Tis weer zover

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Tis weer zover

  • Maker
    Discussie
  • Deze week, plaat gevezen op de laatste aanwinst.
    Het is een 911 T van 1972 geworden.
    TTZ het was ooit een 911T van 1972, ondertussen al zwaar onderhanden genomen.

    Initieel omgebouwd naar een RS-kloon, begin 2012 opgepikt door Magnus Walker voor zijn vriend Maurice Van Den Tillaard (a.k.a. Dutchman) waarna de ombouw naar een Hot Rod van start kon gaan. :lekker:

    De google-aars 😳 vinden op het internet wat Magnus gedaan heeft en wat de bijdrage was van Maurice. Voor mij was de conclusie – na uitvoerige testrit en screening van de wagen – duidelijk: dit is een klassiek voorbeeld van 1+1 = 3 :respekt:

    Wegligging is gewoon fantastisch , schakelen doet ie superstrak doch als een warm mes door boter. Geen wonder ook, Magnus zoekt al jaren naar de perfect set-up en Maurice heeft enkele van zijn exemplaren uitgeprobeerd en daarna in overleg een set-up gekozen. Trouwens na installatie van zijn onderdelen heeft Magnus nog een 400-500 testkilometers afgemaald. Uiteindelijk zit hem hier het verschil: je voelt onmiddellijk dat in de opbouw van de wagen enorm veel (driver’s-) ervaring zit. :respect2:

    Daarnaast zijn er dan nog de looks. Tja, over smaken valt te twisten, ik begon alvast bij het eerste aanblik te kwijlen. :lekker: *luv
    Hier heeft Maurice als (hobby-) fotograaf duidelijk het juiste oog voor. De (originele) kleur is werkelijk prachtig met als extra dat het een ‘eurpean paint job’ is :up:
    Bijkomend: wagen was quasi volledig roestvrij, slechts 1 plaats A-stijl bestuurder, moest licht bijgewerkt worden. Voor de rest zijn de massa aan aanpassingen soms wat gewaagd of borderline over-the-top; in zijn totaliteit klopt het plaatje echter perfect. :first:

    En misschien nog belangrijker: Maurice is zeker perfectionist (logisch wanneer je in het dagdagelijkse leven sleutelt aan F-16’s). Ik zal er niet ver af zitten wanneer ik denk dat ondertussen ongeveer elk boutje, moertje en rubbertje wel eens (of meer) vervangen moet zijn, de laatste 2 jaar. Alsook dat de 2.7 werd geupgrade naar een lekvrije 3.2.; scary met de old-school remmen! :puke:

    Uiteindelijk hebben de heren een indrukwekkend resultaat afgeleverd: Deze 42 jaar oude wagen rijdt gewoon beter dan mijn (ex-) 993 (na 10k revisie!). Toevallig ook de eerste reactie van een van mijn passagiers welke met beide heeft (mee)gereden.
    En was dan ook de testrit welke mij over de streep getrokken heeft. Het Magnus aspect(hype) is mooi meegenomen, maar het is toch echt wel een leuke drivers car. :applaus: :driver:

    Laat het nu nog enkele weken mooi weer blijven aub ! :what:

    PS: Maurice heeft enkele mooie artikel staan over de wagen in de (huidige) Nederlandse RS, alsook de Franse Speedster .

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 85)
      • ik ken Vicky van toen ik de derde keer 13 werd nog van dit fragment ,,,

          De 987 Spyder is al aan de beurt geweest:
          Vicki in de Spyder • 5th Gear

          Zo weten de jongere kindertjes ook waarover we het hebben. :engeltje:

          Of hier: Vicki in de F12

          En hier:Vicki in de TVR 350

            Ze mag die van mij altijd kome testen

              [quote=”patrickvb” post=179701]De auto is op ‘t web te bekijken :up:
              Klikkerdeklik
              [/quote]

              Het filmpje van de auto mag zeker eens gebumpt worden. Fantastische machine! Klinkt heel gutturaal. Zou goed passen bij die Vicky die vroeger mee Top Gear presenteerde met Clarkson en Tiff Needle. Ik werd er heel gelukkig van als zij een sportwagen testte… :lekker:

                Indrukwekkend lijstje! :first:

                De Fuchs zijn dus gewoon zwart gelakt? Zijn die mat of glanzend? Edit: ik zie het al op de foto’s: glanzend.

