tiptronic

• Maker
    Discussie
  • vandaag met dit mooie weer heb ik hier in de mooie omgeving eens een ritje gemaakt met de open Boxster, leuk erg leuk maar ik stel vast dat wanneer ik in automaat rijdt en je tot stilstand komt hij niet naar zijn 1ste versnelling schakelt?? de lampjes in het dashboard tonen aan dat hij dus in 2de staat bij stilstand en daaruit ook gewoon vertrekt, anders is dit wanneer ik hem in handmatig zet dan kan ik hem wel tot in zijn 1ste zetten en er ook in vertrekken en opschakellen of is dit een normaal gedrag??

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • [quote=”danny porsche nr5″:2k5kdscq][quote=”daniell”:2k5kdscq]vandaag met dit mooie weer heb ik hier in de mooie omgeving eens een ritje gemaakt met de open Boxster, leuk erg leuk [/quote] 😯 ”Open ” nu ? is toch Jhony achtig vind je zelf niet , je hebt toch je zonnebril niet vergeten he . 8) [/quote]

Klopt!! maar het is maar hoe je het bekijkt hé, motorrijders geven ook niet op hoor, niettegenstaande dat je wel soms gekke blikke krijgt van de andere weggebruikers maar ” so what ” persoonlijk vind ik de Boxster in gesloten versie niet echt mooi en fungeert hij bij mij zelfs als 3de wagen of mss wel 4de?? en als ik dan op met dit mieserig weertje een Boxster zie rijden ( gesloten ) dan vind ik dat deze ook maar beter in de garage had blijven staan 😕 mijn idee hoor!
      Nog te verstaan dat ik eigenlijk de eerste 100 km nog moet rijden met deze wagen en je kan er dan wel uren aan poetsen en kijken toch moet je ook eens het geroffel horen van de motor en dat doe je dan met een ritje.

Echt gek is wanneer ik met de Xblade er op uit ga, en ja hoor waarom niet op een zonnige dag in de winter

[quote=”daniell”:138vzvtp]vandaag met dit mooie weer heb ik hier in de mooie omgeving eens een ritje gemaakt met de open Boxster, leuk erg leuk [/quote] 😯 ”Open ” nu ? is toch Jhony achtig vind je zelf niet , je hebt toch je zonnebril niet vergeten he . 8)

WB

Als ik het me goed herinner moet je als je stilstaat terug op Neutraal gaan staan. Hij geeft je dan een paar seconden en als je in die tijd terug vanuit automaat vertrekt, gaat hij wel vanuit eerste…… 💡

Een Boxster (met automaat) die op bedrijfstemperatuur is, zal inderdaad in 2de versnelling vertrekken indien de schakelstand in D(rive) staat. Indien de motor echter nog koud staat, vertrekt de wagen wel in 1ste versnelling.

Ja, dit is volkomen normaal.Maak je niet ongerust.
              Ik vond dit tijdens de eerste ritjes ook nogal vreemd maar dan heb ik de handleiding eens doorgenomen en daar staat het ook in vermeld.
              Wanneer je bij stilstand in twee staat en je duwt de gaspedaal snel in zal je merken dat hij eigenlijk niet in zijn tweede vertrekt maar wel in zijn eerste.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.