

http://www.lenormandy-wissant.com .

😈 😈 😈

Vergeet niet langs Cap Blanc-nez en Cap Gris-Nez te gaan, is tussen Calais en Boulogne sur mer en bij mooi weer zie je heel duidelijk het “nauw van Calais” en de ferries die op en af van Calais naar Dover varen.
                    Het zicht is daar prachtig. In Boulogne s/mer is er een Aquarium te bezichtigen. Hoteletjes en restaurants genoeg, ogen niet altijd zoals bij ons maar het eten kan er zeer lekker zijn. Goede reis – Yvan

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.