Tiptronic S

• Maker
    Discussie
  • Beste forumlezers,

mijn 996 van 2002 heeft nu 91000 km. ik dacht eraan om de tiptronic S toch eens te voorzien van gedeeltelijk nieuwe versnellingsbakolie. in het onderhoudsboekje staat dat dit moet gebeuren op 160.000 km maar een versnellingsbak moet je toch goed onderhouden en doordat ik het zelf zou doen is dit maar een kleine moeite. Welke olie raden jullie mij aan ? filter en dichting carterpan wordt in elk geval ook vernieuwd. ik weet dat er nog paar liter in de koppelomvormer zal blijven maar een nieuwe filter en de carterpan proper maken zal toch ook al een stap voorruit zijn.
    graag jullie mening :driver:

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Was dit als kit te koop ,de olie dichting en filter .
      Ik zou het zelf ook willen doen .
      Mvg Jacques

Spoelen is volgens mij niet nodig. Binnen 2 jaar doe ik nog eens hetzelfde en dan zie ik wel hoe de olie er uit ziet maar na 15 jaar mag dit wel eens vernieuwd worden. Automaat moet je heel goed onderhouden. Ik was rond 100 euro kwijt voor 5 liter atf olie, filter en dichting. Carterpan en magneet kun je heel goed reinigen met benzine

de olie een tweede maal verversen na 500 km heeft quasi hetzelfde resultaat en kost minder euri.

PM

[hide]Heb je de boel laten spoelen of was/is dit niet nodig?[/hide]

Ondertussen automaat-olie vervangen en schakelt als een trein, minder kloppen bij terugschakelen. carterpan van de boite proper gemaakt daar lag wel wat kleine ijzerschilfering in (normaal). klusje die zeker zelf te doen is. gebruikt mobil atf lt 71141, nieuwe filter en dichting en klaar

XXX

Lijkt me (van achter de PC) een lekker bakkie koffie deepee :happydance:

PM

[hide]Ik heb er ook al aan zitten denken om het te doen/laten doen. Deze zal ik even volgen…. :think: :respect2: [/hide]

ik heb het ook vroeger gedaan dan voorgeschreven in de manuals, weliswaar voor een handegeschakelde boite.
                    om je een idee te geven onderstaand het oliestaal van de vidange, terwijl de verse olie de kleur had van het edele vocht van hoge gisting gebrouwen in Puurs.

986gearboxOilChange.jpg

gewoon doen indien dit jou gemoedsrust brengt
                      kijk ns op de website van kroon olie voor het juiste type

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.