tiptronic op 996?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 tiptronic op 996?

• Maker
    Discussie
  • In mijn zoektocht naar een 996 3.6 valt het me op dat de triptronics goedkoper weg gaan dan de handgeschakelde. Nochtans begrijp ik kan je de tiptronic ook manueel bedienen.

Is deze rijervaring echt minder?

Ik heb ook gelezen over problemen met de tiptronic. Vanbeurden zegt echter dat er wat dat betreft geen noemenswaardige gebreken zijn.

Enige ervaring hier op het forum?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Wij hebben 2 TIPTRONIC Porsches en 1 handgeschakelde,geef ons maar de tiptronic;wat de restwaarde betreft alle preizen of nu tiptronic of handgeschakelde Porsches zijn in dalende lijn.

0

[quote=”WES-RS” post=118435]

Downside: echt sportief rijden kun je niet naar mijn mening, en al zeker niet op circuit. [/quote]

NONSENS. En ik spreek uit ervaring.

0
        Anoniem

Snap ik niet. Is hetzelfde (of bijna toch) op een 996 of 997. Tenzij je over een PDK op 997 spreekt, dan kan ik heel goed begrijpen wat je bedoelt.

0

mijn gedachte, heb met een 996 tiptronic gereden, en vind dan voor een 996 beter een handgeschakeld.

maar met een 997 vind ik een triptronic beter :driver:

0

Ik vrees dat je op dit ogenblik niet hoeft te kijken naar een eventuele meerwaarde op een 996 .
              Gezien de gebouwde aantallen zal dit een tijdje duren .
              Het eneige advies dat we je kunnen geven is koop de wagen die je het liefst rijdt ,je moet voor jezelf uitmaken handgeschakeld of tip .

0

en wat de restwaarde betreft, niemand die een echt rationele verklaring zal kunnen geven vrees ik, want een echt goedkope optie is het niet, het is inderdaad veiliger en zou à la limtie ook suggestief kunnen zijn voor een oorpsronkelijk klant die minder sportief ingesteld is qua rijstijl… het soort eerste koper waarvan ik persoonlijk liever een tweedehands zou willen kopen! :mrgreen:

0

het meeste is inderdaad al gezegd, en kan beaamd worden: voor een daily, zeker indien vaak fileverkeer op het menu staat: pak een Tiptronic! Daarom heb ik bijna al mijn laatste P’s met Tiptronic genomen. Als je werkelijk de laatste tienden er af wil halen op circuit, pak handgeschakeld… of nog beter: pak geen 911!! Tenzij het een GT3, RS of consoorten is natuurlijk,in alle andere gevallen zijn ze sowieso al te veel op dagelijks comfort afgesteld sinds de 996 reeksen om nog echt echt sportief genoemd te worden. Rij eens met een GT3, en pas dan zal je het verschil weten te (h)erkennen!
                  wat betrouwbaarheid betreft, volgens Flat Six zouden ook wat de fameuze ploffers betreft er zeer duidelijke verschillen geweest zijn tussen de handgeschakelde en de Tip’s! Maar aangezien je voor de 3.6 gaat, is dit van minder belang;

0

[quote=”Funny” post=118467]De tiptronic levert geen noemenswaardige problemen op .
                    Enkel vind ik de reactie tijd bij een 996 wat langgggggggggg . ;)[/quote]

Bij de 996 of bij de driver :happy:

0

De tiptronic levert geen noemenswaardige problemen op .
                      Enkel vind ik de reactie tijd bij een 996 wat langgggggggggg . 😉

0

+1 :driver: :driver: :driver:

0

My 2 cents…? Schakelen is half the fun imho… Voor mij geen automatieks!

0

tiptronic beschermt tegen extremen

Te vroeg terugschakelen en te lang in toeren blijven jakkeren doe je zelf natuurlijk, motoren kunnen hier inderdaad niet goed tegen. Bij een tiptronic kun je beide niet dus is hierdoor inderdaad “veiliger”.

Downside: echt sportief rijden kun je niet naar mijn mening, en al zeker niet op circuit. Maar doe je beiden niet of weinig, dan is een tiptronic zeker een goede keuze voor elke dag mee te leven! :up:

0

las ook nog het volgende;

> tiptronic beschermt tegen extremen; zou minder motor problemen moeten geven

> herverkoopwaarde is minder; wat lijkt bevestigd door de prijzen die ik vind

0

Nog geen problemen mee gehad.
                                Het schakelen met de + / – op het stuur duurt wel een seconde langer maar eigenlijk laat je’m gewoon altijd op tiptronic staan.
                                Manueel terugschakelen kan je ten allen tijde, ook als het op tiptronic staat.

0

Geen problemen of negatieve ervaring voor mezelf. lekker lui cruisen / filerijden of sportief scheuren. Kan allemaal. Mss een iets hoger verbruik ? Op Youtube staat een wedstrijdje op circuit tussen een 996 Tip & roerbak. En raad eens….. wie wiens :ass: zag …. (uiteraard twee gelijkwaardige piloten)

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.