- Dit onderwerp bevat 85 reacties, 49 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
16 september 2014 om 19:15
Deze week, plaat gevezen op de laatste aanwinst.
Het is een 911 T van 1972 geworden.
TTZ het was ooit een 911T van 1972, ondertussen al zwaar onderhanden genomen.Initieel omgebouwd naar een RS-kloon, begin 2012 opgepikt door Magnus Walker voor zijn vriend Maurice Van Den Tillaard (a.k.a. Dutchman) waarna de ombouw naar een Hot Rod van start kon gaan. :lekker:
De google-aars 😳 vinden op het internet wat Magnus gedaan heeft en wat de bijdrage was van Maurice. Voor mij was de conclusie – na uitvoerige testrit en screening van de wagen – duidelijk: dit is een klassiek voorbeeld van 1+1 = 3 :respekt:
Wegligging is gewoon fantastisch , schakelen doet ie superstrak doch als een warm mes door boter. Geen wonder ook, Magnus zoekt al jaren naar de perfect set-up en Maurice heeft enkele van zijn exemplaren uitgeprobeerd en daarna in overleg een set-up gekozen. Trouwens na installatie van zijn onderdelen heeft Magnus nog een 400-500 testkilometers afgemaald. Uiteindelijk zit hem hier het verschil: je voelt onmiddellijk dat in de opbouw van de wagen enorm veel (driver’s-) ervaring zit. :respect2:
Daarnaast zijn er dan nog de looks. Tja, over smaken valt te twisten, ik begon alvast bij het eerste aanblik te kwijlen. :lekker: *luv
Hier heeft Maurice als (hobby-) fotograaf duidelijk het juiste oog voor. De (originele) kleur is werkelijk prachtig met als extra dat het een ‘eurpean paint job’ is :up:
Bijkomend: wagen was quasi volledig roestvrij, slechts 1 plaats A-stijl bestuurder, moest licht bijgewerkt worden. Voor de rest zijn de massa aan aanpassingen soms wat gewaagd of borderline over-the-top; in zijn totaliteit klopt het plaatje echter perfect. :first:En misschien nog belangrijker: Maurice is zeker perfectionist (logisch wanneer je in het dagdagelijkse leven sleutelt aan F-16’s). Ik zal er niet ver af zitten wanneer ik denk dat ondertussen ongeveer elk boutje, moertje en rubbertje wel eens (of meer) vervangen moet zijn, de laatste 2 jaar. Alsook dat de 2.7 werd geupgrade naar een lekvrije 3.2.; scary met de old-school remmen! :puke:
Uiteindelijk hebben de heren een indrukwekkend resultaat afgeleverd: Deze 42 jaar oude wagen rijdt gewoon beter dan mijn (ex-) 993 (na 10k revisie!). Toevallig ook de eerste reactie van een van mijn passagiers welke met beide heeft (mee)gereden.
En was dan ook de testrit welke mij over de streep getrokken heeft. Het Magnus aspect(hype) is mooi meegenomen, maar het is toch echt wel een leuke drivers car. :applaus: :driver:Laat het nu nog enkele weken mooi weer blijven aub ! :what:
PS: Maurice heeft enkele mooie artikel staan over de wagen in de (huidige) Nederlandse RS, alsook de Franse Speedster .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.