Tiptronic ombouw met AMG peddels

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Tiptronic ombouw met AMG peddels

• Maker
    Discussie

• Steven H
    Deelnemer

Heeft hier al iemand de AMG shiftpeddels op 996 met tiptronic?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
      • [quote=”deepee” post=250435]:engeltje: :up:
        … en ik ben benieuwd naar je ervaringen met de flippers[/quote]
        rijd fijn, sportief, ben er tevreden mee 😀 😀

Heb ook deze mod uitgevoerd. Als autosportfanaat werd ik echt gek van het gebrek ervan. Mijn ervaring is dat het zeker aangewezen is voor het sportief rijgedrag. Voor dagelijks rondtoeren gebruik ik enkel het terugschakelen.

Toen ik eraan ging beginnen had ik ook de computer van de versnellingsbak gereset door het contact op te zetten en dan de batterij af te koppelen. Tip gekregen van die man in Engeland die deze mod voor u kan doen. Deze versnellingsbak is er een die het gedrag van de bestuurder kan “leren”. Als je dus vaak sportief rijdt zal hij dan ook sneller reageren dan wanneer iemand steeds rustig rijdt.

:engeltje: :up:
            … en ik ben benieuwd naar je ervaringen met de flippers

Had een multifunctioneel stuurtje op E-bay gevonden dat ik verzonden had naar een duitse firma (leder lenkrad) die het nieuwe (vlakke) model er in maakt en voorziet van een nieuwe lederbekleding in gewoon en geperforeerd leder, vanmiddag voorzien van AMG Paddles en dankzij Deepee en het 911UK forum teruggevonden hoe dit met resistoren moest aangesloten worden op de tiptronic bekabeling om deze aan het werken te krijgen, ben weer even content :happy: :happy:

[IMG]http://i67.tinypic.com/2b1krm.jpg[/IMG]

Hoedje af en proficiat met je werk. Voor een leek als ik is dit toch ‘rocket science’ weet je.

leuk :up: kan je dit ook op een 997 stuur ? en wat is de kostprijs hiervan ? :popcorn:

Vandaag de mod afgewerkt, getest en geplaatst : schakelen is nu echt 100x leuker, beter, en praktischer, zo had het eigenlijk initieel al moeten zijn 🙂

Al bij al geen rocket science, wat geknutsel, niks moeilijks aan, paar uurtjes werk 🙂

Foto voor/na :

BeforeAfter.jpg

Daar ben ik mee bezig ; heb een tweedehands stuur op de kop getikt (van een manuele 996), AMG paddles gekocht (via Mercedes dealer, kosten wel wat 😉 ), heb het stuur al uitgefreesd, binnenkort afwerken & testen.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.