Tiptronic schommelend toerental

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Tiptronic schommelend toerental

  • Maker
    Discussie

  • Dominique
    Deelnemer

      Beste Forumleden, is er iemand die weet wat er aan de hand is ? Bij men 3.4 tiptronic is er iets raars aan de hand, terwijl ik in 2/3/4/5 versnelling rij is er schommeling van het toerental en heb ik de indruk dat de versnellingsbak steeds twijfelt welke versnelling hij zal nemen, maar toch blijft hij in de juiste versnelling(indicatie op’t dashboard), uitgenomen wanneer ik boven de 100 Km/h rij, dan is de versnellingsbak in 5de blijft het toerental constant(dan is alles normaal). Iemand die reeds het zelfde probleem heeft gehad of die weet wat het probleem kan zijn ?

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
      • toch even een oud draadje omhooghalen….ben benieuwd hoe dit is afgelopen.

          Aan allen mijn excuses voor het laten afweten van een antwoord, helaas kan ik niks over de situatie vertellen want ik ben in een gerechtelijke procedure tegen de verkoper begonnen. Ik hou jullie zeker op de hoogte wanneer het gerecht zijn werk gedaan heeft. Dat kan nog enige tijd duren.

            is dit probleem al opgelost :coolness:

              In jouw geval zou ik eens langs gaan bij Porsche Knokke .

                [quote=”carrera1967″ post=113408]Regio Brugge[/quote]

                Dan kan ik je niet helpen.

                  Regio Brugge

                    Van waar ben je ergens. Een tweede / derde opinie is hier niet misplaatst.

                      Zopas de Porsche gaan halen bij Willems, ze hebben er vernieuwing van versnellingsbakolie en filter gedaan, 3 dichtingen tussen inlaatcollecteur vernieuwd en de motorolievuldarm vervangen. Helaas is het probleem nog steeds hetzelfde, volgens Willems kan een oplossing zijn: 1* de versnellingsbak vervangen of 2* de versnellingsbak ter herstelling doen bij Vanhove te Wingene. 😥 Is er iemand die nog suggesties of ervaring heeft ?

                        Zo te lezen zal het nog meevallen .Hopelijk is dit de oorzaak .
                        Hou ons op de hoogte .
                        Veel succes .
                        Funny

                          Een definitief antwoord is er nog niet, maar zaterdagmorgen naar Willems geweest en volgens Steven is er 90% kans dat de versnellingsbakolie en filter vuil is en er is tevens een gaatje in de motorolievuldarm. Er is een afspraak gemaakt op dinsdag 27 nov. om dit alles in orde te brengen. ik hou jullie zeker op de hoogte….

                            Carrera 1967 ,en wat is de oorzaak ?
                            Al een oplossing ? We horen het graag .

                              Ik ben benieuwd!

                                @ senna & porschky, de tiptronic gaat niet in noodprogramma dus ik hoop dat je gelijk hebt dat het enkel maar een olieprobleem is, ik heb een afspraak zaterdagmorgen bij Willems, ik veronderstel dat ik dan met zekerheid de oorzaak van dit ongemak zal weten. Dan nog het probleem oplossen …..ik hou jullie zeker op de hoogte. Alvast bedankt aan allen.

                                  @Senna: normaal gezien, indien het het oliepeilniveau van de Tiptronic is, zou er een foutmelding ‘notprogram getriebe’ moeten komen bij het starten, MAAR (en dus in tegenstelling met het ‘echte noodprogramma’) zonder dat de aanduiding van de versnelling op de display (dashboard) continu tussen de 1 en de 3 over en weer gaat (wat hij dus zou doen mocht hij in een echt noodprogramma gaan). Ik heb dit voorgehad bij mijn 996TT, en daarom het boekje er op nagelezen van wat dat allemaal eventueel te betekenen had…
                                  Dus het peil op zich lijkt eerder minder waarschijnlijk. Het enige aan dit verhaal wat een beetje potentieel verdacht lijkt voor iets dat met olie te maken heeft, en dan vooral versleten olie, is het feit dat de motortemperatuur een rol lijkt te spelen. Het gebeurt soms (bij moto’s nog veel meer door de hogere toerentallen die gedraaid worden!) dat als de olie versleten is, en die warmer en daardoor dus dunner wordt, begint te zorgen voor doorslippende koppelingen… Ik denk maar luidop… (heb mijn pillen nog niet genomen, vandaar… :mrgreen: )

                                    graag gedaan.
                                    kan ook nog zijn dat het mechanisme van het tandwiel zelf ook vast zit.
                                    ken het probleem van vroeger in de tijd dat ik testrijder was bij volvo born.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.