                En geen verwarming! Brrr…

                  Zoals gevraagd, hierbij de upgrades
                  Disclaimer: omschrijving ex vorige eigenaar :engeltje: :mrgreen:

                  Suspension / brakes / wheels
                  – New wheel bearings front and rear
                  – Adjustable yellow Koni sport shocks front and rear
                  – Elephant 21mm and 29mm front and rear torsion bars
                  – Tarett adjustable swaybars front and rear
                  – Elephant Polybronze bushings in front A-arms and rear springplates
                  – Turbo tierods
                  – Original 7 x 15 and 8 x 15 inch Fuchs wheels
                  – 80mm wheelstuds
                  – 911S aluminium brake calipers up front
                  – 911T brakes in the rear
                  – Control arms are all newly powdercoated
                  – Springplates are newly galvanized

                  Engine & transmission
                  – 1986 3.2 engine with approximately 140.000 km’s
                  – Steel race headers, no heat exchangers / no heater
                  – Steel muffler with custom built pipes
                  – Rebuilt 915 transmission with Wavetrac limited slip differential (+/- 15000 km’s)
                  – New Sachs clutch
                  – Wevo engine mounts
                  – Wevo transmission mounts
                  – 3.2 Carrera gastank

                  Interior
                  – Classic Momo Jacky Stewart steering wheel
                  – RSR style aluminium adjustable throttle pedal
                  – Porsche 917 replica wooden shiftknob
                  – Lollipop driver’s seat
                  – Touring passenger seat
                  – Speedometer rebuilt and modified to km/h by North Hollywood Speedometer
                  – Leightweight RS carpet and doorpanels
                  – Rollbar in classic Porsche design
                  – Classic design Simpson 4 point harnesses
                  – Original 1972 radio delete plate

                  Exterior
                  – 1972 body
                  – New Ivory White paint (color code 132)
                  – DP Motorsport bumpers front and rear
                  – Magnus Walker louvred decklid
                  – New window rubbers
                  – Steel 911SC flares
                  – Complete bottom was cleaned and coated with Wurth undercoating
                  – Original yellow Bosch H1 headlight lenses
                  – Front and rear rubber hood and decklid tie downs
                  – IROC style side decals

                  ….

                    Blijkbaar al verkocht…
                    Zal dan idd goed gebouwd geweest zijn :up:

                      [quote=”DST” post=231746]http://www.leboncoin.fr/voitures/942032130.htm?ca=12_s

                      Voor alle duidelijkheid dit is niet de mijne

                      Hoe zeggen ze dat de lijn tussen kunst en kitch …..
                      Soit, ik ben niet onpartijdig[/quote]

                      Vp: 89.000
                      Tja, als ie goed gebouwd is….

                        tis dan wel een replqua en geen replica hé 😀

                          http://www.leboncoin.fr/voitures/942032130.htm?ca=12_s

                          Voor alle duidelijkheid dit is niet de mijne

                          Hoe zeggen ze dat de lijn tussen kunst en kitch …..
                          Soit, ik ben niet onpartijdig

                            er blijven (oude) foto’s op het net opduiken van DST’s z’n MW. Walker mania in da house !

                            911_MW.jpg

                                Een MM (MuranoMushroom) :first: , of in ‘t kort de Mumu :happy:

                                  Wat gaat dat dan worden? Ipv van een MW (Magnus Walker) een MT (Mushroom Trip?) :coolness: (heb je hem?)

                                  Een MSR? Mushroom Street Racer

                                  Een MP? Mushroom Plop (wel toestemming vragen aan Studio 100 🙂 )

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 85)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.