Tiptronic schommelend toerental

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Tiptronic schommelend toerental

• Maker
    Discussie

• Dominique
    Deelnemer

Beste Forumleden, is er iemand die weet wat er aan de hand is ? Bij men 3.4 tiptronic is er iets raars aan de hand, terwijl ik in 2/3/4/5 versnelling rij is er schommeling van het toerental en heb ik de indruk dat de versnellingsbak steeds twijfelt welke versnelling hij zal nemen, maar toch blijft hij in de juiste versnelling(indicatie op’t dashboard), uitgenomen wanneer ik boven de 100 Km/h rij, dan is de versnellingsbak in 5de blijft het toerental constant(dan is alles normaal). Iemand die reeds het zelfde probleem heeft gehad of die weet wat het probleem kan zijn ?

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
      • Je kunt misschien het oliepijl van de tiptronic even controleren. Altijd met draaiende motor controleren!

Dank aan John Beton. De variocam sensor zou inderdaad een mogelijkheid zijn, klinkt logisch. Ik had eerst gedacht dat het de versnellingsbak had kunnen zijn, maar ik heb er vandaag terug mee gereden en ik ben van oordeel dat de motor normaal draait met koude motor maar vanaf de motor warmer wordt begint het toerental terug meer te schommelen. Tevens kan ik melden dat de motor op relantie of in neutraal met verhoogd toerental geen sprake is van een schommeling in’t toerental.

variocam sensors eens reinigen of er zit een defecte bij.
            Dat is een techniek waarbij de stand van de nokkenas gedurende het opklimmen in toeren verandert. Dat betekent weer dat de klepbediening vlotter verloopt en dat betekent: méér kracht.
            😉

Ik weet niet wat het probleem kan zijn, maar ik heb wel de oplossing: Overal sneller rijden dan 100! 😈
              Er zal zich zeker wel iemand aanmelden die je hier meer over kan vertellen. Ondertussen wel vervelend. 😕

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.